2 augusti 2018

Vi har det bra

Allmänt

Vi har varit uppe sen 7.30 och mest hållt oss inne för det är såå varmt ute och varken jag eller Otto mår bra i värmen. Varit på lekplatsen en sväng, sett på Pippi Långstrump, pusslat och målat. Jag har fikat med chokladsnittar och Otto med majskrokar (tror mitt va godast 😉). Snart kommer syrran o hennes kille hem och då ska jag vila. Är jättetrött! Hoppas ni har det fint denna torsdag 😘
Nathalie

Vad fint att ni har det bra och Gud så han växer lilla Otto ❤️

Svar: Ja han är så stor nu! Tiden bara rusar iväg....
Ida

Anonym

Men så söt❤ man undrar ju hur söta hans föräldrar är som fått en så söt pojk🌞

Svar: De är så fina så 😍
Ida

Alltoviktigt

Jag blir imponerad av att du orkar. Mer än en timme skulle jag aldrig orka passa ett barn, tempot de håller är inte av denna världen

Svar: Ja det är verkligen jobbigt kan jag meddela... Är helt slut nu! Full rulle hela dagen på honom. Ons-fre med honom va lite too much 😞
Ida

Camilla

Det är aldrig en lugn stund men barn. Efter jag sett hand om Agnes så förstår jag inte hur jag ska kunna orka med egna barn i framtiden. Men det gör man säkert 😊 kraam

Svar: Nej fullt ös medvetslös 😂 Är man två går det bra men tufft som singel/ensamstående.
Kram
Ida

Kourtney Yasmine Styles

Så bra att kunna öva på systersonen 😉😉 (själv har jag jobbat på förskola så lite kan jag om att ta hand om småbarn iaf ☺️😉)
Jo det jag tänkte säga bara lite kring det med insemination om du oxå funderar på det.... att du kan ju ha det som ett mål att sträva efter från där du är nu (lättare kanske att kämpa framåt om man har nåt att kämpa för?!) för innan du sätter igång med det så tycker jag du ska känna dig dels helt säker o verkligen tänkt igenom beslutet noggrant flera ggr. Dels så tycker jag oxå att du ska va/känna dig stabil i ditt mående, såväl psykiskt som fysiskt. Visst, klart många orkar vara gravid och sen ta hand om ett barn ändå (finns ju många som råkar bli gravida som mår dåligt och som ex är missbrukare eller har ätstörningar eller nåt annat och ändå klarar av det men det känns inte så ansvarigt att sätta ett barn till världen i ett sånt tillstånd kan jag tycka iaf). Det tar mkt extra energi att vara gravid i 9 månader och sen för att inte tala om att bli förälder! Dessutom extra om man är ensamstående! Går kroppen o hjärnan på sparlåga redan innan man blir gravid så är det kanske inte så bra förutsätt ingar varken för en själv eller för ens kommande barn...

Men jag tycker absolut inte du ska ge upp tanken på det än, om du redan börjat fundera på det. Du har ju tacksamt nog iaf ägg kvar som tur är 👍😊
Jag har ju oxå gått igenom år med ätstörningar och extrem träning o mat osv och inte varit snäll mot min kropp så jag är verkligen så sjukt tacksam för att den samarbetar med mig nu så jag kan bli mamma! 🙏🏼💕😊

Svar: Jag har tänkt på detta i mååånga år. Över fem år om inte mer. Har forskat mycket i ämnet och hört mig för på olika kliniker och är medlem i femmis. Även talat med min terapeut om detta. Så är inget nytt eller ogenomtänkt. Blir 33 i höst och åren går... Självklart ska jag må bättre innan jag påbörjar min resa. Vill va en stark och frisk (are) mamma. Om jag ens kan bli gravid...

Du ska va tacksam ❤ Tänk vad kroppen klarar av om en behandar den väl. Kram
Ida

Emma Engström

Men så mysigt! Hoppas du fick vila dig lite <3

Svar: Ja det va mysigt men jobbigt...
Ida

Anonym

Svar:

Så bra! Då hoppas jag det blir verklighet för dig också snart (om du inte hittar en kille först. Vad är anledningen till att du skulle välja att skaffa barn själv förresten?) KRam!

Svar: Anledningen är att jag inte har en partner och kan inte vänta hur länge som helst på mr right. Barn kan jag skaffa under en begränsad tid men partner kan jag hinna skaffa luvet ut. Kram
Ida

Anna

Vilken fin kommentar du fått av yasmine, kloka råd tycker jag. Kan förstå din panik med att åren går och chansen att bli gravid minskar och sen inte hittat partner än när du vill ha barn. Ivf är spännande tycker jag, har förstått att det gärna ska ske innan 38 så det passar ju dig jättebra ju❤ adoption vet jag är väldigt svårt att få igenom, både för gifta men även ensamstående. Vet att de gör grundliga utredningar där de kartlägger ekonomi, fysisk och psykisk hälsa mm och minsta psykisk ohälsa gör att det är svårt att få adoptera. Men ivf låter som att det skulle passa dig, har du funderat på vilken klinik?❤

Svar: Ja absolut!Nej adoption går inte tyvärr. Hade kunnat tänka mig det annars. Men väldigt dyrt också.
Ivf och insemination går bra. Sen finns embryodonation som alternativ i ryssland tex. Det får man göra upp till 50 år. Vill helst ha barn vid 35 iaf dock. Men behöver må bättre fysiskt och psykiskt först. Kollat upp RMC i Malmö och Gbg och Storkkliniken. Men man får inte genomgå behandling som underviktig.
Ida

Matilda Berlin

SÅ himla underbart ni verkar ha det!! Det gör mig verkligen så glad att höra fining <3

Svar: Både underbart och jobbigt... kram ❤
Ida

Johanna Ahlsten

Mysigt ❤️ (Majskrokar är ju helt menlösa i smaken men alla barn verkar ju älska dem! Jag hade definitivt valt choklasnittarna 😉)

Johanna Ahlsten

Mysigt ❤️ (Majskrokar är ju helt menlösa i smaken men alla barn verkar ju älska dem! Jag hade definitivt valt choklasnittarna 😉)

Svar: Haha ja majskrokar är vidriga tycker jag 😂 Kanske gott om man doppar dom i choklad 😉
Ida

Anonym

Ryssland hade jag ingen aning om men klinikerna har jag hört talas om då jag har en vän som tänkte adoptera men valde att prova ivf tillslut då hon gärna ville ha egna barn. De gick vägen för dom i alla fall❤

Vet du att jag blev jag glad av att läsa ditt svar. Du har ju varit/är sjuk så länge och nu när du har ett mål och dessutom tidsbegränsning, så bara måste du bli frisk, annars får du ångra dig resten av ditt liv och det vill vi inte❤ så nu fixar du detta, okej? Ps vad skulle du välja för namn om det blev en liten kotte? Kramar

Svar: Finns kliniker i Ryssland, Cypern, Spanien, Island mm. Där har de oftast kommit längre än i Sverige där man måste stå i kö i flera år (iaf här i västra götaland där jag bor) innan man kan få hjälp. Men det kostar ju en hel del :-( Ekonomin är en stor fråga. Kanske har jag inte råd ens :-( Så fint att din vän lyckades <3
Ja det är viktigt att ha ett mål. Att finna något som är viktigare än att va sjuk. Hoppas få hjälp på vägen så jag kan få må bra och genomföra min resa mot att bli mamma.

Oj, vågar knappt tänka på namn då jag är så rädd att jag inte kan bli gravid :-( Men gillar namn som Thor, Tage, Iris, Saga, Greta, Märta, Maja :-) Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress