Äntligen är undersökningen klar! Så jävla skönt! Men nu börjar en väntan på vad det visade. Blev ultraljud, kollade livmodern, äggstockarna, slemhinnorna och när jag ändå låg där med benen i vädret så tog dom ett cellprov också. Vi hade ett litet samtal efteråt jag ock läkaren och han tyckte jag skulle ta en massa blodprover också så skickades iväg på det. För att kolla halterna av hormoner som östrogen och progesteron mm. Jag är SÅ stolt över mig själv att jag klarade detta så bra. Det va sjukt obehagligt och inte smärtfritt alls. Men jag fixade det trots en manlig gynekolog. Blev diskussion om ev mediciner men beror på vad proverna visar.
Efter besöket på gyn gick jag hem till mamma. Vi ha de ett bra och fint samtal faktiskt. Det kändes så skönt. Längesedan vi kunde prata ut om djupa saker. Så detta har varit en bra dag trots allt :-) Tänkte se på "bachelor, när leken blev allvar" snart men får se om jag orkar hålla mig vaken tills dess. Ser ni på det? Jag följer det amerikanska versionen också. Är fan besatt haha!
Camilla

Skönt att ha det gjort nu. Jag var där för ca 1 månad sen och fick svar igår att det inte visa något,alltid lika skönt. Även om jag inte oroar mig för svaret. Tror det har att göra med att jag redan haft cancer. Jag tittar inte på bachelor men har gjort det förr om året. Nu tittar jag på så mycket annat ☺️ Kramar

Svar: Skönt att det inte va nåt fel hos dig :-) Vad tittar du på? :-) Kram
Ida

Matilda Berlin

Vad skönt att det är gjort nu! Så himla duktig som klarade det <33

Svar: Ja så skönt!! Tack <3
Ida

Mia

Vad bra att det gick bra trots oron innan. Jag hade reagerat på samma sätt om jag fått en manlig gynekolog, men du grejade det!
Kram Mia

Svar: Tack! Ja det va obehagligt men det gick!
Ida

Netti Starby

Vad skönt att allt gick bra för dig och bra kämpat! <3 Kramis

Svar: Tack snälla! Bara vänta på resultatet...
Ida

ninna

fint kämpat nu är det över, du får vara stolt över dig själv. modigt att du kunde vara med manlig gynekolog. trevligt höra att du är nära din mamma och kan vara öppen, oftast hjälper det att prata. ha en bra dag och vecka planer?

Svar: Tack :) Skönt att det är över nen får se vad provsvaren säger..
Ida

Camilla

Jag tittar på bonde söker fru, hela Sverige bakar, hassel, syrror,whalgrens värld,Hollywoodfruarna och idol ☺️

Svar: Åh hela Sverige bakar är ju ikväll 😃 Så kul!!
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Vad skönt att det gick bra och du ska verkligen vara stolt över dig själv <3

Svar: Tack snälla! Hoppas det såg bra ut också... Kram
Ida

Erica

Skönt att ha det avklarat! Gynekologen är ju aldrig speciellt kul.. men bra att gå iväg och kolla sig!

Svar: Nä speciellt inte när det är en man.. Jag bet ihop o gjorde det vilket känns bra nu. Kram
Ida

Sanna

Så skönt att det gick bra och att du var nöjd med dagen. Känner igen det där obehaget med att känna sig så naken och utlämnad.. Men så så viktigt att ha det gjort också, starkt!

Svar: Man är verkligen utlämnad och har noll kontroll. Hemskt! Men viktigt! Kram
Ida

Amanda

Så skönt att det är gjort, och mysigt med en träff med mamma<3

Svar: Ja verkligen! Va så orolig... Kram
Ida

Amanda Niclasson

Härlig bild!

Svar: Tack 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress