16 september 2018

En fin septemberdag

Allmänt

Vilket väder vi hade igår! Älskar september då luften är frisk men det samtidigt kan vara soligt och varmt ute. Inte alls samma tryckande hetta som i somras. Nu kan en andas 😀 Tog bilen med mamma och hundarna ner till sjön för en liten promenad i solen. Så härligt! Naturen är verkligen terapi för mig. Att titta ut över sjön, känna doften av skog och mossa, lyssna till gässen som flyger söderut och bara vara i nuet. Det är tufft för mig nu och kommer så vara en period framöver eftersom jag gör en massa förändringar. Det är läskigt, ovant, obehagligt och väcker starka känslor, minnen och ångest hos mig. Jobbar på att stå ut i det. Att vara i mina känslor utan att fly från dem. Jag ska igenom detta nu. Vad som väntar har jag ingen aning om...
Nu är frukosten i magen och jag ska göra mig iordning för att åka till Skövde för att umgås med syrran, hennes sambo och Otto. Önskar er en fin söndag ❤
ajlimullersandvik.blogg.se

Det är en viktig lärdom at våga bara finnas i sina känslor. Det ser så himla vackert ut :D

Svar: Ja verkligen! Många flyr sina känslor på olika sätt. Va väldigt fint där 😀
Ida

Anonym

Va gulligt av din mamma och syster med familj att dra med dig ut och bjuda hem dig så du får lite sällskap❤ sånt är viktigt och i studenr när du känner dig extra ledsen får du tänka att du har väldig tur som har en familj och dessutom en familj som bryr sig💕

Svar: Nu är det inte så att de DRAR med mig ut. Det är mina egna initiativ att åka till sjön, hälsa på osv. Absolut glad att jag har min mamma o syster 🌸
Ida

Mia

Mycket av de känslor du har,och upplever,tror jag (bara mina funderingar),är att du dels gjort förändringar,och dels är utan medicin. Man ser världen klarare då,och man upplever definitivt känslor mer intensivt. På gott och ont, ibland känns det ju som om man ska gå sönder. Men du kommer att kämpa dig igen det ❤. Låter som en mysig dag är inplanerad, hoppas att du får det fint. Kram Mia

Svar: Ja mer känslor kommer fram när en inte stryker äs medhårs utan går emot. Allt är så läskigt. Medicin kan göra en avstängd så utan dem får man mer kontakt med sitt inre tror jag. Hoppas du mår bra ❤ Kram
Ida

Nathalie

Vilka vackra bilder!! Härligt att komma ut lite! Vad är det för förändringar du gör? Jag hejar alltid på dig, du klarar det <3 KRAM

Svar: Tack snälla du 😍 Bryter massa invanda mönster som inte är bra för mig. Ger ångest men är fast besluten att göra detta nu 💪 Kram
Ida

Emiza

vackra bilder

Svar: Tack😀
Ida

Therese

Vilka fina bilder!

Svar: Tack snälla 😊
Ida

Johanna Ahlsten

Vackra bilder som alltid ❤️ Att öva sig på att vara i känslorna är så viktigt! Kram ❤️

Svar: Tack 😀 Ja verkligen, sjukt jobbigt dock. Kram ❤
Ida

Matilda Berlin

Det är ju verkligen så underbart att gå ut och gå nu! Att känna luften vara frisk i halsen, fantastiskt!! Hoppas du får en riktig toppendag vännen <33

Svar: Ja september är så härlig månad 😀 Kram!!
Ida

Emma Engström

Förändringar kan alltid vara läskigt, men kan vara så bra och nyttigt att göra dem! Kram

Emma Engström

Förändringar kan alltid vara läskigt, men kan vara så bra och nyttigt att göra dem! Kram

Svar: Ja en förändring behövs verkligen i mitt fall! Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress