Tack alla för era fina kommentarer ang förra inlägget 😍 Tackar er kollektivt här och nu och kan meddela att första jobbpasset gick fint 😊 Känns jättekul att vara igång lite. Är ju bara ett par timmar i veckan (man får inte jobba mer när man har sjukersättning) men känns lagom för mig just nu. Har alltid gått ut för hårt förut vilket resulterat i att jag inte orkat fullfölja uppdraget. Så bättre att börja i liten skala. På "Hällekis trädgårdscafe och kök" som stället jag jobbar på heter bakar de otroligt gott fikabröd 😍 Väärldens godaste bullar i hela sex olika smaker, allt från choklad till timjan och apelsin. Spännande med nya kombinationer tycker jag.
Annars har jag en såå trist dag idag 😦 Känner mig ensammare än vanligt. Har inget att göra, allt är stängt och jag har ingen att umgås med. Mamma kände sig sjuk så vågar inte åka dit heller. Det är vårväder ute men disigt så kan inte sitta på balkongen och sola. Vill bara att det ska bli ny dag 😕 Ska väl försöka ta mig ut lite. Kanske gå och köpa ingredienser så jag kan baka något bröd. Måste hitta på nåt för mår så dåligt av denna ensamhet och sysslolöshet.
ninna

Vilka kvalitetbakelser och bra utbud. har du själv smakat? hoppas ensamheten lättar, har du inga vänner syster du kunde vara med?

Svar: Ja de har bara kvalitet på ALLT! Bakar allt själva med närproducerade råvaror. Smakat på en del men inte allt såklart. Nej jag har inga vänner här i Lidköping så är mycket ensam
Ida

Nathalie

Kuuul att det kändes bra!! Blir så glad! Jag tror det är väldigt klokt att börja försiktigt! Det är ju lätt att man far iväg och vill göra allt på en och samma gång, tycker jag i alla fall :P Hur ofta kommer du vara där?
Kraaam

Svar: Ja det är lätt att gå ut för hårt för att man VILL orka mer än man egentligen gör. Kommer va där fem timmar i veckan. Får inte jobba mer pga sjukersättningen. Kram <3
Ida

Camilla

Skönt att det gick bra första dagen ☺️ Hur många timmar i veckan för man jobba då man har sjukersättning? Om jag förstått det rätt så gäller inte det bestlutet livet ut va, utan du kan välja att jobba i framtiden om du vill? Kramar!

Svar: Ja det känns skönt men kommer bli tuffare med tiden när fler gäster kommer o så. Jag får jobba 5 timmar i veckan. Beslutet är inte etsat i sten utan man kan prova att arbeta tex 25% och ha ersättningen vilande. Kram
Ida

Anonym

Vad får du göra för något? Har du nån utbildning inom konditori eller restsurang? Låter säkert helknasigt men du ser ut som en tjej som skulle passa på ikea 😊 vet inte varför bara att du passar in där ❤

Svar: Jag gör sånt som behövs på ett cafè :-) Står i kassan, serverar mat (de har även lunch), plockar, diskar mm. Hahaha :-D Ja IKEA vore kul att jobba på, synd det inte finns här i närheten ;-)
Ida

Matilda Berlin

Men alltså HERRE vad gott det ser ut! Mm, mm, mmmmm! <33

Svar: Mmmm en blir ganska sugen av att jobba där haha!!
Ida

Johanna Ahlsten

Roligt med caféjobbet ❤️👍 Så fin årstid för det också ju! 😍 ”Maria-kakan” ser suveränt god ut tycker jag!

Svar: Ja jättekul :-) Blir kul nu när våren kommer för det är ju ett trädgårdscafè :-) Ja mums!!
Ida

Maria

Den där Mariakakan hade jag gärna huggt in på, den ser oförskämt god ut :) Du ser ju min e-postadress när jag skriver till dig här. Om du skickar ett mejl till mig så kan du få mitt telefonnummer och så kan du höra av dig till mig när du känner för att hitta på något. Skulle vara så kul att få träffa dig, för vi bor ju faktiskt i samma stad :)
Sköt om dig! Kram

Svar: Ja den hade jag velat ha också ;-) Ja absolut :-D Mejlar dig :-) Kram
Ida

Josäfin Andersson

Men åh vad galet gott allt ser ut!

Svar: Jaaa så gott 😋
Ida

Asta

Oj så gott det ser ut! Trendigt att baka med timjan! (Här iallafall!) så gott!
Proud of you! 🧡🧡

Svar: Ja finns massa gott och mycket nya smaker 😃
Ida

MADDISENJ.SE

Gud så mycket gott :D

Svar: Eller hur 😃
Ida

Emelie

Åh sa precis till sambon "åh jag är såå himla fikasugen!" också ser jag dethäär.. MUMS!! :D <3

Svar: Haha 😂 Då blev du inte mindre sugen nu 😜
Ida

Anonym

Va kul för dig att du fått en dagverksamhet ❤ kommer nog få dig att må mycket bättre och kanske hittar du nya vänner också☺

Svar: Dagverksamhet? Det är ett jobb :-) Tack!
Ida

Caroline

Allt fika ser riktigt gott ut. :)

Svar: Mmmm verkligen :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress