12 oktober 2018

Är ett vrak!

Allmänt

Hej på er!
 
Jag har inte bloggat eller läst bloggar på ett par dagar nu för det har enbart stressat mig. Ibland blir jag stressad av att känna att jag "måste" läsa alla bloggar jag följer samt blogga själv. Jag är inne i en period då ALLT stressar mig. Verkligen allt! Mycket har nog att göra med att jag inte får någon sömn om nätterna. Några nätter klarar en av men inte när det håller i sig månad efter månad. En bli ett vrak! Min stresskänslighet ökar likaså ångesten. Min terapeut ska se till så jag får träffa en läkare inom en snar tid (vad nu det är). Får säkert vänta någon månad :-( Kanske behöver jag melatonin? Hoppas också på att få ett kedjetäcke men det ska ju utredas först. All denna väntan gör mig galen!! Vikten pekade uppåt idag och det är ju bra men jag mår inte bra. Kämpar mig igenom dagarna. Önskar att livet inte vore en ständig kamp. Men förhoppningsvis blir det bättre med tiden.
 
Hoppas ni har en fin fredag <3
Anonym

Är också inne i en sån period 😖 ligger vaken till 5 och skola kl 9...håller inte. Brukar hålla i men denna vecka är jag så trött så ben och armar värker och orkar knappt gå eller lyfta nått. Missat flera seminarier mm och känns skit, men att vara utbränd är inte lätt. Hoppas du iaf kan se det positiva i ökad vikt även om det är svårt. När man äter dåligt blir allt i kroppen så utsatt, sömn, livsglädje ja allt! Men sömn är viktigt. Har du testat circadin innan? Alltså melatonin? För mig hade det ingen effekt alls, sen fick jag reda på att det bara gör marginal skillnad och ofta är det mer en placeboeffekt. Kram till dig❤

Svar: Usch va jobbigt för dig! Går ju inte att sova så dåligt när en har skola el jobb att klara av. Kan du få hjälp? Nej aldrig testat melatonin. Kanske inte hjälper alls men värt att testa iaf. Kram ❤
Ida

JoJo

åh jag kan känna igen mig i det du skriver. sånt är inte kul :(

Svar: Nej verkligen inte:(
Ida

Nathalie

Usch det är så fruktansvärt att inte kunna sova! Jag hade ju en period för några månader sen när jag inte sov ett skit på massa veckor, det var hemskt! Hoppas det ordnar sig och att du får en tid snart!
Kram ❤️

Svar: Ja det är verkligen tortyr att inte kunna sova! Ja jag hoppas det. Tack ❤ Kram
Ida

Mia

Väger du dig på psyk? Bra kämpat med att våga förändra, det är tufft. Kram

Svar: Ja de väger mig där. Ja det är sjukt tufft! Men ett måste. Kram
Ida

Camilla

Åh vännen :( så jobbigt att inte kunna sova. Kan det vara för att du har slutat med antidepressiva? Tidigare då jag slutade vet jag att jag blev att sova väldigt dåligt.
Det blir inte bättre med melatonin direkt utan man bygger upp det i kroppen men tar inte så lång tid. Du vill inte ha sömntablett så du får sova en hel natt för att samla krafter.
Ta hand om dig ❤️❤️ Kramar

Svar: Nej det har inte med det att göra. Slutade med medicinen för nio månader sedan och detta har kommit de 2 senaste månaderna. Nej vill inte ta sömntabletter. Så lätt att bli beroende. Kram 🌸
Ida

Mia

Jag har Melatonin, och tar 1-2 per natt, tillsammans med en insomningstablett. Efter x antal månader fick jag ett Bolltäcke, och det är fantastiskt 👍. Hade kedjetäcke i Sthlm, men bytte till Bolltäcke när jag kom hit. Jag hoppas, att du slipper att vänta så länge, jag tycker att det är jättetufft att få hjälp här, även om det var tvärtom innan jag flyttade upp. Nu har jag någorlunda fungerade hjälp, men ingen stöttning för ÄS. Men på något sätt går det 👊. Efter att jag börjat arbetsträna, så känns det mer värdefullt att vakna osv. Jag håller tummarna för att det ska hjälpa dig, lika mycket som det hjälpt mig! Kram Mia

Svar: Är det svårare få hjälp här än i sthlm? Jag upplever långa köer och mycket väntan här... Ska prova ut täcke på torsdag. Får se vad som passar mig.
Så skönt att det känns bättre när du arbetstränar 😃 Men kan du inte söka äs-vård om du behöver det?
Stor kram
Ida

Emma Engström

Är det något som stressar så tror jag verkligen du ska koppla bort bloggen ett tag, det kan vara så skönt men ändå jobbigt! Detta ska vara kul och inget stressmoment för dig! <3 KRAM

Svar: Absolut är det så. Gillar samtidigt att blogga 😏 Får se om jag tar en paus. Kram
Ida

Matilda Berlin

Men fyyy så jobbigt!! Om jag inte minns fel finns väl melatonin att köpa receptfritt? Richard försökte övertala mig att det var bra för att slippa jet-laget när vi åkte till SF, och sen när Farmor gick bort tog jag ett par när jag inte kunde somna. Dock mådde jag bara piss och pannkaka (dåsig, ont i huvudet, illamående osv), så inget jag någonsin kommer ta igen. Eller rekommenderar för den delen, haha! Hoppas verkligen att du hittar något som hjälper vännen <33

Svar: Ja man kunde köpa det receptfritt. Visste inte det. Men hört många som inte blivit hjälpta alls av det 😏
Ida

Maria

Jag håller tummarna att du får en snabb tid hos läkaren. Sömn är ju en väldigt viktig sak när man inte mår bra.

Själv har jag sovit en natt på två veckor, men det är för att jag är hypoman och har väldigt litet sömnbehov just nu, är hur pigg som helst efter två timmars sömn.

Svar: Ja sömnen är oerhört viktig! Allt fallerar för mig när jag inte får sova.
Blir du trött efter en sån period?
Ida

Nathalie

Du kan förresten köpa melatonin receptfritt. Det gjorde jag alltid förr.
https://www.mialundinshop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=38&products_id=163&zenid=ahiqv42bg1e93d2p7m0leonom2
Kram ❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress