29 juli 2016

Onödigt bråk

Allmänt

Tjafsade med mamma via telefonen så jag blev arg och ledsen och slängde på luren och vägrade svara när hon frenetiskt ringde upp gång på gång. Blir som ett barn ibland men kan bli GALEN på mamma!!! Vi ska ju åka till Färgelanda imorgon och jag ville åka vid 12 så jag hann ta det lugnt och äta i lugn och ro innan vi for. Men det va ALLDELES för sent för mamma tydligen, fast hon inte har några planer och hundarna ska va på dagis. Sa då att vikan åka vid nio istället men det va ALLDELES för tidigt... Suck! Skulle va en tid som passade henne. Nu ska vi åka tio imorgon fm. Så onödigt att bråka om sånt här. Hela dagen känns ångestladdad för mig. Sitta i en bil en hel dag med mamma och äta måltiderna med henne. Har hemsk ångest över skolan. Är livrädd. Vill bara backa ur. Tacka nej. Men ska TVINGA mig själv till detta nu. Vill bara gråta. Känner hur svårt jag har för nya rutiner och vanor. Känner mig otrygg och stressad och när jag känner så vlir ofta maten lidande på något sätt. Överäter eller underäter. Bävar för det.
Asta

Det blir nog bättre när du och din mamma får lite distans. Skolan är ju en chans att få en nystart 💛💛 Kram

Svar: Ja jag tror också det! Kram
Ida

Cykel Styre

Håller med. Distans kommer att göra dig gott. Sen får du inte ge dig in i bråk med mamma, fråga istället varför det är så väldigt viktigt med tiden hit eller tiden dit. Förklara varför vissa saker är viktiga för dig, få henne att förstå.
Bra att du utmanar dig själv med nya rutiner. Du kommer att växa med uppgiften.
Kram!

Svar: Jag frågade lugnt och sansat varför det va viktigt att åka den eller den tiden? Va lugn länge innan jag fick nog!
Ida

Anonym

Kommer bli bra! Tror också du behöver distans från din mamma, känna att du fixar detta. För det gör du. Det ÄR läskigt med nya saker, det tycker alla. Men du kommer klara det, det värsta som händer är att du hoppar av och flyttar hem - men ge det en chans!

Svar: Ja distans behöver vi båda. Hoppas jag ska trivas men sååå rädd att jag kommer hoppa av...
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress