Besökte falbygdens osteria i helgen. Ett paradis för de som älskar ost! Här finns massa ost i olika varianter och smaker samt tillbehör som kex, marmelad, senap, choklad, te, kaffe, godis, ostkaka mm. Finns även en avdelning med inredning som från och med den 10/10 kl.10.00 är full av julsaker. Julmusik ljöd ur högtalarna och glöggen, pepparkakorna och tomtarna va framme. Lite tidigt men ändå mysigt 😊 Blev självklart ostkaka med hjortronsylt och grädde som fika 😋 Tröttnar ALDRIG på det! Älskat ostkaka sedan jag va barn.
 
När tycker ni det är okej att börja gå på julmarknader och äta juliga varor som lussekatter och must och glögg? Jag är såå sugen på lussebullar just nu och kommer köpa så fort de dyker upp i affären 😊 
 
Mia

Ska definitivt försöka att ta mig dit, har bara hört om det men ja, dina bilder, gör det ännu mer lockande att åka dit. Jag tycker att man får gå när man vill, när det känns bra för en själv. Sen kan jag tycka att typ IKEA m.fl. börjar lite väl tidigt med julsaker, det roliga hinner typ försvinna...typ. Men ja, i år ska jag försöka att engagera mig mer, och hoppas att jag mår bättre än förra året. Hoppas att du mår bra Vännen ❤. Kram Mia

Svar: Ja du måste dit :-) Gillar du ost så är det ett paradis :-) Ja IKEA börjar VÄÄLDIGT tidigt. Jag tycker det är lagom att börja i november :-) Kram <3
Ida

Johanna Ahlsten

Åhh jul! Längtar! Ser så mysigt ut ❤️

Svar: Visst är det mysigt :-) Önskar jag hade en egen familj att fira med <3 Barn o så.
Ida

Emma Engström

Nej men alltså så mysigt, fick verkligen en slags Flashback känsla till när jag var liten! Så mysigt med julen och man fick lite julkänsla nu :D KRAM

Svar: Ja julen är mysig :-)
Ida

Camilla

Åh så mysigt ;) vill också gå på nått sånt. Finns inte så mycket sånt härikring. Blir ett besök hos Falu gruva och deras julmarknad i december. Kram

Svar: Då får du se fram emot Falun :-)
Ida

Linda

Älskar ost dock inte ostkaka 😔! Jag såg lussekatter i en matbutik redan i förra veckan 😏.

Svar: Åh jag är galen i ostkaka haha! Så gott med lussekatter :-)
Ida

Jessica Högberg

Julmarknad, pynt osv... första advent. Lussekatt... lucia... haha

Svar: Haha, tydliga regler där ;-)
Ida

Therese

Åh vad jag längtar tills det är dags att börja julpynta!

Svar: Ja snart är tiden inne :-)
Ida

sarah

åh fina bilder

Svar: Tack!
Ida

Nathalie

Underbart!! Jag skulle ha väldigt svårt att gå in i en ostbutik, eller snarare att ta mig ut 😂 Jag är ju verkligen helt galen i ost och skulle kunna leva på det! 😍 Mysigt med julstämning! Jag tycker att man kan börja när man vill och känner för det. Gillar man julen så är det ju alltid trevligt att förlänga den lite! Kram ❤️

Svar: Haha, ja ost är såå gott men satans dyrt tyvärr! Visst får en börja när en vill med julen :-) Finns ju inga regler där :-)
Ida

Helena

Åh! Jag och min mamma bakade lussekatter i helgen och det var sjukt gott! Älskar lussekatter 😍😋 hoppas du hittar några snart! Kram

Svar: Åååå va gott!!! Vill också baka nu :-) <3
Ida

Anonym

Nej för tidigt med marknader pynt mm. Gillar att hålla på traditionerna så man inte tröttnar till julafton. Nu är det ju först all helgona helgen och halloween med lite pumpor och annat skoj att ordna med❤ ostar är dock gott liksom ostkaka, även om det brukar bli den färdiga frödinge. Så mysigt att duka fram olika dessertostar och goda kex och frukter. Favoriten är brie😊 va har du för favvo?

Svar: Ostkaka är så gott :-) Frödinge blir det här med. Min favoritost är extra lagrad prästost eller brännvinsost, 15 månader typ. Sen gillar jag mjukostar av olika slag.
Ida

Matilda Berlin

Men alltså guuuu vad mysigt!! Får sån julfeeling nu att jag inte vet var jag ska ta vägen!! Gör allt för att försöka hålla mig ett tag till, men åhhhh! Vill bara plocka fram allt, haha! Kram <3

Svar: Ja snart är det dags för adventsmys :-) Sååå härligt!!
Ida

Anna

Nej, lite som att fira påsk i februari. Väntar gärna till december och drar igång med pynt och bakning. Praliner, tryfflar, knäck, ischoklad, saffranskakor, mördegskakor och självklart pepparkakor ska bakas och njutas av. Lite snö på det så är det jul💖 och kärlek och familjebus så klart 💖 kramar

Svar: Alla tycker vi olika. Jag föredrar att börja äta lussekatter mm nu för sen i december o jul finns så mycket annat gott att äta att jag tröttnat på lussekatter då typ ;-)
Ida

Linda

Firar inte jul längre. Men att åka till Tyskland och kolla in julmarknader är mysigt.
Lussekatter/bullar säljs redan i affären här i Skåne.

Svar: Ja Tyskland vore grymt att besöka under julen :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress