13 november 2018

Gottgott och mörker

Allmänt

Ett godare mellanmål:) Varför vänta med lussekatter och pepparkakor till advent när det är NU jag är sugen? Fruktsallad med nötter och vispgrädde är såå gott!!! Borde äta det oftare. Är ju så enkelt att fixa! 
 
Annars är jag nere i ett mörker nu. Gråter flera gånger om dagen och allt känns mörkt. Mitt humör har dalat i takt med att min nervsmärta ökat. Känns hopplöst att smärtan är kronisk.
 
Dock kämpar jag som aldrig förr mot ätstörningen och gör enorma framsteg så min omgivning är SÅ STOLTA över mig. Även min terapeut. Känns fint ❤ Jag är stark! Bara att denna smärta tar allt ljus från mig. Och all energi. Är helt slut. Nu ska jag torka mina tårar och åka hem från mamma. Kram och tusen tack för er omtanke ❤
 
Nathalie

Förstår verkligen att det känns mörkt med tanke på smärtan. Jag önskar att det vore enklare, att det "bara" var en sak att ta itu med, men så är det ju oftast inte. Hjälper det något när du har varit hos kiropraktorn?
Kram 🥰

Svar: Ja när både kroppen o psyket mår skit är en inte kaxig direkt. Smärtan lindras tillfälligt av behandlingen hos kiropraktorn men problemet kvarstår. Har inte råd att gå till honom varannan vecka liksom. Fy fan, detta är ett helvete! Ska jag ha det så här resten av livet så orkar jag inte mer 😢 Kram ❤
Ida

Anonym

KRAM till dig 💟

Svar: Kram ❤
Ida

Anonym

Men vad hemskt det låter att ha så ont hela tiden! Finns det verkligen inget att göra för att åtminstone lindra? Lider verkligen med dig ❤️ KRAM

Svar: Ja det är ett helvete! Lindra går. Tex via botoxinjektioner men är svindyrt. Kram 💛
Ida

Anonym

Gotti gotti😍😍 bakade vitchokkad brownie och hade saffransgrädde till. Så otroligt gott!! Gillar du jul och saffran så prova❤ hur har det gått med att testa nya frukostar? Provade du nått av det vi tipsade om? ❤

Svar: Åh lät jättegott! Jo jag har testat några olika frukostar:) Blir oftast det vanliga dock 😂
Ida

Mia

Du ÄR så modig Ida, och bättre än du tror. Jag susar också därnere i mörkret just nu, men känner inget mer än att vilja gråta, men inte kunna. Det brukar bli så på hösten, vintern och våren, men det blir bättre. Hoppas att du känner att du kan ta dig upp humörsmässigt nu snart, typ när allt pynt börjar komma upp, alla ljus osv. Låter kanske fånigt men en blir glad av att se det ❤. Så gott det såg ut 😍. Ja Lussekatt blev det idag, och julmust...igen. Jag har liksom inte sug efter kakor, godis osv. Istället blir det saker som Broccoli, brysselkål, "Monster", jo saltlakrits och annat knepigt 😋. Undantaget är Kardemumma/Kanelbullar. Usch för värk jämt, hjälper det när du går till Kiropraktorn? Det är ingen nerv som är i kläm? Ha det bra Fina. Kram Mia ❤

Svar: Tack snälla för dina fina ord 😍 Jobbigt att du också är nere :( Hemskt att inte kunna gråta. Jag gråter hela tiden typ 😥 Visst är det mysigt med alla ljus och pynt men tyvärr känner jag ingen glädje över det alls 😢 Inget gör mig glad för tillfället. Det hjälper tillfälligt men grundproblemet kvarstår och smärtan kommer tillbaka hela tiden. Nej ingen nerv ikläm. Det är mer komplicerat. Svårt förklara men är en skada i centrala nervsystemet som inte går att bota 😣 Kram
Ida

Matilda Berlin

Men nu blir jag nästan lite avis! Jag är en utav dom som försöker hålla mig, men du har ju så rätt. Varför vänta?? Här skall iväg och köpas lussekatter, hihihi! Kram <3

Svar: Ja varför vänta när en är sugen? Bara att hugga in 😋
Ida

Camilla

Så gott mellanmål ☺️ Och så fint du har dukat, det stämmer att en äter med ögonen.
Fy så oerhört jobbigt med din smärta 😞 har det blivit värre på sistone?
Många kramar ❤️❤️

Svar: Ja jättegott! Ja det har blivit värre sedan en mån tillbaka typ. Haft värk i många år men nu är det olidligt. Kram
Ida

Asta

Fina Ida,
kan du inte ge Gabapentin en chans?
Mot smärtan.....
Vet att du inte vill ta mediciner men alla får ju inte biverkningar.

Tusen varma kramar

Svar: Läkaren ville inte skriva ut det till mig. Är i en extremt känslig period nu och orkar inte med ev biverkningar. Läkaren rekommenderade mig att inte ta dem. Får se om jag provar längre fram. Kram
Ida

Johanna Ahlsten

Fortsätt kämpa bästa Ida ❤️ Stor kram ❤️

Svar: Tack snälla 😚 ätstörningen är inte värst nu utan min kroniska nervsmärta som sabbar allt 😥
Ida

Anonym

Nej men nu är det dags ida att våga prova nya frukostar. Du fick ju en mängd olika tips som alla är skrivna till dig personligen. Croissant gröt goda mackor scones smoothies mm. Vet inte pm du inte vågar eller bara inte orkar. Men tycker absolut du ska prova lite nytt. Väcka sinnena till liv.

Svar: Handlar inte om att jag inte vågar. Är inte rädd för mat. Har testat en del olika som jag skrev. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress