Fick en fråga om jag kunde berätta om vilka chokladsorter och yoghurtsorter som är mina favoriter. Visst kan jag göra det. Följande är utan inbördes ordning :-) After eight är en stor favorit hos mig men köper det aldrig haha :-) Måste börja med det, så gott till kaffet!
Apelsin krokant från Marabou är sååå god! Älskar krispet :-)
En annan favorit är Ferrerro rocher, så lyxig med massa krisp och nötter :-)
Geisha är ett måste i min godispåse :-)
Sen är jag en sucker för lakrits och dumle med lakrits är sjukt god :-) Godare än originalet.
Yoghurtar jag äter är Hjordnäras naturella ekologiska med naturlig fetthalt, typ 4-6% fett, så krämig och god :-)
Turkisk/grekisk yoghurt är min favorit alla gånger :-)
Gillar syran i denna fil, långsyrad filmjölk från Arla. Vet inte om de slutat med den för inte hittat den på länge? Nån som vet?
Vilka är era favoriter i choklad- och yoghurtväg?
Netti Starby

Jag älskar ren marabou och vaniljyoughurt :-D Kramis

Svar: Finns ingen choklad jag INTE gillar tror jag haha ;-)
Ida

Anonym

Arlas yoggi vanilj med massa goda nötter i. Sen är jag barnsligt förtjust i daim och bounty

Svar: Jag är nog den enda som inte gillar vaniljsmak haha ;-) Ah daim och bounty är gott!
Ida

Linda

Arlas Långsyrad fil finns med på deras hemsida så den borde rimligtvis finnas kvar i sortimentet 👍

Svar: Inte hittat den i någon butik här i stan :-(
Ida

Annelie Porsklint

Jag tycker om all sorts choklad men favoriten är ren marabou och plopp 😊 i yoghurtväg så kör jag på laktosfri och då tycker att valio är godast. Kram

Svar: Ja all choklad är typ god :-) Är dock inget fan av plopp. Kram
Ida

Ellen

Jösses vad jag blev chokladsugen nu!

Svar: Haha ja jag med :-)
Ida

Sofie

Nu blev jag sjukt sugen på apelsin krokant! Mums! Ha en underbar fredag.

Svar: Gå och köp :-) Kram
Ida

Matilda Berlin

Men vad roligt att läsa!! ÄLSKAR också ater8, men köper heller aldrig hem, haha! Är något med att dom får höra till julen (finns alltid på bordet hos mamma och pappa då). Sen älskar jag marabous mörka choklader, klarar dock inte av lindts av någon anledning. Och sen finns ju min absolut (löjligaste) favorit - smartis, hihi! Så goda ju ;) Kram fining <33

Svar: Ja after eight känns som sånt man har på jul eller andra högtider. Inget man köper hem en fredag liksom. Men ska fan göra det nu bara för det;-)
Ida

Mia

Finns så mycket av goda yoghurtar. Gillar att prova nya sorter och bland favoriterna finns arla grekisk yoghurt både naturell och den med passion, yoggi kokos och fjällyoghurt körsbär och hjortron 😊❤

Svar: Hjortron lät gott :-) Aldrig testat! :-)
Ida

lilliskutt

Turkisk yoghurt alla gånger! I alla fall just nu, vilket i och för sig handlar om ett tidsspann på typ 8 år så det är väl inte direkt en fluga som kommer gå över ;) Som liten visste jag inte att det fanns naturell yoghurt, vi hade alltid vaniljyoghurt hemma så jag trodde det var det som fanns. Förstå chocken då när jag kom till Capio och fick naturell yoghurt, jag sa till personalen att dom gett mig fel och att jag fått fil istället för att det var så "surt" :p Men man vänjer sig och om det inte är turkisk yoghurt jag äter är det naturell men jag gillar konsistensen på turkisk mycket mer, krämigare och tjockare och flingorna sjunker inte ner, det blir inte geggigt och det är mycket godare. Hade en fäbless för äpple/vanilj/kanel yoghurten ett tag men den går inte att äta med flingor eller musli tycker jag så den får vara för sig själv, dessutom är det ett projekt för mig för jag inte kan äta saker blandat så jag måste pilla ut alla äppelbitar först innan jag kan börja äta yoghurten så det blir en procedur, men den ligger även den flera kliv ifrån den turkiska och vanlig naturell yoghurt!

Svar: Turkisk eller grekisk yoghurt slår det mesta :-) Så krämig och god! Håller med om att fruktyoghurtar inte passa till flingor o musli!
Ida

Maria

Choklad är väldigt gott, jag älskar Marabou´s schweisernöt och after eight är inte heller dumt. Men Cloettas romerska bågar är nog favoriten ändå, den ljusa ska det vara. :)

Svar: Åh romerska bågar är sån nostalgi för mig :-)
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Älskar apelsinkrokant :)

Svar: Då är vi två :-)
Ida

Meg

men åh, ferrero rocher är så gott! häri dublin har dom en glassbar med en ferrero-gelato, helt klart en favvo ;)

Svar: What?! Shit va gott!!! Låter som rena drömmen :-)
Ida

MALINDENISE

Åh älskar ferrero rocher :D

Svar: Ja den är sååå god :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress