... slippa denna JÄVLA smärta som förföljer mig dagligen. För er som inte vet så lider jag av daglig smärta i ryggen som beror på det centrala nervsystemet. Kan inte förklara så bra men det är kroniskt och inget som jag själv kan påverka genom tex träning. Det sitter i nerverna. Den senaste veckan har varit HEMSK! Haft så ont att jag gråtit varje dag. Jag kan inte sitta långa stunder, inte gå på bio tex, inte bära Otto, inte dammsuga, tvätta, baka, bära kassar osv. Jag har inte kunnat sova pga värken. Detta pågår dygnet runt och gör mig så otroligt nedstämd och ångestfylld. Allt gör ont. Det har även satt sig i nacke och knän nu 😥 Lagt ofantligt mycket pengar på kiropraktorn men det hjälper bara för stunden. Behöver mediciner eller botox för mer långvarig hjälp. Botox är dock svindyrt och medicinen är jag inte pigg på att ta då jag är rädd för alla biverkningar. Fy fan! Känns förjävligt 😢 Bröt ihop igår kväll. Bara grät och grät. Hela min vakna tid går åt till att kämpa. Kämpa mot min ätstörning och kämpa med denna smärta. Går inte förklara hur jävla jobbigt det är att gå runt och ha ont HELA TIDEN! Jag blir helt förstörd. Kan inte gå utan smärta och inte sitta utan smärta och inte sova. Jag orkar inte kämpa mer. Vet inte vad jag ska ta mig till? Vill kunna leva utan smärta. Önskar inget hellre än en vardag utan smärta. 
För er som mår bra vill jag bara säga: NJUT OCH VA TACKSAMMA! De som är friska har tusen drömmar medans de som är sjuka endast har en ❤ Att få va frisk och må bra. 
 
Anna

Förstår att det känns hopplöst! Men jag tror säkert att det skulle må bättre med smärtorna om du åt mer och mådde bättre i kroppen överlag. Menar inte på något sätt att det skulle blir helt bra, förstår att det är nåt du kmr få leva med! MEN har oxå kronisk sjukdom och har märkt att träning, kost och bättre levnadsglädje överlag kan hjälpa att ta bort smärtan en del. Så ville bara säga med det här att det kanske inte kmr vara såhär hopplöst resten av livet som det är just nu i stunden, fortsätt kämpa mes maten och att må bättre överlag så är jag helt säker på att även smärtorna från rygg o nacke kmr kunna lindras i framtiden.
STOR KRAM 💜

Svar: Tyvärr kommer det inte bli bättre av kost och träning. Centrala nervsystemet påverkas inte av vad jag äter el om jag är vältränad. Haft ont även då jag varit normalviktig. Äter du mediciner? Kram
Ida

Camilla

Fy din stackare :( har du haft denna smärta länge? Tror du att det är men ifrån ätstörningen?
Önska så att du slapp detta också då du har så mycket annat att kämpa med.
Många kramar ❤️❤️

Svar: Jag har haft värk i många år men blivit sämre nu. Nej det sitter i centrala nervsystemet så har inte med min ätstörning att göra säger kiropraktorn. Jag skiter i vad det beror på. Vill bara slippa smärtan 😢
Ida

Elin

Åh usch vad tråkigt att läsa om din smärta, hoppas du kan få en skön helg trots allt!! Styrkekramar <33

Elin

Åh usch vad tråkigt att läsa om din smärta, hoppas du kan få en skön helg trots allt!! Styrkekramar <33

Svar: Det är fruktansvärt!! Blir mest bara lugnt i helgen då jag inte kan/orkar annat. Kram
Ida

Matilda Berlin

Det gör verkligen så ont i en att läsa om din smärta! Som att du inte har tillräcklig att kämpa med/mot liksom... Har du testat tens nån gång? Det kanske skulle kunna hjälpa? Gå till en sjukgymnast så kanske du kan få låna hem en =) Kram fina <3

Svar: Ja det är liksom nog med problem. Denna smärta gör mig galen och deprimerad. Tens kan hjälpa tillfälligt men problemet kvarstår och det jag måste ta tag i. Kram ❤
Ida

A

Tror du verkligen själv att det inte har med ätstörningen att göra? Jag har kronisk smärta pga min ätstörning. Haft i många år nu. Så du är inte ensam om detdär tyvärr.
Det är svårt när man tvingas be om sittplats på bussen för att det inte går att stå. Folk tror ju man är lat:(

Svar: Jag lyssnar bara på vad kiropraktorn sagt. Spelar ingen roll vad det beror på. Huvudsaken är att det blir bättre. Kram
Ida

Charlotte

Jag känner verkligen med dig Ida. För jag kan relatera till det du skriver. Lever också med konstant smärta. Efter många år har jag äntligen fått ett läkemedel som hjälper, den är mot nervsmärta och heter Gabapentin. Den har förändrat massor för mig, nu orkar jag leva trots värk då den inte alls är så vidrig o stark tack vare läkemedlet. Ville bara tipsa utifall det skulle vara nåt som kan hjälpa dig också. Styrkekramar

Svar: Hej! Jag har blivit rekommenderad Gabapentin men efter att ha läst alla biverkningar så är jag livrädd!! Fick du inga biverkningar? Vilken dos har du? Tappade du upp långsamt? Hört många som mått piss av den medicinen :( Skönt att den hjälpt dig verkligen ❤
Ida

Anonym

♡ hoppas du inte blir irriterad när du läser min blogg. Kram ♡

Svar: Nej verkligen inte <3
Ida

Alltoviktigt

Ska du inte prova någon medicin i alla fall? Blir biverkningarna för dryga så är det ju bara att sluta.

Svar: Fick inte testa den medicinen då den nu klassas som narkotika. Gabapentin och Lyrica.
Ida

Charlotte

Det jag minns starkast var tröttheten o sjukdomskänsla i kroppen i början. Jag fick inga andra biverkningar än så vad jag kan minnas. Men absolut att de biverkningarna som gjorde att jag orkade noll typ var väldigt tuffa att stå ut med. Men belöningen kom rätt fort ändå. Har testat många andra meds med vidriga biverkningar o var också livrädd med den erfarenheten då Gabapentin föreslogs. Så jag kan verkligen förstå att du känner en stor rädsla, listan på biverkningarna skrämmer ju skiten ur en. Kanske värt att prova ändå? Är det via Vårdcentralen? Har du en läkare som är ok? Kan du o hen ha kontakt via telefon el så i så fall ganska tätt vid insättning så att du har lite trygghet därigenom? Du kämpar så jäkla hårt. Det är så otroligt orättvist att vi ska behöva ha all denna smärta också😭.

Charlotte

Det jag minns starkast var tröttheten o sjukdomskänsla i kroppen i början. Jag fick inga andra biverkningar än så vad jag kan minnas. Men absolut att de biverkningarna som gjorde att jag orkade noll typ var väldigt tuffa att stå ut med. Men belöningen kom rätt fort ändå. Har testat många andra meds med vidriga biverkningar o var också livrädd med den erfarenheten då Gabapentin föreslogs. Så jag kan verkligen förstå att du känner en stor rädsla, listan på biverkningarna skrämmer ju skiten ur en. Kanske värt att prova ändå? Är det via Vårdcentralen? Har du en läkare som är ok? Kan du o hen ha kontakt via telefon el så i så fall ganska tätt vid insättning så att du har lite trygghet därigenom? Du kämpar så jäkla hårt. Det är så otroligt orättvist att vi ska behöva ha all denna smärta också😭.

Svar: Va hos läkaren idag och Gabapentin är numera narkotikaklassat och får ej skrivas ut längre. Ny regel från juli i år. Skönt du blivit hjälpt. ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress