22 december 2018

Lyckad fudge

Allmänt

Tänkte slänga ihop en fudge lite snabbt men det tog en evighet innan den blev klar. Kokade i över en timme innan den klarade kulprovet. Men det va det fasen värt för satan va krämig och god den blev 😋 Riktigt nöjd! Så där så den smälter i munnen. Har ni gjort något julgodis? 
 
 
Annars legat hela eftermiddagen pga min värk. Har så galet ont i nacken vilket leder till hemsk yrsel och illamående. Är så förbannat trött på detta! Att aldrig få må bra! Kronisk smärta är dränerande! Kan inte sova om nätterna pga smärtan vilket leder till ökad ångest om dagarna. Hoppas få bättre sömn inatt. 
 
Stor kram och ett stort tack till alla som peppar mig och finns där ❤ 
MALIN

Så gott med fudge :) Kram

Svar: Mm älskar det :-)
Ida

MartinaOlsson

Hej finis!
Vill bara passa på att tipsa dig om att du har chansen att vinna en sjukt fin & maffig canvastavla från Canvasbutik i dagens lucka i min julkalender! Sugen på att se om detta pris är något för dig? Klicka på länken nedan för att både se hur tavlan ser ut samt för att komma till inlägget där du kan delta i tävlingen :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/127451/julkalender-lucka-22-7/

Camilla

Gott med fudge 😊 jag har gjort daimfudge men den gav jag bort i present. Annars har jag inte gjort något mer än lussekatter och saffranskaka. Brukar göra en massa men har skalat av enormt detta år med både matlagning och julpynt.
Sover du ingenting om nätterna? :/
Kraam ❤️

Svar: Så gott med daimfudge :-) Man måste inte baka en massa vid jul. Jag sover men inget vidare bra kvalitet :-( Kram
Ida

Anna

Prova med kondenserad mjölk nästa gång så går det snabbare 😀

Svar: Gjort der också! Jättegott:)
Ida

Matilda Berlin

Såg den på insta! Såg verkligen så himla god ut!!! Själv gjorde jag både knäck och chokladkola igår. Och ja - dom blev sååå goda med! Underbart! <3

Svar: Mums med knäck o kola :-)
Ida

Maria

Åh så gott!!

Svar: Mmm verkligen!!
Ida

Yasmine

Jag testade att göra fudge en gång men det gick verkligen inte bra hahah! Sedan dess har jag inte testat igen. Får kanske göra det nästa år :)
Kram

Svar: Testa med kondenserad mjölk :-) Jätteenkelt :-) Kram
Ida

Matilda Berlin

GOD JUL hjärtat!! Hoppas verkligen du hade en fantastiskt bra dag <3

Svar: God jul!! <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress