Vill bara dra täcket över huvudet och somna och vakna och må bra. Ha en vardag utan konstant smärta. Är så brutalt ledsen för allt jag vill göra och mår bra av att göra kan/ får jag inte göra pga min sjukdom  (central sensitivitet). Jag älskar att promenera i naturen tex och har drömt om att åka till Norge och vandra. Älskar att vara aktiv och äventyrlig. Hade tänkt börja med lätt styrketräning nu när vikten går uppåt och allt. MEN JAG FÅR FAN INTE GÖRA ETT SKIT!! Allt jag gör triggar smärtan och den blir ännu värre. Min hälsena är fortfarande paj och va hos en sjukgymnast idag och fick rådet att göra tåhävningar samt ett ilägg i skorna. Kan ta väldigt lång tid innan det blir bättre. Bör inte gå alls. Grejen är att promemader gör att smärtan i ryggen mildras och att va inaktiv är det sämsta för ryggen. Men vad ska jag göra? Känner mig låst. Fast. Kommer ingenstans. Får panikångest av att bara sitta här. Av tanken på att detta kanske aldrig blir bra. Att jag kommer få lida resten av livet. Jag orkar inte mer! På riktigt. Allt går emot mig. Känns som livet rinner ifrån mig. Kan inte göra ett skit pga smärtan. 
 
 
Jag kämpar dagligen som en idiot med att tänka positivt, leta sysselsättning, sökt jobb på 5h/vecka men får nej överallt, försöka se det jag KAN göra ist för det jag INTE kan göra. Men när jag inte ens kan gå ut längre så rasar allt. Får inte ens yoga. Det är ett fängelse att leva i min kropp. Jag orkar inte längre! Livet är FÖR tufft! För att orka vara sjuk fysiskt måste en vara frisk psykiskt och för att orka vara sjuk psykiskt måste en vara frisk fysiskt. Men vad fan gör en om en är sjuk både fysiskt och psykiskt? 
Dagens positiva:
  • Att jag kokat ärtsoppa på spadet som julskinkan kokade i. Aldrig gjort egen ärtsoppa förut men den blev bra! 
  • Anmält mig till en kör som börjar nästa vecka  (får se om jag kommer orka med men har som mål att testa)
  • Ätit spagetti och köttfärssås hos mamma
 
Ida - foto & häst

Åh ärtsoppa är ju bland det godaste som finns haha :'D

Svar: Ja jättegott 😋
Ida

MALIN

Vad gott det ser ut! Kram

Svar: Jättegott!
Ida

Matilda Berlin

Men åh vad kul med kören!! Hoppas verkligen du orkar/klarar av den =) KRAM <3

Svar: Ja jag hoppas det 😃
Ida

Therese

Får du prova ex vattengympa? Jag tycker att det hjälper massor när jag har för ont i kroppen för annan fysisk aktivitet!

Svar: Tyvärr inte 😔 Finns inte ens vattengympa här. Bara för de som har reumatism. Så synd. Kram ❤
Ida

Nathalie

Vet du/vården vad det är som har gjort att det blivit så mycket värre för dig nu? Jag vet ju att du alltid har haft ont, men såhär illa har det väl inte varit förut? Har du hört någonting om vårdbegäran du skickade? Jag hoppas så att du ska få hjälp och att ni hittar någonting som fungerar! Vidrigt att du ska behöva ha det såhär, blir så ledsen för din skull 😓

Vad är det för kör du ska börja i? Joyvoice?
Kram ❤️

Svar: Ju längre jag går med sjukdomen obehandlad desto värre blir den. Så behöver nån medicin eller annan behandling. Har inte hört något om remissen jag skickade in :-( Tack snälla du <3 Nej, detta är en liten kör som finns i stan här. Kram <3
Ida

Chanelle

Jag vet hur det känns att må psykiskt dåligt och att det går över till fysiskt. Men jag kan inte alls tänka mig hur det måste vara för dig som mår dåligt både fysiskt och psykiskt..
Tycker att du borde få mer hjälp än vad det låter som att du får!
Håller verkligen tummarna för att någon liten men betydelsefull ändring händer så det blir bättre på något plan!
Kram

Svar: Det är verkligen ett helvete att må dåligt både fysiskt och psykiskt. Är helt utmattad :-( Ja jag önskar det fanns mer hjälp... Tack snälla <3 Kram
Ida

Sadine

Jag känner verkligen med dig! Att vara både fysiskt och psykiskt sjuk är en enorm kamp och jag hoppas för din del att du hittar nån typ av behandling som gör dig bättre. Kram<3

Svar: Ja det en en fruktansvärd kamp! Stor kram <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress