Tjenixen! Asså igår när Otto lekte i syrrans köksskåp fick jag syn på deras våffeljärn och blev så satans sugen på våfflor! Minns inte senast jag åt våfflor faktiskt. Det är verkligen nostalgi med våfflor med hjortronsylt och grädde för mig då farmor och farfar alltid bjöd på det om våren :-) Egengjord hjortronsylt såklart. Jag ÄLSKAR våfflor men ställer mig inte och gräddar det själv, tycker det är en social grej att äta våfflor. Precis som med tacos, vissa saker vill jag inte äta ensam. Nån som känner samma? Ska be mamma göra våfflor och bjuda in mig själv haha :-) Får bli när hennes gips är borta dock för annars får jag mata henne haha! Vet en del som äter glass på våfflor men det är inget jag gillar. Glassen smälter ju och blir till en sås som gör våfflan alldeles degig... Nej frasiga ska dom vara :-)
En annan sak jag ser fram emot är kvällens premiäravsnitt av Wahlgrens värld :-D BÄSTA PROGRAMMET!!! Även om jag är nere och har det tufft nu så skrattar jag ofta när jag ser det. Ikväll ska dom på husbilssemester i Italien. Ska ni se?
Linda

Åh, jag visste inte att Wahlgrens Värld har premiär ikväll. Tack 😀. Så underhållande 😊!

Svar: Varsågod 😃
Ida

Anonym

Eller så gör du våfflor och bjuder din mamma. Tänk va gla hon skulle bli💕 mumsigt med hjortron och grädde till! Ibland är det sjukt gott med creme fraiche på faktiskt 😊

Svar: Har inget våffeljärn haha!! Aldrig testat med cremefraiche på men kanske är gott :)
Ida

Camilla

Jag ska helt klart se det 😀

Svar: Så kul 😃
Ida

ninna

Wahlgrens syns faktiskt här i Finland också med namnet Pernilla Wahlgrenin maailma(pernilla wahlgrens värld)Har kollat ett par episoder, helt ok. Nu gillar jag arga snickaren som också kommer har du kollat på den? Och så repris av Pippi Långstrump(ja lite barnsligt nog men Pippi är bäst!)Våfflor ätit sist som typ....15år gammal alltså 17år sedan. Hör till barndomens minnen. Men njut du till full godo. Ha en skön helg.

Svar: Kul att det sänds i finland också! Sett något avsnitt av arga snickaren men inte min smak direkt. Pippi går alltid hem 😃
Ida

Anonym

Klart att du ska göra lite våfflor😊 bjud mor din eller bjud in nån granne eller kompis 😊

Svar: Äger inget våffeljärn 🙊
Ida

Janie Lindahl

Åh, men så gott med våfflor! 😍 Aldrig provat hjortronssylt på, men ser ju så förbaskat gott ut :D

Svar: Ja vissa avskyr hjorton men jag älskar det 😍 Du får testa!
Ida

Maria

Våfflor är så gott, och det ska vara med vispad grädde och jordgubbssylt till :) Wahlgrens värld tittar jag inte på, har sett ett avsnitt och det räcker :) Tycker inte om den familjen alls...

Svar: Ja så gott med jordgubbasylt på 😊 Haha alla är vi olika! Tur det 😃
Ida

Matilda Berlin

Men alltså åhh! SÅ GOTT med våfflor ju!! Har flera gånger fått feeling och bah: nu jäklar! Men varje gång inser jag att vi fortfarande inte äger något våffeljärn, haha! Måste verkligen ta och införskaffa ett, hihi! Kram sötnos och ha en riktigt fantastisk Fredag <33

Svar: Haha, samma problem här. Finns billiga på seconhand tror jag, får nog skaffa ett :-) Ha en fin fredag du också <3
Ida

Netti Starby

Jag äter inte heller vissa saker ensam och glass har jag gärna på våfflor :-D Kramis

Svar: Men smälter inte glassen?
Ida

Anonym

Nej du skrev det men du kan ju låna din syrras givetvis 😊

Svar: Köper nog en 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress