10 november 2018

En snitt någon?

Allmänt

Lördag. Kämpar på med smärtan, maten, ångesten och livet i allmänhet. Kan bli så jävla irriterad på folk som klagar över småsaker just nu. Önskar jag hade energi att lägga på bagateller... Skulle va såå tacksam om mina enda problem va att jag blev sen till jobbet eller att det regnar ute eller att mjölken är slut. Alltså jag drömmer verkligen om en smärtfri vardag. Fatta va underbart ❤ Att kunna göra vad som helst utan smärta. 
 
Det är inte långt kvar till första advent nu hörrni. Tiden rusar iväg. Själv bakade jag saffranssnittar för första gången i veckan. Så goda att de kommer va slut till advent 😉 Men bara att baka mer. Även ätit lussekatter och pepparkakor. Tycker det är nu det smakar bäst, när en längtat efter det i ett år typ. Sen i december är jag nästan less på det. 
 
Hann träffa Otto en stund idag. Fick mig att skratta lite 😍 Längesedan jag gjorde det. Har mest varit tårar. Hoppas ni har en fin helg ❤ 
 
 
Matilda Berlin

Men guuu så goda dom ser ut!! Längtar verkligen efter att komma hem till ön och få börja med julbaket. Sånna snittar (har vi alltid på jul), koka knäck och kola, baka lussebullar, små glöggbollar och allt annat vad man nu önskar. Underbart ju! STOR KRAM fina <3

Svar: Mmm jättegoda :-) Julbak är så mysigt!! Stor kram
Ida

Jessica Högberg

Barn är bra när man behöver bryta sin egen bubbla...

Svar: Ja verkligen!!
Ida

Mia

Jag har lite dubbla känslor för jul...känner mig alltid så ensam, fast jag har min familj runt mig osv. Vad mysigt med bakning och Otto träff. Han är ju så söt ❤. Kram Mia

Svar: Jo jag kan känna mig ensam också men gillar adventsljusstakar, pepparkakor och all julmusik <3 Ja han är så fin!! Kram
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag lider verkligen med dig och din kroniska smärta, därför är jag så glad att få läsa att du fått hjälp till åtminstone lite skratt i slutet. Dina snittar ser underbaaaaara ut. Det är så himla hemskt att jag inte tål saffran eftersom jag tycker att det både smakar och doftar SÅÅÅÅÅ GOOOOOTT!!

Svar: Ja fy fan va det är jobbigt att leva med konstant smärta. En blir helt utmattad och nere. Men nej va synd att du inte tål saffran :-( Du får lukta och visualisera smaken <3
Ida

Mia

Hej, är det som kolasnittar fast man lägger i saffran? Kram

Svar: Ja precis :-)
Ida

Emma Engström

Smärta önskar man verkligen att man kunde vara utan, så underbart det hade varit! Åhh längtar verkligen till advent <3

Svar: Ja det är fruktansvärt. Speciellt när jag vet att den är kronisk :-( Ja advent är sååå mysigt <3
Ida

Anonym

Ja tack😊 julen har mycket gott att bjuda på. Älskar kolasnittar, vanilhorn, havrekakor, saffranskaka, fudge, praliner ischoklad knäck mm äta lite gott varje kväll hör till i december ❤❤

Svar: Ja så mycket gott att äta nu vid jul :-)
Ida

Therese

Åh vad gott med kakor!

Hoppas att du börjar må bättre snart <3

Svar: Ja småkakor är så gott :-) Tack snälla. Smärtan går inte att bli av med tyvärr :-(
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress