29 september 2016

Migrän och paj!

Allmänt

God eftermiddag! Hoppas ni har en bra torsdag. Själv tycker jag det känns som fredag. Har fortfarande inte bestämt om jag ska dra hem eller stanna här i helgen. De flesta drar hem men om jag är kvar så kanske vi ska på bio på lördag kväll. Den börjar dock alldeles för sent för min smak, 21.15, så får se om jag orkar haka på. Dessutom ligger jag med fruktansvärd migrän just nu. Känns som huvudet ska explodera! Har inte varit utanför dörren idag annat än till matsalen. Mår inte speciellt bra psykiskt heller då äs skriker att jag är lat och har gått upp massor i vikt. Ökat mina portioner en hel del nämligen. Till lunch idag serverades potatis- och purjolöksoppa, bröd, salladsbuffe och jordgubbspaj med vaniljsås. Såå himla gott ☺ JAG ville ha paj men äs skrek att jag skulle låta bli eftersom jag bara ligger i sängen hela dagen. Men jag gick emot och åt en bit ändå! Fuck äs!
Camilla

Jäkla så grym du är som går emot, är så imponerad av dig! Jag måste också börja gå emot ångesten istället för att hela tiden gå med. Är hyperaktiv och stressad. Grejar med något hela hela tiden för att slippa ångesten 😔 Läser en bra bok, från självsvält till ett fullvärdigt liv. Har du läst den? Där står det att det första man måste bryta är just aktiviteten och hitta lugna och nedstressande saker att göra. Möta och vara i ångesten. Minst tre veckor ska man varva ner samtidigt som man äter regelbundet dvs sex gånger om dagen.
Känns som jag inte kommer klara det utan att bli helt galen 😔 Fattar inte hur det ska få till. Måste bryta svälten!
Kraam

Svar: Tack vännen! Jag försöker men det är inte enkelt. Men vill ju inte va kvar i skiten så gäller att utmana sig. Du kan också! Bestäm dig! Kram
Ida

Anonym

Kan det vara så att du ökat portionerna fast ändå äter i underkant? Dvs att du tror dig äta mycket men i en frisk persons ögon är det ändå väldigt lite? Tänker på att du i din blogg framställer ofta dig själv som att du äter mycket på exakta tider och tom äter utöver i form av fika mm. Dvs precis som man ska! Sen vid närmare anblick så inser man att något inte stämmer? Hur kan fynda vara så underviktig att det skriker äs om dig? Att du trots ett år av brantare ändå gått ner? Att din åångest kring mat aldrig minskar trots bra ätande? Jag tror du skulle må bra av att bara en dag bestämma att äta exakt som en frisk person. Släppa dina tvång och bara följa. Se att din mat ej är tillräcklig och framförallt se att livet är så mycket mer än bara mat, kalorier och promenader. Kramar

Svar: Att äta exakt som en frisk person blir svårt då alla äter olika. På skolan här äter alla väldigt olika så svårt att titta på nån annan. Jag vet hur jag bör äta o strävar efter det. Kram
Ida

Matilda

Åh. Soppa och paj. Det bästa såhär års i matväg. Mums! Kram på dig!

Svar: Ja verkligen supergott!+
Ida

Alex

Ser kommentaren ovan och håller med. Det är typ omöjligt att jämföra sig idag.
Försökte det och rasade i vikt.
Man får hitta sin bana o sen stå pall när alla andra bantar. Vilket e sjukt svårt:/

Svar: Nej det är aldrig bra att jämföra sig med andra gällande kosten. Man ser inte heller vad alla äter under en dag heller. Bäst att fokusera på dig själv!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress