31 juli 2016

Färgelanda

Allmänt

Hej hopp!
Va på en trip till Färgelanda igår för att spana in det lilla samhället och kika på skolan (endast utvändigt). Srort var det då rakt inte! "Centrum" bestod av EN gata och på den fanns allt som fanns att se typ. En ica och en coop, systembolag, två café (varav ett väldigt trist med endast hamburgare och delicatokakor), två pizzerior, en thairestaurang, en hårsfrisör, apotek och bank. Kommer iaf inte kunna bränna pengar på shopping 😂 Fanns dock en godisaffär med massa godissorter i så blir väl där jag kommer shoppa mest 😉 Skolan såg väl trevlig ut men kikade in i ett fönster till ett rum och fick rysningar då det påminde om rummen på psyk... Sjukhuslakan, ett skrivbord och en garderob. Sån där garderob som finns på sjukhus. Men blir väl bättre när jag bäddar med egna lakan... Kändes väldigt overkligt att gå omkring där. Kan inte ta in att jag flyttar om endast TVÅ veckor! Ångest deluxe!!! Omgivningarna va fina ändå. Kuperat och en del grönområden. Men vad jag ska göra där torsdag em till måndag morgon vet jag inte? Vi slutar halv fyra på torsdagar och börjar på måndag morgon igen. Kommer nog dra hem då. Om jag inte träffat nån härlig person att hänga med. Orkar inte tänka att jag MÅSTE stanna kvar för att få vänner tex. Vill jag hem på helgerna så tänker jag dra. Är ju där för MIN skull.
Jag och mamma åt lunch på ett café. Dom hade en mysig trädgård att sitta i. Där satt vi ensamma i tystnaden. Sen kaffe och rulltårta. Va en mysig stund med mamma och vi tjafsade INGET på hela resan. Så skönt ☺ Vi va inte länge i Färgelanda. Gick fort att kolla in allt om man säger så 😉
FrökenTV, bloggen om tv och film

såg fint ut :D

Svar: Ja lite småmysigt :)
Ida

ellen

Vad mysigt det såg ut och håller som sagt tummar och tår för att det kommer bli bra! Skönt att du och din mamma fick en fin tur utan bråk. Tankar och kramar i massor till bästa ida! <3

Svar: Jo men extremt litet och öde haha! Tack snälla!
Ida

Mia

Hej Ida!
Jag tänkte mig också den linjen men sen så kom jag in på Skruvarlinjen här i Sthlm och flyttade från Vänersborg, som inte kommer att ligga alltför långt ifrån dig nu, så jag kan rekommenderar att du åker dit någon gång, om du inte redan varit där ;-) Så mysig stad! Tycker att du är modig som tar steget, och att bo på Internat tyckte jag var jättemysigt även om det var jobbigt ibland också men ja, det är livet helt enkelt. Håller tummarna för dig, det kommer att gå bra! Kram Mia

Svar: Åh va kul med skrivarlinje 😃 Är det högskola el folkhögskola? Bor du på internatet? Jag har varit i Vänersborg många gånger. Fint där :)
Ida

Freja

Fin du är :) Känner igen mig i det där att flytta... Hoppas att det går framåt för dig :)

Svar: Tack snälla :) Hur gick flytten?
Ida

Jannica

Mysigt det ser ut! :)

Svar: Jo det va lite småmysigy med extremt litet samhälle. En gata typ 😂
Ida

Mia

Ha, ha vad fel det blev med "Skruvarlinjen" tur att du förstod att det skulle vara Skrivarlinjen. Det var på Jakobsbergs Folkhögskola. Flyttade dit på min 25 årsdag och kände ingen...gahh, vad tufft det var de första dagarna men det blev så mycket bättre. Började där 2005-2006 och sen fastnade jag liksom i Sthlm, blev Uska/Msk sen, är fortfarande sjukskriven men pluggar in matten för att komma in på Universitet sen eventuellt. Känner igen mig SÅ mycket i ditt senaste inlägg, men det kan bli bättre! Kram Mia

Svar: Haha tänkte att det inte finns nån linje där man lär sig skruva 😂 Skönt att du tog steget och att du trivdes :) Skulle vilja plugga nåt men tål inte stress och oress. Mår så dåligt av att behöva prestera och bli betygsatt.
Jag hoppas trivas på Livslinjen men är osäker...
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress