15 januari 2019

Botox nästa?

Allmänt

Tisdag.
 
Jag är fortfarande helt utslagen pga medicinen. Det tar tydligen 60 timmar för den att gå ur kroppen så är ett dygn kvar. Bara att härda ut och hoppas må bättre imorgon. Jag är SÅ less på att va en försökskanin gällande mediciner. Jag är egentligen anti mediciner och vill knappt ta alvedon. MEN har liksom känt sån enorm smärta att jag gjort vad som helst för att få bort den. Men min kropp kan inte hantera mediciner just nu. Min kiropraktor som jag träffade igår sa att vi inte ska testa fler mediciner ju. Min kropp kan tydligen inte förbränna dem. Vet att min förbränning/metabolism är nedsatt för det visade mina prover. Och kan kroppen inte förbränna medicinen så stannar den kvar i kroppen längre och en får då fler och starkare biverkningar. Kanske kan jag prova att äta mediciner längre fram när min kropp mår bättre och har en normal metabolism. Nästa steg är att prova botox. Injisera det i rygg och nacke till att börja med. Behöver göra det regelbundet, var tredje månad typ. Varje behandling kostar 1000 kr och jag behöver bekosta botoxen själv vilket är SVINDYRT!!! Men högkostnadsskyddet ska gälla så vet inte vad det kommer gå på då? Hur fungerar högkostnadsskyddet? Betalar man halva priset? Skulle inte ha råd med halva priset ens :-( FAN!! Hatar detta!! Får katastroftankar om att det aldrig kommer bli bättre. Tål inte medicin och har inte råd med botox. Kan nån ge mig pengar tack så jag kan få en behandling? Behöver hålla på med botox under ett eller två år, kanske mer. Går inte rent ekonomiskt.
 
Va hos kiropraktorn igår som sagt och det tog 70 minuter för han hade aldrig haft någon patient med SÅ mycket smärta under alla hans 12 år som kiropraktor. Han sa att min smärttröskel är hög för hade aldrig klarat av detta annars. Låg där och skrek och grät av smärta. Fy fan!!  Nu måste jag göra mig iordning för ska till psyk snart.
 
Ha en fin dag och va tacksamma över det fina  ni har i ert liv <3
Sadine

Jag lider med dig och kan relatera till mycket vad det gäller dina fysiska problem. Det är jättesvårt att hitta en behandling som hjälper mot neurologisk smärta. Jag har fått prova på botox men det hjälpte tyvärr inte. Hoppas det fungerar för dig! Här finns info om högkostnadsskyddet för läkemedel och frikort för läkarvård: https://www.1177.se/Jonkopings-lan/Regler-och-rattigheter/Hogkostnadsskydd-och-frikort-for-sjukvard/
Massa kramar<3

Svar: Åh va synd att botox inte hjälpte :-( Jag är SÅ rädd att det inte ska hjälpa mig heller :-( Då vet jag fan inte vad jag ska ta mig till :-( Vägrar morfin! Massa kramar <3
Ida

Mia

Hoppas att det går bra på Psyk Vännen 💖. Jag ska testa på att gå till en Kiropraktor ni i Februari, för att försöka få bukt med all smärta i rygg, och nacke. Så jobbigt att du måste ha det såhär 😔. Hoppas att du mår bättre när medicinen är ur kroppen. Kram Mia

Svar: Gick väl sådär. Ja testa det. Hjälper på kort sikt för mig men inte på lång sikt. Kram på dig <3
Ida

Camilla

Om det är samma högkostnadsskydd som för mediciner så tror jag att det är 2000kr nånting och sen är allt gratis. Tror man får halva priset efter man kommit upp i en summa.
Kan vara värt att prova botox om det kan vara till hjälp för dig ❤️
Kramar

Svar: Ja 2300 kr tror jag det va. Blir svindyrt första gången. Sen måste jag ju betala för själva behandlingen, den går inte under högkostnadsskyddet. Kram <3
Ida

MALIN

Har hört några goda ord om botox-behandlingar, men är inte så insatt... Kram

Svar: Det beror nog på vad man lider av för problem. Men värt att testa. Kram
Ida

ISA

Haha trodde du menade botox som *skönhetsingrepp* när jag läste rubriken och ba JAG VILL OCKSÅ PROVA!! hehe sen kände jag att min rynk-noja kanske inte är på samma nivå som smärtan hos dig. Har dock hört jättemånga som hjälpts av botox, framförallt vid migrän men det är ju också en slags ont. Hoppas du får må bättre snart Ida, när du tagit dig igenom detta kommer ALLT vara en barnlek! Kram

Svar: Önskar det handlade om skönhetsingrepp... Ja vid migrän kan det hjälpa men mot min sjukdom vet jag inte. Värt att testa tänker jag men svindyrt :-( Detta är inget jag kommer "ta mig igenom" utan nåt jag får leva med livet ut. Livskris!! Kram
Ida

Jenniferevelina

Jag blir så ledsen när man märker att su verkligen bestämt dig och man fattar att du gör allt nu för att bli frisk från ätstörningen så ska du få massa annan skit som tar ifrån dig minsta lilla känsla av vad livet kan erbjuda nu när din ätstörning är påväg bort en gång för alla. Varit sjuk i många år jag med sen i somras fick jag svår utmattning och levde i ett dagligt helvete mes fruktansvärda symtom. Tack vare medicin och bra stöd samt vila kom jag ur det och nu har jag träffat kärleken, skaffat nytt jobb och mår bättre än någonsin i mig själv men där och då Fyfan vad svårt det var att vara pepp och tro på att det skulle gå över. Lider så fruktansvärt mycket med dig och önskar verkligen att du snart kommer få lite av livet tillbaka. En person ska inte behöva bära så mycket smärta som du fått göra. Fint att du ändå skriver tacksamhetslista som jag tipsade om och hoppas boken magin kan bidra med något. Ge aldrig upp. Stor kram

Svar: Ja det är så jävla motigt! Jag orkar inte med hur många motgångar som helst. Alla mina livsdrömmar har fått ställas åt sidan. Är SÅ begränsad iom sjukdomen. Härligt att du mår bra nu :-) Jag har dock en sjukdom som det inte finns botmedel mot utan nåt jag måste lära mig att leva med och jag måste avstå från många saker i livet pga av den. Inget som kommer bli annorlunda framöver liksom. Tack för dina peppande ord <3 Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress