Gokväll! 
 
Sitter och glor på dumburken, Sveriges mästerkock, är måttligt intresserad men orkar inte se på nåt som kräver koncentration. Helt slut efter behandlingen hos kiropraktorn. Även fått bekräftat att jag lider av ibs vilket jag redan misstänkt. Han behandlade magen o tarmarna vilket INTE va skönt, trodde jag skulle spy! Har trots det nu ätit och svept en näringsdryck 💪 Illamående o kramper men jag ska framåt så får stå ut. 
 
Läkaren på vårdcentralen fann inget fel på mig. Tog prover som alla va bra och så även hjärta och blodtryck mm. Bad om remiss till smärtenheten men nej det kunde hon inte skriva utan hon föreslog att jag skulle skicka in egenremiss. Fick gå hem med orden "kom tillbaka om det blir värre". Är så less på vårdcentralen! Känns meningslöst att ens gå dit. Smärtenheten kan dock inte göra nåt sålänge jag inte äter medicin. Måste äta medicin för att klara deras behandling som annars bli väldigt smärtsam. Ska iaf på konsultation för botoxbehandling nästa vecka. Kan hjälpa mot mina värkande käkar och nacke. Hoppas! Även om det är svindyrt så måste jag göra detta 😕 Hade hellre rest utomlands för de pengarna kan jag säga... 
Denna vy är inte fy skam heller. Foto från härom dagen:
 
 
 
Annars då? Våren har visat sig här med många plusgrader, solsken och tö. Nästan all snö är nu borta vilket är så jävla UNDERBART! Ge mig barmark och uteserveringar tack 🌞 Sett en del som redan tagit årets första kaffe utomhus, lovely 😍 Det är knopp i rabatten och vintergäcken har slagit ut redan! På lördag ska det bli 10 grader och sol 😃 Galet!! 
 
 
 
Camilla

Så jobbigt att du inte får rätt hjälp! Konstigt att dom inte hitta något fel när du mår så dåligt.
Jag har också IBS :/ så jobbigt! Får du lov att undviks vissa livsmedel? Min mage mår bättre om jag undviker gluten, laktos lök, vitlök, bönor, kål och äpplen.
Kraam 😘

Svar: Många tror att ibs lindras av att utesluta vissa livsmedel men så är det inte. Problemet är inte VAD en äter utan ATT en äter. Ena gången kan det gå jättebra att äta en viss sak o nästa inte. Att utesluta livsmedel är inte lösningen. Sen kan en må bättre av att utesluta tex lök eller vad som men ibs:en blir inte bättre av det. Jag utesluter inget! Kan må toppen av bröd ena dagen o skit andra. Det hänger inte ihop. Kram
Ida

Anonym

Har du inte redan skickat ett egenremiss till smärtenheten?
Hoppas du får snart hjälp. De låter som ohållbart :-(
Styrkekram

Svar: Till en smärtklinik ja men de gör inga behandlingar som nervblockader där. Då krävs remiss till smärtenhet på annat ställe. Kram
Ida

Anonym

Men du har väl skickat egenremiss fina du?
Hoppas innerligt att botox hjälper.

Svar: Till smärtklinik ja men de utför inga behandlingar där. Behöver få komma till en snärtenhet då o dit krävs remiss. Ja botox kan hjälpa en aning men bara kortsiktigt tyvärr. Smärtan kommer alltid finnas där.
Ida

Amanda

Har också ibs, fy det är verkligen inte kul alltså! Kramar till dig! <3

Svar: Nej det är jobbigt men min smärta är tusen gånger jobbigare. Kram
Ida

Matilda Berlin

Nämen fyyy! Stackars, stackars dig vännen! Men så grym som kämpar på! Och alltså WOW vilka otroliga bilder!! KRAM HJÄRTAT <3

Svar: Tack vännen ❤ Jaa vårigt🌞🌞
Ida

Emma Engström

Blir så trött på vårdcentralen och deras standarskommentar om att komma tillbaka! Alltså varför inser de inte allvaret!? KRAM i massor <3

Svar: Ja det är ALLTID samma sak 😥 Blir aldrig tagen på allvar. Kram 😚
Ida

Maria

IBS är verkligen jobbigt, Jag har IBSD och räddningen för mig var Loperamid och Saroten, nu är magen oftast som vanligt vilket är så otroligt skönt. Saroten har jag även för värken, det är egentligen en antidepressiv medicin, men i låg dos har den bra effekt på nervsystemet, IBS är ju en överaktivitet i nervsignalerna till tarmen. Jag hoppas att du kan få hjälp med magen för den har så stor betydelse för välmåendet.

Svar: Ja Saroten ska vara bra. Min mamma äter den också. Min kropp tål tyvärr inte mediciner alls just nu pga min låga metabolism. Men kanske i framtiden. Skönt den hjälper dig ❤
Ida

Alltoviktigt

Herregud så drygt det är att behöva tjata på vården för att bli tagen på allvar. Jag hoppas att det löser sig för dig.
Blir allt lite avundsjuk på att blommor redan börjat visa sig hos dig

Svar: Ja jag orkar inte! Vill ha en ordentlig utredningen och typ bli inlagd på nån medicinavd några dagar så de kan kolla rubbet! Du har den tiden framför dig 🌸🌸
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress