Vi alla har en comfortzone vi ogärna går utanför. När vi gör det väcks obehag, ångest och andra jobbiga känslor. Människan gör allt för att undvika att må dåligt så det är inte konstigt att vi undviker sådana saker/situationer. Det är självklart bra att ha spärrar. Att umdvika att göra vissa saker som kan vara farligt eller skadligt eller dumdristigt är såklart bra. Men vissa saker är bra om vi gör trots obehagskänslor/ångest. Vissa saker MÅSTE vi göra oavsett. Jag kan få en kick av att göra sånt jag trodde jag aldrig skulle klara. Att ta sig framåt kräver att man går igenom jobbiga situationer. Visst KAN MAN leva innanför sin comfortzone livet ut men hur kul blir det? Jag vill utvecklas. Vill vidga vyerna. Vill se vad jag är kapabel till. 
 
 
Idag har jag verkligen gått utanför min comfortzone. Rejält dessutom. Jag är rädd. Det känns läskigt och ångestväckande. Ovant. Men jag gör det ändå. Jag utvcklas. Vidgar mina vyer. Jag kan. 
Anonym

Berätta, hur har du utmanat din komfortzon idag?:)

Svar: Inget jag vill gå in på. Det viktiga är ju ATT jag gjort det 😄
Ida

Asta

Så bra!

Asta

Hela livet är ju egentligen en stor utmaning....det gäller att ta för sig. Inte bara gå i samma lunk.
:-) så heja på!

Svar: Ja precis! Men väldigt lätt att fastna i det som känns tryggt...
Ida

Maria

Jag tror också att det är viktigt att gå utan för sin comfort zone ibland även fast det är jobbigt. Jag själv ska börja träna på att äta ute då det är något jag inte klarar av men vill kunna göra.

Svar: Va bra att du ska ta tag i det! Super :) Det är jobbigt i början men kommer gå lättare för varje gång :) Heja dig!
Ida

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Visst är det så :). Tror absolut att man ska utmana sig själv, det är viktigt :).

Såg din fråga om hur man blir doula och har svarat på din kommentar i samma inlägg som du frågat :).

Svar: Tack för svaret!
Ida

Andrea

Jeg er så enig med deg! :)

Svar: 😃
Ida

Amanda

Heja dig!! Så starkt att du vågade och det är så sjukt bra, kramar!!<3

Svar: Tack snälla! Det är svårt men vill ju framåt ♡
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress