10 december 2018

Julkonsert

Allmänt

Goddagens!
 
Gårdagen bjöd på en otroligt vacker och stämningsfull upplevelse! Syrran och jag gav mamma en julkonsert i födelsedagspresent i höstas och igår va det dags. Vi laddade med tomtegröt, hembakt vörtbröd med julskinka och senap på samt kaffe och mjuk pepparkaka hemma hos mamma innan vi styrde kosan ut mot landet. Där möttes vi av tända marschaller och en vackert utsmyckad kyrka där konserten skulle hållas. 400 personer satt i kyrkbänkarna och njöt av stämningsfull sång av bla Sonja Aldén, John Kluge, Py Bäckman och körer. Vi satt på läktaren och såg perfekt! Alltså det va så vackert att jag grät flera gånger. Blev så berörd. Är något speciellt med kyrkor vid jul. Dessutom sjöng John som en kung! Vi va alla mållösa över hans mäktiga stämma. Ni måste söka på honom på Youtube! Aldrig hört någon sjunga så bra live! Det va blandade låtar men många jullåtar såklart. Även allsång emellanåt vilket jag uppskattade. Älskar att sjunga även om jag inte är så bra på det 😉 Sån härlig stämning när alla i publiken sjöng med och stod upp. Blev så sugen på att börja sjunga i kör igen. Änglaljus hette konserten om ni vill gå och lyssna på den. De turnerar genom hela Sverige. 
 
 
Nu ska jag göra nåt mindre stämningsfullt. Nämligen gå på läkarsamtal. Usch va jag är less på sånt! Jaja. Det ska nog gå fint. Ta hand om er❤
Nathalie

Gud vad roligt och vilken härlig present!! Jag var tvungen att söka upp John nu och vilken vacker röst! 😍 Hoppas läkarsamtalet går bra! Är det samma klåpare du träffade för ett tag sen eller är det en ny? Tänker på dig! ❤️ KRAM

Svar: Ja hans röst är magisk!! Detta är inte en läkare på psyk för vägrar träffa honom igen! Stor kram 😙
Ida

Yasmine

Vad mysigt! :D

Svar: Verkligen!
Ida

Anonym

😍😍 ja låter som en toppenide att börja sjunga i kör. Lite gemenskap och så mår man bra av att ta ton.❤

Svar: Ja 😀 Kontaktat en kör nu inför vårterminen 😊
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress