1 december 2018

1a december och TENS

Allmänt

Varit på en liten julmarknad. Köpte en minigran i plast som jag nu satt i en ljusslinga i. Blev riktigt mysigt!
 
 
Fikade med köttbullemacka med rödbetssallad (föredrar sillsallad, gör du?) och lussebulle. I eftermiddags bakade jag två julbröd med pepparkakskryddor och fikon i. Såå gott med lagrad ost på 😋 Ätit upp en halv limpa ensam redan så den kommer inte räcka till jul 🙊 
 
Annars har jag fått låna hem en TENS apparat som ska mildra min smärta. Ska använda den tre gånger om dagen trettio minuter åt gången. Har använt den två gånger hittills. Känner ingen skillnad dock. Känns som inget hjälper 😣 
Själklart kollat på julkalendern också! Tycker den verkar bra 😀 Va tycker du? Önskar er en fin 1a advent imorgon 🎄🎅 Kram!
 
Camilla

Mysigt med julmarknad :) jag har inte varit på någon och verkar inte bli nån heller då vi inte har någon bil. Men går nog på julskyltning imorgon.
Jag hade en tens apparat förut få jag hade cancer och en väldig smärta. Minns att det lindrade för stunden då jag hade den på men kom tillbaka så fort jag stängde av den.
Tycker advendskalenden verkar bra i år 😊
Ha en trevlig första advent!
Kraam ❤️❤️

Svar: Denna va väldigt liten. Men mysigt med julfika :) Julskyltningen är ju fin. Den missade jag då jag va hos syrran och Otto ist . Ja tens hjälper bara kort stund. Inte känt nån bättring alls jag 😔 kram
Ida

Sadine

Du är så duktig på att baka😋 Har fått behandling med TENS men det hjälpte inte alls mot min smärta. På vissa kroppsdelar blev smärtan tom värre😕 Hoppas att du kan bli hjälpt av den, även i minsta grad. Jag tar lite olika mediciner för jag har några olika sjukdomar. Mot smärtan tar jag cymbalta, saroten, citodon, ibuprofen och ibland norgesic som är muskelavslappnande. Cymbalta och saroten kan tas mot neurologisk smärta men är även stämningsstabiliserande. Har du fått testa något läkemedel mot din smärta? Kram

Sadine

Du är så duktig på att baka😋 Har fått behandling med TENS men det hjälpte inte alls mot min smärta. På vissa kroppsdelar blev smärtan tom värre😕 Hoppas att du kan bli hjälpt av den, även i minsta grad. Jag tar lite olika mediciner för jag har några olika sjukdomar. Mot smärtan tar jag cymbalta, saroten, citodon, ibuprofen och ibland norgesic som är muskelavslappnande. Cymbalta och saroten kan tas mot neurologisk smärta men är även stämningsstabiliserande. Har du fått testa något läkemedel mot din smärta? Kram

Svar: Tack! Tycker det är kul att baka. Som terapi! Känner ingen skillnad efter tens heller 😔 Kanske för "svår" smärta jag har? Ska börja med Gabapentin. Har du testat det? Om inte den hjälper kanske det blir Saroten. Men så rädd för alla biverkningar. Kram
Ida

Anonym

Va kul! Nja köttbullemacka måste! va med rödbetssallad😍 men sillsallad är gott till vanliga julbordet. Har du testat ikeas julsmörgås och julbord? Sjukt bra pris och sååå mycket gott att välja på typ massa sill, röror, janssons och helt underbart dessertbord 😍 va har du för julfavoriter?

Svar: Nej tyvärr. Har 13 mil till närmsta IKEA 😔 Så dyrt att åka dit för julbord. Mina favoriter är hemgjorda köttbullar, skinka med senap och lax 😊
Ida

MALIN

Vilka mysiga bilder :) Glad första advent! Kram

Svar: Tack! Glad 1a advent 🎅
Ida

Matilda Berlin

Men åhhh! Ser så mysigt ut!! Grymt med TENSen!! Du får inte ge upp den än. Eftersom att den jobbar med musklerna kan det ta ett tag innan man få någon direkt märkbar effekt. Men jag tror det kommer =) KRAM fina <33

Svar: Ger inte upp än men det är inte musklerna som är mitt problem utan nervsystemet. Kram ❤
Ida

Isabella Andersson

Hemmagjorda bröd är bäst, gärna nyvarma med massa bregott och som du säger, lite ost på. Mums. Haha, bröd ska ju ätas och inte ligga fram till jul- det vore ett tecken på att de smakar illa😖 så att du äter direkt är ju ett tecken på att du är en bra bagare😊hos mig går de också åt direkt men det är som det ska va ju.
Har inte kollat julkalendern men enligt barnen var den bra. Kramar

Svar: Jaa det är så gott och godast samma dag! Dina barn har god smak 😉 Kramar
Ida

Mia

Åhå vad mysigt Vännen, och ja Ost äger, man tröttnar ju aldrig! Jag har ju en nervskada i handen, och problem med nacken så jag säger som de andra, ge TENS apparaten en chans, det tar tid, men förhoppningsvis så lättar smärtan. Vad fint du julpyntet, jag har inte gjort så mycket,bär så nere att att allt känns meningslöst. Men jag hoppas att det går över. Hoppas att du har en fin kväll! Kram Mia ❤

Svar: Ost är mums! Jag kör på med tens men ingen effekt än :( Ja julen känns inte jätterolig för mig heller men kanske kan en gran med ljus liva upp lite iaf? ❤
Ida

MALIN

Så gott med köttbullar på mackan! Mums! Kram

Svar: Ja jag älskar det ☺
Ida

Therése

Så mysigt!

Svar: Ja det va det 😊
Ida

Emma Engström

Julbakning får verkligen julstämningen på topp, så mysigt! Minigranar är ju så söta :D KRAM

Svar: Ja bakning med alla dofter är underbart 😀🎄
Ida

Yasmine

Hoppas verkligen att TENS-apparaten kommer hjälpa dig, annars hoppas jag att du får hjälp på annat sätt snart!
Brödet låter supergott!
Kram

Svar: Tyvärr hjälper den inte alls. Ska prova medicin ist nu. Ja brödet va super 😊 Kram
Ida

Sadine

Ursäkta att jag råkade publicera min kommentar två gånger. Min sjukgymnast sa att min smärta toligen är för hög för att man ska kunna behandla den med smärtstimulering. Att jag är för smärtkänslig då jag haft svår smärta under lång tid. Kanske är detsamma dig? Har inte testat Gabapetin men hört talas om personer som tar det mot smärta. Kan inte minnas att jag fick några biverkningar av Saroten, men har tagit mediciner i så många år så jag kommer inte riktigt ihåg. Önskar att du hittar något läkemedel som hjälper dig<3

Svar: Ingen fara :) Ja min smärta är för svår för att TENS ska hjälpa. Skönt att du slapp biverkningar! Jag är livrädd för dem :( Kram
Ida

Anonym

Jag har fått TENS behandling, va skeptisk till en början då det inte hjälpte men efter ett tag va den helt fantastisk!! Hoppas du får samma hjälp❤️

Svar: Va skönt för dig 😊❤Tyvärr inte hjälpt alls än:( Beror mycket på vilken sorts smärta man har.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress