Tjo!
 
Hoppas ni haft en fin söndag. Bara en månad kvar till julafton nu. Var tog tiden vägen? Va nyss sommar tycker jag. Har iaf satt upp min adventsstjärna idag, behövde lite ljus kände jag :) Även fikat med mammas nybakta lussekatter och mina hemgjorda bountys. Ääälskar kokos och de va superenkla att göra så kommer säkert göra fler 😊 Bakade även ett bröd som jag nu ätit. Gott gott! 
 
Vill även meddela att bara för att jag känner mig ensam och saknar att ha egen familj så betyder inte det att jag inte är tacksam för att jag har mamma och syrrans familj. Men saknar att ha umgänge med jämnåriga, nån att hitta på saker med, nån att ringa när jag vill snacka skit eller gråta eller berätta nåt kul. Och jag tänker INTE ge upp och acceptera att det va så här mitt liv skulle bli. Tänker inte sluta drömma om att bilda familj. Jag vill utvecklas och inte stagnera. Tänker inte sluta hoppas på en ljusare framtid. Livet kan bli fint oavsett men än tänker jag drömma och hoppas och jobba mot ett annat liv. Hur det kommer se ut vet jag inte. Vet bara att jag inte tänker vara kvar där jag befinner mig nu. Har du mål och drömmar? Låt de finnas. Låt de utvecklas. Låt ingen ta dina drömmar ifrån dig. Låt ingen trycka ned dig och påstå att dina drömmar är omöjliga att uppfylla. Låt ingen förminska dig. Ta dina mål och drömmar på allvar. ❤ 
 
Celine

Du kommer dit, det tror jag <3 Förstår den längtan!

Svar: Hoppas det 😘 Ja den längtan är stark!
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Men var bor du? Kan du inte kommaoch umgås med mig lite ;D

Svar: Åå hade jag gärna gjort 😀 Men du bor i norra Sverige va? Jag i Lidköping (ej Linköping).
Ida

Matilda Berlin

Klart att du aldrig ska ge upp dina drömmar! Jag är helt och hundra säker på att det kommer komma en dag!! KRAM finaste du <33

Svar: Tack snälla 😘 Hoppas du har rätt!
Ida

Therese

Åh vad mysigt med julpynt, jag försöker hålla mig till på söndag!

Och din tid kommer också att komma, så ge inte upp <3

Svar: Ja riktigt mysigt 😃 Jag kunde inte hålla mig 😍 Ge inte upp ni heller!!
Ida

Camilla

Klart du aldrig ska ge upp dina drömmar vännen. Jag vet att en dag slår dom in <3 är det glutenfritt bröd, isåfall vill du ge mig receptet ☺️
Kraam

Svar: Tack! Nej inte glutenfritt tyvärr. Tål du inte gluten? Kram
Ida

Carro

Men ida, umgås du något med de personer som kommenterat här tidigare att de gärna hittar på nått med dig då den personen också bodde i Lidköping? Sen har du ju guldläge när pernilla bjöd dig till Ystad!ta dessa chanser för du har ju människor som vill umgås med dig❤ dessutom brukar du skriva om en bästa vän du har i götet och du kommenterar friskt på andras bloggar där en del också bjuder hem dig. Så du har ju vänner, du måste bara själv ta emot inbjudan och våga. Sen är jag övertygad att lidköping har en del utbud gällande olika grupper som träffas osv. Arbetslösa, äldre, yngre, hundgrupper, bokcirklar osv. 💕💕 du kan bara du vill. Kramar

Svar: Vilka syftar du på? Har ingen bästis eller vän i Göteborg. Har heller inga pengar att resa för tyvärr. Kan inte åka till Ystad tex. Saknar det vardagliga. Att ha nån att ta en fika el promenad med bara. Och nej det finns inget för de i min situation här. Har sökt massa grupper men de vänder sig endast till de som är under 30.
Sen hade det såklart varit enklare om jag haft orken... Kram
Ida

Camilla

Jag är inte glutenintolerant men min mage mår så mycket bättre av glutenfritt så försöker att äta det så gott det går. Har haft problem med magen ändå sen jag var liten.
Kram <3

Anonym

Men du kanske kan börja med att etablera telefonkontakt med dem som har sagt att dem gärna vill träffas? Du skriver ju att du vill ha någon att kunna ringa till och telefon har ju alla nuförtiden :) Sedan kan du ju planera ett besök hos någon av dem genom att spara undan lite pengar över en längre tid? :) En kan även skriva brev, även om det är "ute" i dagens digitala samhälle.

Sedan tror jag inte att någon vill ta ifrån dig dina drömmar. Om du bara visste hur många gånger jag har fått höra att jag inte ska lyckas med mina drömmar/mål (att jag "ska vara realistisk"), men jag har hittills nått några av dem (trots mycket misstro och negativism). Det tog mig flera år längre än om jag hade mått bra och om jag hade haft stöd, men nu är jag där. Du är inte ensam, även om det känns så. Ta hand om dig och ge inte upp dina drömmar!

Svar: Ja absolut:) Har dock telefonångest 😣 Får panik av tanken på att prata i telefon. Bara mamma o syrran jag kan prata med utan ångest. Övar på det.
Så kul att du nått dina drömmar 😃 Starkt!!
Ida

Anonym

Ja tiden bara rinner iväg men tiden innan julen är så mysig tycker jag. En period av förväntan och längtan. Baka gott fika och julgodis, tända ljus, pynta, slå in klappar och skriva julkort. Mycket stök för att få klart allt i tid men underbart när allt är gjort och färdiglagat. Kallt ute men varmt och mysigt inomhus. Tända brasa och spela lite spel, prata och se julfilmer. Se barns och vuxnas glada miner när de öppnar paket. Kramar och kärlek och god mat. Älskar julen❤

Svar: Håller med om att tiden innan jul är bäst! Advent o Lucia och mys :)
Ida

Carro

Var helsäker på att jag läst nånstans att du i somras var hos en gammal vän och att du då hade jättetrevligt? Tänker mig att det är en vän du känt länge så det är en person du har. Sen var jag tvungen att kika i arkivet men i jan 2016 erbjöd sig en läsare att ni kunde mejla mm och det var ju en potentiell vän. Sen i juli i år bjöd isabel ned dig till sthlm och i juli fanns även en läsare som kallade sig hej. Hen erbjöd sig att ni kunde hitta på något eftersom hen också bor i Lidköping. Så där hade du ju lite möjliga vänner❤

Svar: Nej vi har inte känt varandra länge. Hon bor i Lund o va i gbg över dagen bara. Som jag skrivit förut har jag inte råd att åka till Stockholm.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress