21 oktober 2018

Inredningsstress

Allmänt

Jag ska måla eller tapetsera om här hemma i höst. Har inte gjort ett skvatt åt min lägenhet sen jag flyttade in för typ fem år sedan. Gjorde ingenting då heller utan flyttade in i befintligt skick. Allt är vitt och jag är så less på det. Dessutom finns massa märken i väggarna och hål här och där. Detta har dock blivit ett enormt stressmoment för mig. Kan inte bestämma vilken färg eller tapet jag vill ha. Vad passar i en liten etta? Rädd att det ska bli för mörkt om jag målar i en dov mörkblå färg. Rädd det ska bli trist med grått. Rädd att tapeten inte ska göra sig på den väggen jag tänkt ha den på. Rädd att blommigt blir plottrigt. Vill inte slänga ut massa pengar på nåt jag inte kommer trivas med. Usch för alla val. Ger sån jävla ångest! Finns ju tusentals färgtoner och tapeter. Knarkar inredningsbilder just nu. Från hemnet och pintrest och bloggar och instagram. Finns så mycket snyggt!
 
 
Vill även ha nya krukväxter. Sugen på monstera, fikus eller ginko. Har ni tips på vad som passar i en liten etta så kom med dem 😃 
 
 
Emma Engström

Alltså vall och beslutsångest kan vara bland det värsta ibland, haha!! Hoppas det löser sig <3

Svar: Ja gud ja! Har så svårt att bestämma mig... Kram <3
Ida

Jessica Högberg

jag vill också måla om... eller tapetsera... eller...

Svar: Ja dessa val haha :-)
Ida

Anonym

Jag har ljusgrått o haft i 10 år. Trivs fortfarande med det. Flyttade in i det också:)

Svar: Kul att du trivs med det :-)
Ida

Camilla

Så roligt att göra om hemma 😊 älskar allt som har med inredning att göra. Ska du måla och tapetsera själv?
Vi får tyvärr inte göra något då vi har en hyresrätt. Men vi tittar på både hus och typ bostadsrättshus.
Kram ❤️

Svar: Ja inredning är kul men svårt när en har dålig ekonomi. Så kul att ni kikar på hus eller bostadsrätt :-) Kul när man får göra vad man vill i sitt hem :-) Nej jag ska få hjälp att måla o tapetsera. Orkar inte göra det själv. Får betala för jobbet och färg, tapeter mm. Blir dyrt :-( Kram
Ida

Matilda Berlin

Förstår dig till 1000! Så svårt att veta om något blir bra ju! Är själv så himla sugen på att måla en av väggarna i en kalk-grå-färg i sovrummet, men är precis som du nervös över att det ska bli för mörkt. Gällande växten så köptet jag en superfin monstera som jag är KÄR i för bara nån vecka! Dessutom var den superbillig (tror jag betalade typ 50 kronor), så stort tips =) KRAM fina <3

Svar: Kalk färg är så snyggt! Kikat på det också :-) Tror det blir snyggt med en sån vägg. Satsa på bra belysning om du målar mörkt. Jag är så less på allt vitt, vill ha en mer ombonad känsla och sugen på mörkare nyanser nu. Men bor i en etta så rädd att det ska bli FÖR mörkt... Så svårt :-/ En monstera ska jag skaffa :-) Så snyggt!! Kram <3
Ida

sarah

åh fina bilder

Svar: Eller hur 😃
Ida

Therese - psykiskt sjuk, men ändå mest som alla andra

Förstår verkligen! MEN tänk såhär - om du målar själv och inte blir nöjd så går det alltid att måla om utan att det blir alldeles för dyrt. Det jag ångrar mest med vår renovering är att jag inte vågade måla mörkare än vi gjorde.

Svar: Ja sant. Går att måla om. Ska nog välja en mörkare nyans för att få det mer ombonat. Funderar på en fondtapet men då måste den matcha med resten av rummet... Gah så svårt!!
Ida

Anonym

Försök att inte stressa upp dig och må dåligt över allt. Du har ju all tid i världen och inga deadlines som ex tentor eller hämta barn osv. Försök se det positiva istället för det jobbiga, tex wow nu ska jag göra om och få det riktigt fräscht❤ dessutom är jag ensam så jag behöver inte ta hänsyn till andras viljor utan jag kan bestämma helt själv☺ jag har all tid i världen att fundera vilka mönster färger osv jag vill ha. 💕

Svar: Det fungerar inte så. Min inre stress kan jag inte ta bort bara så där. Min kropp befinner sig i stress. Jag mår inte dåligt över ALLT som du skriver. Jag har en viss tid på mig att bestämma mig, veckan ut. Sen måste de börja fixa. Klart det ska bli kul men svårt att välja och jag känner stress o ångest över det mesta just nu och det får va okej.
Ida

Linda

Hej. Jag hade tagit min favorit färg, önskar jag kunde måla el tapetsera om. O hade hjälp. Jag är helt ensam känner ingen, har ingen familj, släkt, vänner. Låter hemskt men sant. Ta den färg som gör dig glad, det hade jag gjort. Hoppas du hittar något fint. Kram

Svar: Så tråkigt att höra :( Vill du ha hjälp kan du alltid anlita en snickare eller målare :) Vet verkligen inte vilken färg som passar. Är så villrådig! Kram
Ida

Linda

Önskar jag hade råd med det, har så dålig ekonomi. Hade jag haft råd hade jag det, ha en fin dag.

Svar: Förstår. Har själv bara sjukersättning 😣
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress