Sitter hemma hos mamma men hon är utomlands och hundarna på dagis så jag är ensam. Tagit in post och så. Mår inte så bra alls. Magkatarr och ångest och ensamhetskänslor. Hatar känslan av att vara ensam ofrivilligt. Gillar att vara själv ibland men det är inte samma sak som att vara ensam. Att berätta att en är ensam är tabu. Idag ska alla vara så himla sociala och aktiva och hitta på saker varje ledig minut en får över. Speciellt nu när sommaren nalkas. Att vara ensam på sommaren är ett helvete. Att se alla andra göra massa roligheter som grillkvällar, gå på konsert, va ute på sjön och bada och sola mm gör ont i mig. Mitt utanförskap blir så påtagligt då. Det är inte kul att behöva göra ALLT ensam. Vill gå på konsert men hur kul är det ensam? Att sätta mig ute och grilla ensam gör jag bara inte, på balkongen får jag inte grilla. Vill inte klaga eller att någon ska tycka synd om mig. Vill bara belysa detta med ensamhet. Hur hemskt det kan vara att behöva sitta ensam VARJE kväll och inte ha någon att ringa när en vill ta en fika på stan. Ingen att ringa och berätta att man är kär eller blivit dumpad för. Ingen att vara tyst ihop med till en film och godispåse. Ingen att skratta så det krampar i magen med. Jag är van. Kämpar för att försöka hitta sociala sammanhang som jobbet eller när jag rastar hundarna osv. Men folk är så stängda. Inte lätt att få kontakt med nytt folk. Tänk på att ett hej till nån du möter på gatan kan betyda väldigt mycket ❤️
Camilla

Jag vet precis hur du känner vännen och det är hemskt. jag har ju sambo men kan ändå känna mig så fruktansvärt ensam. Är ju själv hemma 6-16 varje dag så det blir ju större delen av dagen. Sen är man speciellt utsatt när det ät sommar då folk är mer sociala och ute på aktiviteter. jag försöker tänka om jag skulle vilja byta med dom, och svaret blir oftast nej. Visst kan det vara kul att grilla och åka båt men oftast klarar jag inte av att vara social längre stunder utan att bli helt utmattad. Kram ❤️

Svar: Nä det är svårt om en inte orkar va social. Jag vill orka. Vissa dagar skulle jag orka men då finns ingen att göra nåt med. Sen kan det finnas nån att hitta på något med men då orkar jag inte. Svårt det där. Du ska va glad att du ändå har sällskap efter 16 och på helger 😍 Kram
Ida

Nathalie

Det är hemskt att vara ensam och särskilt under sommaren. Jag vill precis som du också göra massa saker, men att ALLTID behöva göra allt ensam är fruktansvärt. Det blir inte samma sak som i sällskap.
Kram <3

Svar: Nej inte alls lika kul att göra allt ensam.. Så synd vi inte bor närmare varandra ❤
Ida

mia

Låter oerhört ledsamt....kan du inte sätta in en insändare i tidningen att du söker vänner? Du har ju inget att förlora på att prova.

Svar: I tidningen får jag nog inte napp för typ ingen som läser tidning längre förutom gamla personer. Men är med på en sida på Facebook men många bor så långt bort tyvärr.
Ida

Anonym

Du har ju din blogg, finns säkert många ensamma som läser din blogg som också skulle vilja hitta ngn. Jag är en av dem ☺️

Svar: Ja men tyvärr bor många väldigt långt bort :( Var bor du?
Ida

Mia

Om du vill så kan vi ses? Lidköping är ju inte så långt bort, om jag inte tagit helt fel på vart du bor? Bara om du vill, men det vore jättemysigt! Kram Mia

Svar: Var bor du? Kram!!
Ida

Anonym

Gällande camillas kommentar blir jag både ledsen och förbannad. Hur kan man säga att man förstår hur ensamt det är när man lever och bor ihop med sin sambo?? Helt obegripligt. Du kan inte ens jämföra din tvåsamhet med att vara ensam 24h om dygnet. Att vakna ensam somna ensam och inte ha nån som väntar på en hemma. Att alltid äta ensam ingen som man lagar mat åt eller med. Inga myskvällar tillsammans eller nån att resa med. Ser du skillnaden camilla? Att vara 'ensam' till kl 16 är ju ingenting mot att alltid va ensam. Dessutom jobbar de flesta till 16 vilket du inte gör men förmodligen har för avsikt att göra framöver då du verkar ung. Du lever med andra ord ett fullt normalt liv förutom att du inte jobbar eller gör nått annat. Men sällskap det har du. Idajag tror på dig💖

Svar: Nej det är inte samma att ha sambo och leva ensam. Som du skriver så har jag verkligen ingen. Ingen att äta, sova, planera semester eller gå på bio med. Ingen att prata med när jag behöver. Hoppas på en förändring inom sinom tid ❤ Kram och tack för att du tror på mig!
Ida

Anonym

Jag minns det jätteväl den känslan. Sommaren var jobbig och helger. Jag var inte sjukskriven utan valde att jobba hela sommaren och ofta på helger som ett sätt att döva. Läste heltid till sjuksköterska utöver. Då brände jag förmodligen ut mej (visste inte vad det var då..) Riktigt deppigt och hade också mkt ångest. Förstår dej Ida. Men det betyder inte att det ska vara så för evigt! Jag tror också på dej ❤️ Men klart det blir lite svårare att träffa någon vän eller "mer än vän" utan ansträngning när du inte jobbar, inte hänger ute med vänner osv. Men visst har du provat nät-dejting? Kommer du igång med jobb framöver så öppnas fler möjligheter! Då blir det fler och fler möten med människor.
Synd du inte bor nära för jag älskar att hänga och ha reflekterande samtal med nya människor att utforska och läsa massa av 😀 Kram Lisa

Svar: Usch det är verkligen så hemskt med den känslan :-( Jag har dejtat på nätet o träffat en del där förr och ett par förhållanden blev det men va längesedan nu. Var bor du? <3 Tack för att du tror på mig :-)
Ida

Mia

Bor i Trollhättan. Kram Mia

Svar: Det är ju nära :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress