5 november 2018

Det har hänt något

Allmänt

Hej på er!
 
Måndag och jag är trött efter en helg där jag varit barnvakt men jag är ändå väldigt pepp (vågar knappt skriva det för är livrädd att den känslan ska försvinna). Jag har känt en inre styrka, kraft, målmedvetenhet och en känsla av att DET ÄR NOG NU i en vecka ungefär. Jag har gjort stora förändringar och gått emot mina gamla vanor och tagit steg utanför min comfortzone. Det är jobbigt såklart MEN jag känner samtidigt att det är lite spännande och enormt utvecklande. Jag klarar så mycket mer än jag tror. Jag är stark och modig. Jag kan faktiskt klara detta. En underbar känsla :-) Självklart har jag ångest och mörka tankar också men denna inre glöd finns där och tar mig framåt trots all min rädsla. Är stolt över mig själv!
 
Igår fyllde jag 33 år. Kan inte fatta att jag är så gammal :-O Hade en föreställning om hur mitt liv skulle se ut när jag va 30+ och inget av det är uppfyllt. Känns som ett misslyckande men samtidigt så har jag varit sjuk och inte haft samma förutsättningar som friska. Hade jag inte blivit sjuk kanske jag också skulle haft jobb, barn, ett förhållande och ett socialt liv? Men nu är det inte så och jag ska försöka se framåt istället för att älta det som varit. Livet är inte slut än liksom. Men det krävs att jag agerar NU, kan inte vara kvar i samma sits om jag vill ha ett annat liv. Måste bryta med det gamla och det gör jag nu succesivt. Tufft att se kroppen förändras men jag är 33 och inte 13 längre. Försöker se på kroppen som ett verktyg och inte ett objekt. Jag behöver ta hand om min kropp för att den ska orka göra sådant jag vill att den ska kunna göra. Just nu är den svag, har värk överallt, skör och den kan inte göra det jag vill att den ska kunna göra. Skulle behöva stärka upp muskler kring knäna och även min bål. Får ta tag i det framöver.
 
Firades lite av syrran, henns kille och Otto igår då jag sov över där lö-sön. De sjöng och jag fick chokladlyxpraliner och ett presentkort på Rusta. Sen blev jag bjuden på restaurang av syrran. Så skönt att få tid att umgås bara hon och jag utan barn, hundar eller andra familjemedlemmar. Minns inte senaste det hände. Gick lite på stan innan jag körde hem till mamma där det vankades fika och mer presenter från henne. Vi fikade med fruktsallad, grädde, årets första lussebulle och pepparkakor :-) Fick en så fin Monstera av henne som jag önskat och ett överkast till min säng. Nöjd med dagen :-) Bilder kommer senare :-)
 
Nu ska jag iväg till psyk för samtal. Kram på er <3
Camilla

Åh så glad jag blir att du hade en bra födelsedag ☺️
Det är skrämmande och ångestfyllt att gå utanför sin comfortzone men det är det enda vi kan göra för att bli friska. Trampa upp en ny Stig att vandra på.
Vi är starkare än vad vi tror!
Många kramar ❤️

Svar: Ja det finns ingen annan väg att gå om en vill må bättre ❤ Kämpa på! Kram
Ida

Sophia

Grattis i efterskott 😊😊❤️

Svar: Tack så mycket ☺
Ida

Anna

Men wow!! Det är skönt när man bestämt sig på riktigt. Gissar att du sagt så många gånger tidigare, men du känns äkta denna gång. Att du nu verkligen vill lämna skiten och forma dig en framtid och det gör mig glad😊 att fylla 33 blir liksom som ett uppvaknande att det är nu eller aldrig. Det är lätt att jämföra med dagens unga där många skaffar barn familj i 20 25 års åldern. Men du är du och ger du järnet nu så kan du ändå få allt det där om än lite sent. Och det är ju målet som räknas inte tiden när det sker utan ATT det sker. Ska bli kul att följa utvecklingen❤

Svar: Ja att säga är en sak men agera en annan. Jag har velat må bättre länge men inte klarat de steg som krävts av mig. Har klarat det med stöd av mhe men inte helt ensam. Är så trött på mitt liv och kroppen är trasig :( Försöker bryta gamla mönster nu men kommer säkert bakslag men är iaf på gång nu 💪 Kram och tack ❤
Ida

Linda

Grattis i efterskott.

Svar: Tack 😀
Ida

Elin

Åh vilket härligt inlägg!! Kram

Svar: Tack 😃
Ida

Matilda Berlin

Stort, stort, stort GRATTIS igen fining!! DU är helt otrolig och nu känns det som att det verkligen är din tid. YOU GO GIRL <33

Svar: Tack ❤ Jag försöker verkligen men det är såå jobbigt! Ger mig inte 💪
Ida

Sadine

Grattis i efterskott fina du. Hejar på dig! Kram

Svar: Tack så jättemycket!!! Stor kram!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress