Kan inte beskriva HUR trött jag är på att må såhär dåligt både kroppsligt och mentalt. Tänk va denna sjukdom förstört för mig. Den har tagit hela mitt liv ifrån mig. Saboterat min kropp och skapat men för livet. Jag kämpar verkligen på för att ta mig ett steg längre upp på stegen. Ett steg i taget. Gråter, har ångest, ont i magen och ryggen och känner mig så jävla ensam. Önskar jag orkade göra saker men min utmattning gör att ALLT känns stressigt och jobbigt. Kämpar iaf på och dricker nu näringsdrycker frivilligt för att ge kroppen extra näring. Försöker se det som en gåva till mig själv. Inte som något dåligt eller negativt. Näringsdrycker har alltid varit ångestladdat för mig. Mycket pga hemska minnen från när jag varit inlagd. Mycket tvång och hot och ångest kring dessa näringsdrycker. Jag har gjort ALLT för att slippa ta dem. Hällt ut dem i smyg osv. Nu sitter jag här och dricker dem helt ensam och frivilligt. Mackor och godis till det och ätstörningen fick sig en rejäl snyting! Ångest? Ja! Tårar? Ja! Men jag måste göra detta för alternativet är värre. Fuck this shit! 
 
Malin

Imponerad över din kämparglöd, du gör det så grymt bra, kom ihåg det! Önskar dig allt gott <3

Svar: Åh tack snälla! Behövde höra det nu ❤
Ida

Camilla

Tar också näringsdrycker varje dag, visst det är ångestladdat men bra näring för kroppen som vi behöver.
Du är stark som kämpar på.
Kramar ❤️❤️

Svar: Jag ser det som en livsdryck 😄 Som ger oss liv ❤ Kram
Ida

Sophia

Heja dig👏🏻👏🏻❤️

Svar: 💪❤
Ida

Anonym

Ja vi har bara en kropp så det gäller att behandla den väl om den ska hålla livet ut💕. Jag ser inte längre maten som ångest utan som njutning. Att planera vilken mat man är sugen på, laga iordning och bara njuta av maten. Känns det långt bort för dig? Om det känns bättre så är godis nått jag äter i mängder varje dag. Så torka tårarna och tänk att samtidigt som du äter så sitter många människor runt om i landet och njuter av massa gott 😍

Svar: Inte maten som ger ångest. Njuter av mat och godis mm. Är mer komplicerat än så tyvärr. Är annat än maten som är mitt problem men det har gått ut över maten. Kram
Ida

Matilda Berlin

HEJA DIG VÄNNEN!!! Så jäkla grym! <3 <3 <3

Svar: TACK 💪❤
Ida

J

Du har aldrig fått göra utredning för tex ADD, asperger osv? Din sjukdomsbild verkar väldigt komplex och det ligger kanske något djupare i varför du mår så dåligt år efter år? Kram

Svar: Nej aldrig. Alla har bara fokuserat på min ätstörning hela tiden tyvärr. Ska träffa en läkare om 2 veckor och då ta upp ett och annat. Kram
Ida

Sofia

Ida du är så oerhört klok och en sån inspiration, wow! Du kämpar och blir bara starkare hela tiden 🦄💪🏼

Svar: Åhh du anar inte hur glad jag blir 😍 Tack!!!
Ida

Nathalie

Jag tänker lite som "J", att de kanske borde göra en bredare utredning på dig och inte bara skylla allt på ätstörningen. Jag skulle tro att det ligger mer bakom vilket det faktiskt i de flesta fall gör när det kommer till äs-problematik. Önskar så att du kunde få rätt hjälp för såhär ska du inte behöva ha det!
Du kämpar på så himla bra, men du borde få mer stöd och hjälp. Det är tufft att behöva klara allting själv.
Kram ❤️

Svar: Ja så är det ofta. Har ju "borderline" men annat har de inte kollat upp. Ska iobba med mina känslor och allt bakom ätstörningen när jag får börja dbt:n... Tack för pepp o omtanke ❤
Ida

Anonym

Håller med j om att du kanske har andra diagnoser också. Många ggr har jag tänkt att du skulle kunna ha personlighetsstörning, tex borderline.

Svar: Den diagnosen har jag redan. Men det klassas inte som en diagnos utan ett personlighetsdrag. Därför jag ska gå i dbt.
Ida

Anonym

Klassiskt för borderline är ju tomhetkänslor, instabilitet, enorma svängningar i humör och känslor bla. Värt att kolla upp för dig💖 kramar

Svar: Har redan borderline (heter inte det längre dock) Kram
Ida

ingalill

En varm kram till dig!

Svar: Tack!! Kram
Ida

Emma Engström

Du är verkligen så stark finaste du, kämpa på! Fy för sjukdomar, och de ska inte få förstöra för oss att må bra! KRAM & jag tror på dig <3

Svar: Åh tack snälla för dina ord <3 Värmer! Nej vi är värda att må bra och ha ett liv utan denna jävla sjukdom! STOR KRAM
Ida

Anonym

Okej visste inte att du hade det men då gissade jag rätt. Men kanske har du fler diagnoser också som du skriver mem bra att du tar upp det. Med tanke på alla dina psykiska problem, har din familj också det? Tänkte att det kan ge en ledtråd till ev andra diagnoser om din mamma/syster/kusiner har mycket problem också. 💖 kramar

Svar: Jo det har jag vetat i något/några år typ. Vet inte om jag har fler diagnoser. Inget de misstänkt iaf. Nej min familj har inga problem eller diagnoser. Min pappa va alkoholist och har en kusin som haft anorexia. Kram
Ida

Lisa Johansson

Du är så stark och modig som skriver om detta! Jag har varit där du är och vet hur hemskt det är, men vet också att det går att bli frisk. Det är en kämpig väg, men så värt det. Kram till dig!

Svar: Tack! Jag har ju tagit mig upp förr. Kämpat i 18 år så vet att jag kan. Bara sjukt jobbigt att gå genom elden... Men hoppas det är värt det ❤ Kram
Ida

Anonym

Fantastiskt jobbat!

Svar: Tack snälla!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress