26 februari 2017

Ångestmorgon

Allmänt

Har hemsk ångest idag. Klockan är halv tolv och jag har precis ätit en stor frukost kombinerat med fika tillsammans med mamma. Känns inte bra att äta frukost så sent men behövde sova ut. Tankar om att jag ätit alldeles för mycket sötsaker denna helg snurrar runt i mitt huvud. När jag släpper kontrollen så kommer ångesten. När jag struntar i äs röster så kommer paniken! Åt banankaka igår kväll och så även nu. Åt även godis fre och lördag. Det är helt "normalt" egentligen och inget att må dåligt över. Men ångesten kommer som ett brev på posten. Är skakig och mår illa nu. Tänkte dra tillbaka till Färgelanda idag men funderar på att åka imorgon istället. Ska till Uddevalla (Korallen) imorgon vid lunch så vore smidigt att ta det på vägen till Färgelanda. Sen ska syrran m familj komma hit i eftermiddag och vore kul att träffa dom. Får se hur jag gör.
Känner mig otroligt vilsen o förvirrad i mig själv. Kämpar för att lämna äs medan äs kämpar för att få vara kvar. Vill bara bli mig själv fullt ut! Ha en fin söndag och tack för era kommentarer och peppande ord. Ni är bäst ❤
MILINA

När jag hade ätstörningar i högstadiet så fick jag också ångest. Känner igen mig i din text. Men fortsätt kämpa! Du är på god väg! :)

Svar: Jag kämpar på! Kram
Ida

lilliskutt

Jag har en likadan dag idag, åt större lunch än vanligt och det har förstört hela min dag. Försöker tänka att alla äter lite mer ibland men det är kaos i huvudet och allt jag vill är att hoppa över mat resten av dagen men det leder ju ingenstans tyvärr. Jag kämpar på och står ut. Inget farligt kan hända, det är ätstörningen som målar upp den bilden. Att det är farligt att äta lite mer ibland. Men usch och fy vad hemskt det är att behöva kämpa för allt man äter, att livet ska vara så svårt och skrämmande.

Svar: Det är ju normalt att äta olika mycket olika dagar. Ingen frisk människa äter exakt samma mängd varje dag. Vissa dagar blir det mer o vissa mindre. Kroppen hanterar det själv. Livet behöver inte va svårt. Vi väljer själva ❤
Ida

Felicia

Sötsaker hör till helgen extra mycket, så ät och njut! :D
Har ganska nyligen gjort min första videoblog som vore kul om du ville tycka till om, bra att veta hur man ska utvecklas! :)

Svar: Ja jag njöt verkligen 😊 Ska kika in!
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Det är så jobbigt när den där ångesten kommer. :( Styrkekram till dig, ge inte upp <3

Svar: Ja usch! Tack snälla du ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress