Det blev inte som planerat i eftermiddag. Skulle ju åkt till Skövde för att passa Otto medans syrran o hennes kille va på middag hos grannarna. Men jag har såna hemska utsättningssymptom att jag inte kom iväg :-( Mår så fruktansvärt illa, är yr, gråter och har massa ångest. Fan va jag hatar vad medicinerna gör med min hjärna!! Fick avboka barnvakteriet och stanna hemma istället. Känner mig som världens sämsta moster. Vill så gärna umgås med Otto och ställa upp som barnvakt. Men just nu går det bara inte. De får ta med Otto på middagen istället. Ska inte slå på mig själv över detta men gör det lätt ändå :-( Känner mig värdelös, dålig och elak som inte ställer upp när de behöver mig. Jag VILL finnas där. Längtar verkligen tills medicinen är ur min kropp. Har så dåligt samvete över hur det blev :-(
Maria

Ha inte dåligt samvete för att du inte kunde vara barnvakt. Är säker på att din syster förstår.
Men jag förstår att det inte känns bra, när du så gärna vill men inte orkar.
Sköt om dig!
Kram

Svar: Jo hon förstod. Men känner mig så dum ändå :-( Tack fina <3
Ida

ninna

känner precis lika, som skrivet från min hand. vill vara bra moster men helt enkelt; orkar inte. har inte krafter att åka/resa iväg, likaså träffa en del kompisar som bor längre bort. hur kunde man komma över det? men å andra sidan bra att lyssna på sig själv och inte ta för mycket. skuldkänslan är dock äcklig. tycker du sköter nu redan otto mycket och på julhelgen var ni ju mycket tillsammans. viktigaste att du finns till. ta hand om dig! ibland får man vara självvisk.

Svar: Jo man behöver lyssna på sin kropp. Har träffat Otto mycket ändå och mer ska det bli framöver :-) Hur kommer det sig att du är så trött?
Ida

Felicia

Vad synd och tråkigt att du var tvungen att avboka, men helt rätt fina Ida - du ska lyssna på dig själv och försök att inte slå på dig själv! Jag förstår känslan när man känner sig som en dålig moster, men jag tror och hoppas din syster är mer förstående än vad min är i sådana eller likande händelser. Ta hand om dig och hoppas du får en så fin kväll du bara kan få! Kram

Svar: Jo min syster vet om min situation och hon förstod. Att sätta ut en medicin är ett helvete och jag mådde piss igår. Hur är din syster? Kram
Ida

Mia

Förstår om det känns jobbigt men om man skaffar barn kan man inte alltid lita på / räkna med att andra ställer upp. Ibland ändras planerna och då får man hitta andra lösningar vilket din syster tycks ha gjort bra. Det är ändå deras barn och deras ansvar, tycker inte att du ska må dåligt över detta. Din syster vet ju också hur din situation är. Kram!

Svar: Jo så är det. Ibland händer saker som gör att man inte kan ställa upp som lovat. De förstod o det ordnade sig ändå :-) Kram
Ida

corneliaeriksson.blogg.se

Åh förstår dig och att du är besviken och allt. Men det bästa du kan göra för dig, dina nära och för Otto är att ta hand om dig så att du så småningom mår så bra så att du kan vara den mostern du vill vara <3

Svar: Ja det är sant. Tack <3 Kämpar för att må bättre o bättre! Kramar
Ida

Anonym

Va tråkigt att du aldrig kom iväg. Förstår hur du känner, utåt sett ser det ut som att man bara avbokar för att man ångrar sig eller inte orkar. Menar du är ju hemma permanent och har all tid i världen. Men din familj och läsarna vet ju att du är sjuk och har många tillstånd som gör att du ändå har fullt upp fast med dig själv. Så låt det va som det är. Du mår dåligt och då ska man lyssna på kroppen som du gör. Krya på dig.kramar

Svar: Ja min omgivning vet hur jag mår och att det just nu är extra kämpigt pga utsättningssymptomen... Men hatar att avboka sånt jag lovat :-( Det löste sig ändå men känns inte bra i mig själv. Men hade aldrig pallat va barnvakt med illamående, yrsel, skakningar och ångest. Kram
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Det är mänskligt att må dåligt och du är ingen dålig människa för det. Kämpa på <3 Gott nytt år!

Svar: Tack snälla <3 Gott nytt år till dig med!!
Ida

Anonym

Är likadan. Bestämmer och sen drar mig ur i sista minuten. Skäms för att inte orka och för att normala människor klarar så mycket som att ha eget hus att sköta om, egen familj och jobb på det. Och ändå har de tid för kärleken och intressen. Och så jag som saknar allt det där och inte klarar av att passa deras hund utan avbokar. Vilket misslyckande alltså....man förstår verkligen att folk tröttnar på en. De lär sig väl att inte går att lita på mig och inser att vill de ha hundvakt till 100 procent så måste de fråga nån annan så de inte riskerar att dagen innan få återbud.

Svar: Det är svårt det här. I mitt fall är det så att jag VILL mer än jag orkar. Men säger ALLTID numera att jag kan inte lova till 100% för jag vet aldrig hur jag mår just den dagen. Det handlar inte om att vara lat eller att skita i det man lovat. Det handlar om att vara sjuk. Att inte ha förmågan. Min familj vet om detta och har alltid i baktanken att jag kan ställa in så de har en plan B. Jag hoppas må bättre o bättre och bli piggare med tiden. Just nu ställer mina mediciner till det. Är inte sån här egentligen. Försök att inte slå på dig själv <3 Kram
Ida

Anonym

Tror du att du efter alla År ensam skulle klara att bo med en kille eller partner? Jag har så svårt o se hur jag ska kunna klara av det.
Är i samma sits som du..samma ålder.

Svar: Ja det tror jag. Jag har haft flera förhållanden under mina år som "sjuk". Visst blir det en omställning men träffar man nån man verkligen älskar så löser det sig tror jag. Sen måste man ju inte flytta ihop så fort utan kan vara särbos ett bra tag. Ta det i små steg.
Ida

Lisa

Tänk inte så. Se istället fram emot kvällen 😊 fira in det nya året ordentligt nu och ha så mysigt med familj och vänner ❤

Svar: tack! Denna kväll ser jag som vilken kväll som helst dock. Ska inte fira alls utan blir hemma. Gott nytt år på dig <3
Ida

Anonym

Ja men förhållande har jag med haft. Men aldrig bott med någon.
Man blir ju lite låst i matrutiner som ätstörd.

Svar: Jag har aldrig känt mig låst av mattiderna i mina relationer. Har i princip bott med ett par killar. Men va inte fast i tider o mängder mm utan va normalviktig o åt när andra åt typ. Behövde jag extra så va det inget konstigt eller jobbigt.
Ida

lilliskutt

Du ska INTE ha dåligt samvete eller känna dig dålig. Jag kan också känna så, som när min bror frågat om filmkväll och jag vill ses typ fem/sex på kvällen för att jag måste ta mina mediciner i tid på kvällen för att inte bli en zombie dagen efter och att jag bara inte orkar med något på kvällen för att liksom ta mig ut då är så himla svårt så jag har tackat nej ett par gånger för för dom är en filmkväll liksom något man gör senare på kvällen. Min bror vet att jag inte umgås med så många så han gör det verkligen för att han bryr sig och inte vill att jag ska vara ensam och det är så himla fint och jag känner mig jätte tråkig som inte orkar :/ Tror vi är många som mår dåligt som inte orkar allt som friska människor gör, eller jag är helt säker på att det är så. Du gör ditt bästa utifrån dig och jämför dig inte med andra och jag är säker på att din familj inte dömer dig eller tycker sämre om dig. Jag tycker du skriver om Otto ofta och det verkar som att ni ses en del i alla fall? Och att den tiden du är med honom är kvalitetstid dom dagarna du mår lite bättre och han är på humör? Kram

lilliskutt

Du ska INTE ha dåligt samvete eller känna dig dålig. Jag kan också känna så, som när min bror frågat om filmkväll och jag vill ses typ fem/sex på kvällen för att jag måste ta mina mediciner i tid på kvällen för att inte bli en zombie dagen efter och att jag bara inte orkar med något på kvällen för att liksom ta mig ut då är så himla svårt så jag har tackat nej ett par gånger för för dom är en filmkväll liksom något man gör senare på kvällen. Min bror vet att jag inte umgås med så många så han gör det verkligen för att han bryr sig och inte vill att jag ska vara ensam och det är så himla fint och jag känner mig jätte tråkig som inte orkar :/ Tror vi är många som mår dåligt som inte orkar allt som friska människor gör, eller jag är helt säker på att det är så. Du gör ditt bästa utifrån dig och jämför dig inte med andra och jag är säker på att din familj inte dömer dig eller tycker sämre om dig. Jag tycker du skriver om Otto ofta och det verkar som att ni ses en del i alla fall? Och att den tiden du är med honom är kvalitetstid dom dagarna du mår lite bättre och han är på humör? Kram

Svar: Det är svårt att lova saker och va flexibel när man inte mår bra. Tror vi slår på oss själva för mycket. Vi gör ju så gott vi kan. Din bror förstår nog och bryr sig verkligen <3 Jag och Otto ses ganska ofta ändå så det känns bra :-) Kram
Ida

Felicia

Vad glad jag blir att din syster är så pass förstående! Min syster vet om mitt mående, depressionen och anorexin, men fast jag ibland inte orkar höra av mig eller umgås (ska tillägga att hon inte heller hör av sig) då får jag skiten och får höra att jag inte bryr mig om henne och mina syskonbarn, att jag inte visar något intresse för dom och massa annat elakt. Blir så ledsen och besviken, men jag är glad att min andra syster är förstående iallafall, kram!

Svar: Men gud va taskigt av din ena syster!! Ta inte åt dig för det är fan hon som har problem! Kram <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress