Igår va det kalas för Otto och det va verkligen jättetrevligt 😀 Jag mådde bra, va glad, social, busade med Otto och åt gott fika! Syrran hade bakat VÄRLDENS godaste bröd och kaka. En chokladkaka med riven zucchini och hackad chockad i toppat med en supergod frosting 😋
Gjort en del förändringar och kämpar på. Fortfarande inte hört nåt från dietisten vilket är så dåligt! Pratade med min terapeut på tel i eftermiddags för mått så jävla dåligt. Skönt att prata lite men hon sa att hon önskade att hon kunde hjälpa mig mer, att hon önskar hon hade verktygen för att kunna hjälpa mig men det har hon inte. Tyvärr. Hon läser kbt men är inte utbildad i det eller i ätstörningar. Känns sådär måste jag erkänna 😕 Hade gärna haft ett proffs liksom. Funderar på MHE igen men vet att resorna dit och hem va såå jobbiga de föregående gångerna samt dyrt med resor. Fan att så mycket ska hänga på ens ekonomi 😔 Fortsätter jobba med mina utmaningar tills vidare. Ska ta upp detta på fredag när jag träffar terapeuten. Inte säkert jag får igenom en betalningsförbindelse ens. Så mycket byråkrati bakom allt. Orkar inte! Fick återigen höra att mina prover är bra och ekg:t också så då är det väl inte så allvarligt. Men en kan ha brister och må skit även om det inte syns nåt på proverna. Blodprover kan verkligen va missvisande. Kom ihåg det. Hoppas ni har en skön kväll ❤
Emma Engström

Men åh vad roligt!! Hoppas verkligen att dietisten hör av sig <3

Svar: Ja det va kul :-) Mmm hoppas... Kram
Ida

Matilda Berlin

Men guuu vad mysigt det ser ut att ha varit! Hör att inte tala om gott!! Kan du inte fråga syrran om det receptet? Och dela det med oss såklart?? MUMS! Kram fina <3

Svar: Ja vi hade det mysigt :-) Absolut kan jag be om receptet :-) Återkommer med det! Kram <3
Ida

Camilla

Mysigt med ännu ett kalas för Otto ☺️
Tror du att du kan komma till Mora igen?
Kramar ❤️❤️

Svar: Ja detta va för släkten, sist va det ju bara jag o mamma :-) Ingen aning om jag får komma till Mora igen. Beror på betalningsförbindelsen och om de är villiga att betala för vården. Sen vet jag inte hur G ställer sig till det. Har ju varit där förut så mina chanser kanske är sumpade. Kram <3
Ida

Anonym

Dä du har varit där tidigare, kan du inte plocka fram de verktyg du fick lära dig?❤ Hur kommer det sig att ingen av de behandlingar du fått typ mhe, behandlingshem, klassisk ätvård mm inte hjälpt dig bli frisk? Jag tänker på en tjej som nyss varit brhandlad vid mhe och idag är nästan helt frisk. Hon provade i många år vanlig inläggning, mhe osv men blev aldrig fri. Sen hände nått och hon tog steget fullt ut. Inga hämningar eller inte våga fullt ut och det gjorde henne fri igen. Vad håller dig tillbaka och hindrar dig från att bara gå emot allt? Du har ju sett vad mycket ätstörningen förstört för dig själv och det borde ju göra dig tillräckligt arg för att vilja bli frisk.❤

Svar: Nu ska man aldrig jämföra sig med andra. Alla har vi olika bagage och problem. Det är tex stor skillnad på att bo hemma med sin familj och få stöd därifrån de veckor man är hemma från att leva helt ensam. Sen finns olika sårbarheter som kan försvåra behandlingen. Jag blev mycket bättre på mhe. Men hade behövt fler uppföljningsdagar vilket jag inte fick. Hade noll hjäkp från vården när jag kom hem från Mora. Ingen plan. Det är oerhört viktigt att det finns stöd när behandlingen är klar där. Jag blev aldrig fri. Blev frisk men inte fri.
Tro mig. Jag ÄR arg! Kämpar som fan. Men hur arg man än är så behöver man stöd.
Kram
Ida

Anonym

Men va gott 😊 din syrra verkar va jätteduktig på att baka och göra fint💕

Svar: Hon bakar sällan. Typ bara när det är kalas. Men de gånger jag visar här haha 😄 Men gott blir det 😋
Ida

Anonym

Men din mamma verkar va ett stort stöd för dig, och sen har du ju din terapeut som du både kan ventilera med och även göra upp planer tillsammans med. Hen behöver ju inte vara inriktad mot ätvård. Så vad håller dig tillbaka?❤

Kourtney Yasmine Styles

prover alltså! när jag va som sjukast i anorexi så hade jag toppenvärden på mina blodprover jämt!!! (helt sjukt ju!)
och nu när jag alltid måste lämna prover regelbundet för min sköldkörtel, så visar de missvisande trots att man ibland mår skit o skulle behöva högre dos för att må bra - men läkarna går ENDAST efter de jävla blodproverna!!! gaaah, blir galen på okunniga i vården asså!!!

Svar: Så sjukt!! Jag mår piss o har massa symptom på brister men proverna visar inget 😮 Får bara höra att allt ser bra ut trots att jag inte mår bra!
Ida

Kourtney Yasmine Styles

har ungefär samma erfarenhet av mhe som du. blev frisk. och jag gillar mhe o deras upplägg men det passar ju inte alla (precis som andra behandlingar inte heller gör iofs) men alltså om man inte väljer inläggning så menar ajg att man måste ha kommit ganska långt i sin behandling/kämpan mot att bli frisk o fri för att klara av alla veckor hemma själv!

Svar: Visste inte att du varit på mhe. Man måste vara ganska "frisk" för att gå deras behandling. Mycket eget ansvar och mycket tid på hemmaplan.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress