11 april 2018

Massa tankar bara

Allmänt

Hej på er! Va ett tag sedan vi hördes nu. Har inte orkat blogga och har inte känt att det varit något lockande. Ibland har jag SÅ mycket inom mig men får ändå inte ut det jag vill ha sagt i skrift så då låter jag bli att blogga över huvud taget. Känns så jävla meningslöst (talar för mig själv) att blogga om vad jag ätit till frukost och vad jag gjort om dagarna. Eller vad tycker ni? Är sånt kul att läsa om? Jag får inte ut så mycket av det iaf. Har heller inte fotat något så har inget att "visa upp". Haft tankar på att ta en bloggpaus men jag vet inte. Istället för att grotta ner mig i andras liv och läsa om andras perfekt frukostar som ser ut som konstverk, resor, andras inlägg om hur mycket de tränar och shoppar så kanske jag ska fokusera på MITT liv. Fokusera på att hitta MIN väg i livet. Känner att mitt eget liv inte är så himla roligt att blogga om. Försöker att inte jämföra mig med andra men det gör en automatiskt när en läser andras bloggar. Ibland kan jag såklart bli peppad och inspirerad men oftast så ifrågasätter jag varför jag sitter och läser om andras vardag? På vilket sätt gynnar det MIG? Får det mig att må bättre så är det toppen :-) Men känner jag tvärtom så bör jag sluta läsa de bloggarna. Och det har inget med bloggaren i sig att göra utan det ligger hos mig.
Sen jobbar jag mycket med mig själv just nu i terapin. Och mer ska det bli då gruppen börjar. Jag behöver tänka på mitt eget bästa. Blir lätt påverkad av andra på gott och ont. Vet inte om bloggpaus skulle hjälpa mig men... Gillar ju att skriva. Jaja, nu ska jag snart iväg till Skövde för att träffa syrran och Otto och vara barnvakt åt honom när syrran ska på en föreläsning. Önskar er en fin vårdag <3 Kram!!
Camilla

Jag tycker att din blogg är väldigt intressant att läsa 😊 jag tycker att du gör meningsfulla saker. Att vara barnvakt är ju en stor grej, börja jobba på café, fota och framförallt det jobb som du gör med dig själv hela tiden. Terapi kostar på att gå i. Tycker att du är beundransvärd ❤️ Kramar

Svar: Men va snäll du är 😘 Kramar
Ida

Anonym

Visst du kanske inte har ett lika innehållsrikt som andra bloggare med restaurang shopping resor familj osv. Men det är ju ditt liv och det är så det ser ut för dig. Kanske kommer det en tid när du också kan skriva om stressiga jobb dagislämningar och vardagsmys❤ men för att komma dit så måste du va stark både fysiskt och psykiskt och som det låter nu så är du varken eller. Vet inte din ålder men du ser ung ut och tänk på att många skaffar barn ändå till 35 år åldern så stressa inte❤

Svar: Ja detta är mitt liv just nu. Kämpigt men hoppas det blir bättre på sikt. Jag blir 33 år i höst så känner stress över att skaffa barn...
Ida

Elin

Tycker att din blogg är så himla ärlig och ingen yta, det är därför jag läser. Förutom att du verkar vara en så fin person också 💕💕

Svar: Men åh vad glad jag blev nu :-D Tack fina <3
Ida

My

Du skriver ofta så ida, men ändå ser jag dina kommentarer på bloggar som inte alltid är så friska. Jag tycker du ska sluta läsa dom om du mår dåligt av dom❤ du måste tänka på vad du mår bra av. Dags att lyssna till ditt inre nu så du kan lämna det destruktiva och ätstörda. Tror jag hänger på dig och fortsätter enbart med vägentillfriheten. Hon har kommit såååå långt och det är peppande att se tycker jag ❤

Svar: Det är inte endast bloggar om ätstörningar eller annan psykisk ohälsa som får mig att må dåligt. Kan vara tvärtom ibland. Skönt att läsa att alla inte mår så bra jämt. Att alla inte "lyckas" i livet eller hur en ska uttrycka det. Ja Sara har en fin blogg <3 Kram
Ida

Nathalie

Jag tycker det är kul att läsa om vardagliga saker =) Skriv om det du känner för, jag gillar din blogg och älskar dina foton! <3 Kram

Svar: Åh tack fina du <3 Hoppas det kan bli mer foton framöver men kan inte fota då min mobil är knäpp :-( MÅSTE skaffa en kamera som jag velat sååå länge!!! Kram
Ida

Johanna Ahlsten

Får också dippar då och då vad gäller motivation att blogga, men den brukar komma tillbaka om jag bara väntar ett tag och typ fokuserar på det som är mest viktigt för stunden (precis som du verkar göra)

Svarade på din fråga på bloggen. Kram

Johanna Ahlsten

Får också dippar då och då vad gäller motivation att blogga, men den brukar komma tillbaka om jag bara väntar ett tag och typ fokuserar på det som är mest viktigt för stunden (precis som du verkar göra)

Svarade på din fråga på bloggen. Kram

Svar: Ja det blir så ibland. Då får man ta en paus så brukar suget komma tillbaka :-) Jag gillar din blogg :-) Kram
Ida

Netti Starby

Jag gillar din blogg jättemycket för du skriver så himla bra. En massa lyxiga bilder behövs inte utan det viktigaste är innehållet. Fortsätt som du redan gör fina du! <3 Kramis

Svar: Åh, menar du det? Tack så jättemycket! :-D Kramis
Ida

Matilda Berlin

Skulle verkligen tycka det var så himla tråkigt om du slutade. Tycker du är en sån fantastisk person och tycker det är så "kul" att följa din resa, se varje steg du tar, hur stora steg du tar framåt och hur grym du är!! Men känner du att det tvärtom får dig att må dåligt ska du inte fortsätta. Det här handlar ju om ditt välmående eller hur?? Men jag hoppas verkligen att du blir kvar! STOR kram hjärtat <33

Svar: Men gulliga du <3 Tack! Ibland ser jag inte mina egna framsteg. Lätt att glömma bort. Kram
Ida

ninna

jag tycker det är helt kul läsa SK vanliga dagar även om de inte har ngt speciellt int behöver det vara.uppskattar äkta ärliga pålitliga inlägg som du har.öppet o personligt inte fejk.mydays är roliga.vi är ändå nastan alla SK vanliga med Inga spec dagsprogram.hellre läsa sådana än tex kändisarnas häktiska liv

Svar: Tack! Kul att du gillar min blogg :-)
Ida

ISA

Ida! Det här har inte så mycket med detta inlägg att göra meeeen jag läste din kommentar hos mig och tänkte spontant: följer du mycket bopo-konton på instagram? Eller överlag "personlig utveckling"-konton?! Jag har börjat göra det och det hjälper mig SÅ mycket. Får så himla mycket insikter och inspiration av de texterna och personerna. Ville bara säga det <3 Och angående det här inlägget; du brukar ju säga till mig att du gillar att jag har en halvtrist vardag som kontrast till alla perfekta bloggar. Eller hur? Tror många känner samma med dig :) Du är mänsklig! kram

Svar: Jag följer massa bopo konton och peppkonton inom personlig utveckling. Såå hjälpsamt många gånger! Haha, jag har väl aldrig sagt att du har en halvtrist vardag Isa? Tycker jag verkligen inte att du har :-) Men förstår vad du menar, jag gillar inte bloggar som bara har yta och som visar upp den "perfekta sidan". Sååå oinspirerande. Kram
Ida

Maria

Du ska göra det som känns rätt och riktigt för Dig!!

Svar: Tack fina!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress