29 april 2016

skiter i äs!

Allmänt

Jag skiter i äs röster mer och mer. Visst finns dom där men orkar inte bry mig. Orkar inte lyssna. Kör över dom istället. Ärligt talat är inte själva ätstörningen det värsta. Jag står ut med dumma röster. Värre är min trötthet. Min depression. Min apati. Min ångest över ALLT. Har mer ångest över livet än över att ha ätit "för mycket" eller gått upp i vikt. Min existensiella ångest är mycket värre! Så fort jag inte har något att göra (typ jämt) fastnar jag i sjukt jobbiga tankar. Svårt att byta fokus. Svårt att bryta tankegångarna. Blir bara djupare och djupare. Jag kan inte koncentrera mig på en film, bok, tidning eller pod. Tankarna snurrar på i sån enorm fart att jag inte hinner ifatt dom. Får inget grepp om dom. Dom bara irrar runt i huvudet likt vilsna, irriterande knott. Det är aldrig tyst i min skalle. Aldrig. Har just ätit mackor med jordnötssmör och naturgodis och kaffe. Kaffe i glas känns lyxigare på nåt sätt haha! Kommer garanterat få sjukt ont i magen imorgon pga detta bröd. Får alltid det. Borde sluta äta det men tycker det är så sjukt gott. Kommer ångra mig imorgon... Äs avskyr att jag nyss ätit detta men orkar fan inte bry mig. JAG VILLE HA DET OCH DÅ SKA JAG ÄTA DET!
Cykel Styre

Rätt tänkt! Bra gjort. Fast glutenfritt är väl bäst, kanske ... Kram!

Svar: Ja glutenfritt är bäst! Mår inte bra av detta men va ju sååå gott...
Ida

Camilla

Du kämpar på så bra vännen <3
Vad är det för bröd?
Köper du glutenfritt müsli eller enbart bröd?muslin är ju svindyr 👎
Kramar

Svar: Är ett vanligt rågbröd. Ej glutenfritt... Mår skit av det men är så gott! Jag köper sällan glutenfri müsli. Gör egen med havregryn, nötter, frön, torkad frukt mm. Kram
Ida

Mia

Hej! Älskar också naturgodis och jordnötssmör. Vilka är dina favvogodisar? Mina är mandlar med mörkchoklad och havssalt och frystorkade jordgubbar med vit choklad. Kram

Svar: Åh jag gillar nog mest kokostopparna i yoghurt. Men allt är gott 😁
Ida

Ann

JA! Åt pipsvängen med äs!!!

Svar: Ja!! Åt helvete med äs!!
Ida

GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Fan vad grym du är, vet du det?! Att köra över ångesten och äs röster är verkligen inte lätt. Krävs så mycket av en, fan vad STARK du är! ❤︎

sv: Jag själv tränade innan jag nått normalvikt, MEN jag skulle aldrig rekommendera det. Kroppen är otroligt skör när man svält sig själv under en lång tid och inte kommit tillbaka riktigt än. BMI är inte alltid tillförlitligt, men många gånger stämmer det bra när man tittar på undervikt. OM du väljer att träna, ta det lugnt, ta inte ut dig till max och se till att var noga med vila och lyssna verkligen på kroppen. Skaderisken vid undervikt ökar markant, så var försiktigt.

Svar: Tack så jättemycket! Jag kämpar på. Sååå trött på äs!!! Tränar inget nu. Tar promenader men dom kan va förrädiska också... Kram
Ida

Rebecca

jättemodigt av dig att inte lyssna på äs! Hoppas att du inser detta och är stolt över dig. Läste i ett inlägg lite längre ner att du känner att du har så mycket att vara tacksam över men att du ändå vill ha mer. Känner igen mig. Man blir aldrig mätt känns det som. Kanske handlar det om att man har obalans i själen. Vi människor är ständigt hungriga varelser tror jag. Vi kräver mer mer mer. Det kan nog ses som något positivt ibland.
Ta hand om dig, kram <3

Svar: Tack snälla! Ibland kan jag va stolt över mig själv. Ibland inte. Jag försöker se de små sakerna jag är tacksam över. Men önskar jag hade jobb, bra ekonomi, vänner att umgås med, en partner, slippa ångest och depression mm.
Kram
Ida

Kajsa-Stina

Du är så himla fantastisk Ida vet du det? Du är en enorm förebild till mig då du får mig att inse att ingenting är farligt och att äs röster bara är att skita i rent ut sagt. Har tyvärr på senare tid blivit mer fast i sjuka tankar igen och erkänner det också. Har börjat må sämre igen och vet inte hur jag ska bryta mig loss. Jag äter ju regelbundet men det kanske inte är fullt tillräckligt. Ska in på vägning imorgon så vi får se vad allt visar då. Mamma och pappa vill att jag ska lägga in mig men då kommer anorexin och pickar på mig med att "jag minsann inte platsar att vara inlagd eftersom jag inte är sjukligt mager" Som sagt så sitter ju inte ätstörningen enbart i vikten utan till största delen i ens huvud men det är svårt att komma ifrån dessa tankar om att inte vara "tillräckligt" sjuk då man ändå blir bedömd så utav vården och okunniga personer. Kramar <3

Svar: Åh tack vännen! Så kul om jag kan va en inspirationskälla 😍Vet du? Att du ens har den tanken att du inte skulle vara "tillräckligt sjuk" är ett bevis på att du ÄR SJUK! Det är en sjuk tanke. En tankefälla. Tycker du ska lägga in dig nu innan det blir ännu värre. Ju förr desto bättre! Du vill inte trilla ner så långt du va förut. Börja om igen. Satsa på att må bättre nu så du slipper vara inlagd i sommar. Ge allt nu för att få en bättre sommar. Vikten spelar ingen roll för det sitter i huvudet. Lyssna på dina föräldrar. Dom vill dig väl ❤ Du måste välja Kajsa, livet eller döden. Vänta inte med att ta emot hjälp.
Du vet vad du behöver göra. Gå emot. Mer än du gör. Ät mer varierat, inte trygg mat. Sluta med dina promenader. Skaffa en målarbok och måla när ångesten kommer. Skriv ner mål och drömmar.
Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress