26 oktober 2016

Äs skriker på mig!

Allmänt

Jag tänker inte ljuga och säga att allt är bra eller okej just nu för det är det verkligen inte! Tankarna är hemska! Känner mig så stor vilket ger mig panik. Känns som allt är kaos och jag vet inte vad som händer eller var jag är på väg eller vem jag är? Äs-tankarna skriker men jag agerar inte på dom. Jag äter på trots allt men är så förbannat trött på att aldrig slippa rösterna som sparkar på mig dygnet runt. Övar på att säga bra saker till mig själv. Affirmationer och visualisering. Men jag mår piss! Hatar ätstörningar så jävla mycket! Äs har tagit över halva mitt liv och allt jag vill är att bli frisk och fri på riktigt någon gång. Jag kan följa ett matschema. Jag kan öka i vikt. Men jag är inte frisk för det. I huvudet pågår ett ständigt krig. Ett krig jag inte längre orkar med. På allvar. Önskar ibland att nån annan tog kommandot ett tag, så jag slapp kriget. Men det är ingen långsiktig lösning. Jag behöver själv vara kapten över mitt skepp. Men ibland är det skönt att lägga kontrollen i andras händer. Få en paus. Andas. Men det går inte. Jag är ensam i detta. Snart är det lov dessutom och alla rutiner kommer ruckas. Rädd att börja överäta när jag kommer hem. Brukar tyvärr bli så ofta... Åh! Vill bara få må bra! Njuta av livet utan att äs kommer emellan och förstör. Känner mig alldeles för frisk för att va sjuk men för sjuk för att va frisk. Hemsk gråzon!
ellen

Den där gråzonen är hemsk...hatar också allt som har med äs att göra, verkligen hatar! Finns här om du vill prata ida och glöm aldrig att du är bra just för att du är du! <3

Svar: Ja det är fruktansvärt! Hatar det så mycket! Vill vidare! 😍 Kram
Ida

Tisa

Stor kram <3

Svar: Stor kram tillbaka 😍
Ida

Jannica

Skickar massa kramar! <3

Svar: Tack snälla ❤ Har du tips på hur jag kan komma vidare? Får panik över att kroppen växer...
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Heja! Kämpa!

Svar: Tack! Kämpar hela tiden.
Ida

Anonym

Känner du något positivt av att äta mer? Mer energi tex?

Svar: Nej tyvärr. Bara mer ångest o trött. Men energin kommer väl tids nog...
Ida

Asta

Kram

Svar: Kramis!
Ida

Helena

Du är bäst! Vi får kämpa tillsammans mot skiten.
Tänker ofta på att din blogg har ett perfekt namn.
Den enda vägen ut är att ta sig igenom skiten.
Kram <3

Svar: Ja vi får stötta varandra. Ja namnet är sant! Finns bara en väg att gå; framåt!! Puss
Ida

http://nouw.com/abelssons

Hej! Läste din kommentar på min blogg. Tack för förståelsen och "beviset" på att det finns fler. Känner mig ensam i att vara vuxen med dessa problem.
Kram till dig!

http://nouw.com/abelssons

Hej! Läste din kommentar på min blogg. Tack för förståelsen och "beviset" på att det finns fler. Känner mig ensam i att vara vuxen med dessa problem.
Kram till dig!

Svar: Du är inte ensam. Finns här. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress