14 september 2018

En symbolisk dag

Allmänt

Fredagen den 14 september. Min namnsdag. Aldrig någon i min familj som kommer ihåg min namnsdag, bara farmor som gjorde det men hon är död. Aldrig firat namnsdagar förutom att möjligen säga grattis om någon kommer ihåg. Vet de som firar med paket och tårta och hela fadderittan! Hur gör ni?
Va hos terapeuten förut och återigen har det bestämts saker över mitt huvud utan att ens fråga mig. Hatar det! Jag har iaf bestämt mig för att lägga i en ytterligare växel nu. Bestämde det redan igår så hade inget med samtalet att göra. Jag är trött (en underdrift) på min tillvaro som endast är ett lidande. Jag orkar inte mer! Vet att resan jag har framför mig kommer kräva blod, svett och tårar och ångest från helvetet! Men mår inte bra som det är just nu heller. Något behöver hända NU. Det går framåt men alldels för långsamt. Varför dra ut på det? Att göra små förändringar är fan lika jobbigt som att göra stora. Så nu kör jag! Redan börjat och mår åt helevet just nu. Sitter med sjuk ångest och vet inte vad jag ska göra. Ätit och fikat men trots det ska jag ut och fika på stan om en timme. ÅNGEST! Men det är inte farligt att ha ångest. Det farliga är att agera destruktivt på den. Idag, på Ida-dagen, börjar jag min resa mot ett annat liv. Ett liv som förhoppningsvis kommer bli ljusare. Det kommer ta tid och jag kommer må piss på vägen men jag gör det ändå nu. Kan inte vänta på att motivationen ska komma. Då kan en vänta livet ut. Får se hur mycket jag kommer uppdatera här. Beror på mitt mående. Nu kör jag! Tack o hej! ❤
Camilla

Grattis fina Ida <3
Vi firar inte heller namnsdag men vet dom som gör det. Tycker själv att det är lite överdrivet men alla gör ju som dom vill.
Du gör helt rätt i att bara köra på, rakt in i kaklet bara!
Ha en mysig fikastund. Kramar ❤️

Svar: Tack 🌸 Ja nu kör jag! Gör du det med 💪 Vi har inget att förlora på det! Kram ❤
Ida

Kajsa

Tror stenhårt på dig vännen och vet du kommer klara detta galant! Du är fantastisk och så värd ett fint och ångestfritt liv där DU har huvudrollen! Massa kämparkramar och stort grattis på din namnsdag! ❤️❤️❤️

Svar: Tusen tack fina du för all pepp 😘❤
Ida

Amanda (Swedish Passport)

KRAM! <3

Svar: Kram!
Ida

Nathalie

Grattis på namnsdagen <3 Jag har heller aldrig firat och aldrig någon som kommer ihåg min. Du är så bra som kämpar på! Kram <3

Svar: Tack vännen! Jag gör verkligen förändringar nu och det är såå jobbigt! Kram 😘
Ida

Mia

Heja dig! Sätt upp ditt mål och låt inget stoppa dig. Du är stark och har kämparglöd, tror på att du kommer att fixa det. Kram!

Svar: Ja jag behöver mål och inte tappa hoppet ❤ Kram och tack!!
Ida

Anonym

Heja dig! Du klarar det, du är supergrym! Kram och grattis på namnsdagen!

Anonym

Heja dig! Du klarar det, du är supergrym! Kram och grattis på namnsdagen!

Svar: Tack så jättemycket för pepp!!!
Ida

En annan anonym

Ja, heja ida på namnsdagen, håller tummarna hårt hårt för dig. Hade varit spännande att få följa din plan och din resa här på bloggen och då hade du ju också kunnat inspirera andra som behöver ta sig loss och våga satsa, du är ju så otroligt bra på att skriva och på bilder 👍. Oavsett: all lycka till!!! 🌻

Svar: Kul att du tycker jag skriver och fotar bra 😊 Tack! Får se hur mycket jag kommer dela med mig av. Beror på vad jag orkar med. Kram 🌸
Ida

Maria

Grattis på namnsdagen. Vi firar inte heller den dagen, man får ett grattis från dom få som kommer ihåg det. Mormor kom alltid ihåg allas namnsdag men hon är också borta nu.

Svar: Tack! Nej känns inte som nåt att fira direkt 😊
Ida

Anonym

Jag kan verkligen rekommendera att läsa boken Mattillåtet. Började läsa den häromdagen! har varit rädd att beställa hem den men bestämde mig tillslut att ge den en chans.. Ottoligt bra! Tror verkligen att den kan ge en en annan syn på livet, maten och att vilja kämpa sig till ett friskt liv!!

Anni

Jag kan verkligen rekommendera att läsa boken Mattillåtet. Började läsa den häromdagen! har varit rädd att beställa hem den men bestämde mig tillslut att ge den en chans.. Ottoligt bra! Tror verkligen att den kan ge en en annan syn på livet, maten och att vilja kämpa sig till ett friskt liv!!

Svar: Den har jag läst tusen gånger typ! Har den hemma och den är superbra 😀
Ida

Matilda Berlin

Grattis på namnsdagen i efterskott!! Vet du att jag hade koll på det i alla fall! Eftersom att jag fyller år då har jag alltid vetat det, haha! Men så missade jag att skriva här - det var ju dumt...! Hoppas du hade en toppendag i alla fall hjärtat <33

Svar: Tack!! Haha begär inte att någon ska gratta på namnsdagen 😉 Födelsedagar är ju mycket större! Grattis i efterskott igen 🌸🎂
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress