18 april 2018

Flowerpower!

AllmÀnt

Nu blommar det ut i naturen 😃 Allt vĂ€cks till liv. Har sett humlor, flugor, myror, citronfjĂ€ril samt blĂ„sippor och idag Ă„rets första vitsippa! SĂ„ underbart! SĂ„ otroligt vackert ute nĂ€r alla vitsippor slĂ„r ut och det bildas en vit matta en bara vill lĂ€gga sig i och njuta 😍 Brukar faktiskt göra det. Åh nu blev jag sugen pĂ„ att ha picknick. Älskar det men blir liksom aldrig sĂ„ mysigt som jag tĂ€nker att det ska vara. Vill ha det som nĂ€r jag va liten. Rutig filt, korg full av hemgjorda bullar och hemkokt saft. Saften ska förvaras i tomma sirapsflaskor sĂ„klart och drickas ur plastmuggar i olika fĂ€rger ❀ Nostalgi!! Vad har ni helst i er picknickkorg?
Camilla

oj sĂ„ lĂ„ngt det har kommit dĂ€r du bor 😊 jag Ă€r glad att jag har sett en tussilago đŸŒŒ men det Ă€r sĂ„ skönt med vĂ€rmen som har kommit, dock Ă€r jag orolig för ett bakslag med minusgrader och snö. Jag brukar ha picknick ibland dĂ„ blir det oftast som lunch eller middag. En egengjord sallad eller en plocksallad frĂ„n affĂ€ren tycker jag Ă€r gott, eller en god fylld smörgĂ„s. Glass Ă€r ocksĂ„ en klassiker. Tror aldrig att det kommer bli som nĂ€r man var liten och hade picknick. Den kĂ€nslan vill aldrig Ă„terkomma,sĂ„ Ă€r det för mig iallafall. Kraam

Svar: Ja det exploderar nu ute 😃 dĂ„ har du det vackra kvar 😍 Ja sallad eller fylld macka fungerar alltid 😃 NĂ€ det blir inte som nĂ€r en va barn men kan bli fint Ă€ndĂ„ 😚
Ida

Maria

Vilken underbara bilder du tagit :) Ja, nu Àr vÄren hÀr pÄ riktigt :) SÄg ett bi idag, men hann inte fota den dÄ den hade sÄ brÄttom till nÀsta blomma, och blÄsippor hittade jag bakom Lidl :)

Svar: Tack 😃 HĂ€rligt med bin och blommor 😍
Ida

Nathalie

Älskar nĂ€r vĂ„ren kommer, men hĂ€r Ă€r det alltid lite efter. Har knappt sett en tussilago ens liksom :P Jag Ă€lskar tanken pĂ„ picknick, men tycker inte det Ă€r lika bekvĂ€mt i verkligheten, hehe. Jag tycker om att picknicka med plockmat, typ ostar, röror, grillat kött eller varför inte en grillad kyckling, mums! KRAM

Svar: Tror du hittar om du letar 😃 Plockmat Ă€r sĂ„Ă„Ă„ gott! Bara alla getingar hĂ„ller sig borta haha! Kram
Ida

Johanna Ahlsten

Har du vĂ€garna förbi Stockholm ibland sĂ„ finns jag hĂ€r ❀

Svar: Tack snĂ€lla! Är dock aldrig i sthlm 😩 40 mil bort..
Ida

Johanna Ahlsten

Picknick-mat beror ju helt pĂ„ vilket tillfĂ€lle, men kom att tĂ€nka pĂ„ vad min mormor brukade ha med till oss nĂ€r vi var pĂ„ stranden: Varm saftsoppa (vi badade ju sĂ„ vi blev helt genomfrusna) och ”midsommarpepparkakor” (tjocka, skurna, vĂ€ldigt kryddiga och goda pepparkakor) 😂

Svar: Varm saftsoppa Ă€r gott pĂ„ höst/vinter tycker jag men inte pĂ„ sommaren 😃 Åh pepparkakor Ă€r sĂ„Ă„Ă„ gott!!! Älskar mjuk pepparkaka 😃
Ida

Carola

SÄ fina bilder! Och picknick lÄter supermysigt, men som du skriver sÄ Àr det svÄrt att fÄ det lika mysigt o verkligheten som man tÀnker sig i huvudet :). kram kram :).

Svar: Tack snÀlla! Ja en romantiserar det ganska lÀtt haha!
Ida

morrtant.blogg.se

🌞🌞 om det Ă€r matpicknick ska det vara baguetter med skagenröra och lite plock. Annars bullar kaffe och ballerina 🌞🌞 har man rĂ„d Ă€r det gott med nĂ„n mjukglass

Svar: Åh baugette va sĂ„ lĂ€ngesen â˜ș Perfekt matsĂ€ck!! Ballerina ocksĂ„ 😋
Ida

Matilda Berlin

WOW vad du Ă€r grym pĂ„ att fota vĂ€nnen!! Verkligen SÅ fina bilder <33

Svar: Åhh tusen tack 😍😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress