Vilket äppleår vi har 😀 Mamma har ett äppelträd som kunnat försörja en hel armé! Idag bakade jag ännu en äppelkaka, testade ett nytt recept med mörk sirap och kanel i smeten och det påminde lite om pepparkaka. Ska bjuda på den nästa helg då mamma och hennes grannar ska ha en städdag i föreningen. Kommer nog få baka en till för finns risk att mamma och jag kommer äta upp stora delar av denna kakan 😋
Jag fortsätter kämpa på och satte mig ned förut för att skriva ned alla förändringar jag gjort på en vecka. Det är fan inte dåligt av mig att ha förändrat så mycket på så kort tid. Saker/beteenden jag försökt ändra på tidigare många gånger har jag nu lyckats med på en vecka. Vissa blir provocerade när jag säger att det handlar om viljan och om att bestämma sig. Säger inte att det är lätt. Det är sjukt jobbigt och väcker stort obehag, panik och ångest i en. Jag gråter varje dag, ofta flera gånger. Men att vänta på att "rätt tillfälle" för att ta tag i sina problem ska dyka upp är bara sånt slöseri med tid. Rätt tillfälle kommer aldrig. Det skapar man. Jag kommer säkert få bakslag, falla, ångra mig, göra fel osv men jag har ändå börjat på min resa framåt. Sitter inte och väntar längre. Imorgon vankas samtal på psyk igen och jag vill INTE dit!!! Ska ta med mitt mellanmål och äta det med min terapeut. Känns så konstigt och stelt. Usch! Hade hellre ätit hemma el på café men ska dit vid tre så hon föreslog att jag skulle ta med mellanmålet. Får väl göra det då. Gillar verkligen inte att äta samtidigt som en ska sitta och prata allvar. Kanske ska ta med en tårta, kaffe och filt och förslå att vi sätter oss på golvet i hennes rum och har picknick 😂
Camilla

En sån fin äppelkaka, den kommer bli populär på städdagen ☺️
Måste berömma dig för alla dina framsteg. Du är så himla stark <3 om du vill och orkar får du gärna skriva till mig 😉
Kramar ❤️

Svar: Tack snälla ❤
Ida

Matilda Berlin

Men guuu! TACK för tipset!! Älskar egentligen att baka, men har inte gjort det på EVIGHETER då varken jag eller Richard äter särskilt mycket sött under veckan. Och att då baka för att det bara ska bli dåligt känns så onödigt. Men nu ska vi ju faktiskt ha städdag på gården snart, så då kan jag ju LÄTT ta och baka till det =)) Kan du inte dela med dig av receptet med? Kram FINASTE <3

Svar: Ja baka en äppelkaka i långpanna 😋 Så smidigt och gott! Kan lägga upp receptet här :) Kram!!!
Ida

Emma Engström

Kul med tips! Ja alltså man kan ju undra när "rätt tillfälle" för att ta tag i saker kommer, det är så lätt att skjuta på saker och ting så det är lika bra att göra det! <3

Svar: Ja man kan vänta livet ut på "rätt" tillfälle:/
Ida

Anonym

Ja verkligen mycket äpplen 🍎🍏 älskar att gå ut i trädgården och plocka lite äpplen och plommon så fort det blir lite tid över. Så enkelt och gott att bara slänga ihop en paj eller kaka och bjuda familjen på❤ finns så mycket gott att göra med bär och frukt. Sylta, safta, pajer, kakor eller bara steka äpplena i kanel och socker och servera med glass och vaniljsås. Doften och smaken😍😍 så gott alltså! Blir alltid lika ledsen när ätstörda förvägrar smaka och bara baka åt sambon mm. Varför liksom? Va väntar dom på? Att bara baka och sen titta på medan andra äter är bara så sjukt.nej våga välja livet för det kommer inte åter❤

Svar: Vi har inga plommon tyvärr men så gott att baka av sånt trädgården bjuder på :) Jag äter alltid av det jag bakar :)
Ida

Anonym

Vad är anledningen till att de vill att du ska äta där? Tror de att du inte äter pga du aldrig når normalvikt att de vill 'kontrollera' dig?

Svar: De vill ge stöd i måltiden men det behövs inte vilket de nu insett då jag går upp i vikt utan deras "stöd".
Ida

Ellen Gräntz

Äppelkakan såg väldigt god ut! Jag önskar verkligen att jag tyckte om att baka.

Svar: Den var så god!! Jag älskar att baka 😀 Börja med nåt enkelt som chokladbollar el scones 😀
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress