Det är så jobbigt att vara singel på sommaren tycker jag. Speciellt om en inte har vänner att umgås med. Jag ser par överallt. De sitter på parkbänkar och håller om varandra, äter ute ihop, handlar ihop, går hand i hand, reser mm. Jag saknar att ha någon. Att vara i ett förhållande. Att dela vardagen med någon. Jag tycks dras till killar som antingen redan har en tjej eller som inte vill ha något seriöst förhållande eller nån som redan har barn och inte vill ha fler. Känns hopplöst att hitta nån 😔 Så mycket som ska klaffa. Var finns alla vettiga, roliga och omtänksamma män? Jag ger fan upp! Känns som alla bara är ute efter sex... Om någon är seriös så har jag inte känt att det klaffat. Så typiskt! Hur träffade du din partner om du har någon?
Här är mannen i mitt liv just nu 😍
ninna

jaa säg det...att de vill bara ha sex eller onenighttime e så synd.många träffat via kompisar hobby o arbete.men mannen kommer inte att vara hemma måst gå ut träffa prata ta kontakt tex bibliotek e bra busshållplats kyrka...har du tänkt på internetdejt?erfarenhet?har du alltid varit singel?nog hitar du ännuen livspartner helt säkert du är så attraktiv.modigt FRAM!

Svar: Jag har haft ett par förhållanden. Träffat de via nätet. Har dejtingappar nu men blir mest chatt. Många bor så långt bort att det är svårt att ses irl.
Ida

Hanna Karlsson

Jag hittade min make när jag slutade leta och tänkte att han kommer när han kommer. Men det är svårt att hitta någon.

Svar: Väldigt svårt när man som jag varken jobbar el pluggar. Är inte i nåt sammanhang där jag möter folk. Nätdejting går sådär :/
Ida

Maja - Våga prata om psykisk ohälsa

Åh, så lätt för mig som har en partner att säga "stressa inte", men som det sägs så kommer det när man minst anar det och ofta när man gett upp och slutat leta.

Jag träffade min Aussie/Kiwi pojkvän 2014 när vi båda började jobba för samma företag i Thailand. Så sjukt och otippat haha. Innan jag flyttade till Thailand bodde jag i Barcelona, och när jag fick chansen att flytta till Thailand tänkte jag "perfekt, jag behöver komma ifrån Barcelona (levde lite ohälsosamt) för att ta hand om mig själv både fysiskt och psykiskt!"

LOL!! Det blev inget av att ta hand om mig själv, efter bara en vecka hade han lagt in första stöten och försökt kyssa mig men jag tackade snällt nej för att "jag blandar inte jobb och privatliv". LOL igen! Tog kanske en vecka till och sen tyckte alkoholen att min hjärna kunde hålla käften och därefter tog fjärilarna över och lämnade ingen tid åt att ta hand om mig själv haha. Men ja, 3.5 år senare har vi bott tillsammans i Thailand, Spanien, Australien, Nya Zeeland, 3 x långt distansförhållande samt rest en del tillsammans ♡

DET trodde jag aldrig när jag tackade ja till det jobbet, men när man minst anar det och ja, jag letade mer efter mig själv än en partner haha. Fann en del av mig i honom dock och nu gör det så ont att vi ännu en gång har världens längsta distans (jag i Sverige och han kvar i Nya Zeeland), tanken var att jag skulle vara hemma mellan 4-8 veckor för att försöka göra något åt min psykiska ohälsa, men nu verkar det som att jag kan behöva bli kvar här betydligt längre än så för att göra en ADHD-utredning så nu vet jag inte hur vi ska göra :( Men det har löst sig så här långt så förhoppningsvis hittar vi på något nu också!

Du verkar va en så jäkla fin tjej, och en dag kommer du träffa någon som är lika fin! Kram ♡♡

Svar: Så kul 😀 Jag hade inte pallat distansen dock. Grejen är att jag vet att jag kan träffa nån MEN det går inte när jag bara är hemma o inte befinner mig i nåt sammanhang där jag möter nytt folk. Inte jobb el skola eller nån aktivitet. Nätdejting har jag testat o gör än men så ytligt där. Behöver komma ut så jag möter människor för att ha en chans att träffa nån. Ingen kommer o knackar på min dörr liksom😅 Kanske borde flytta till Thailand el Barcelona 😉
Ida

Camilla

Du som är så vacker både på insidan och utsidan kommer att träffa någon ❤️ Det är jag helt övertygad om. Jag tror att man ska sluta leta för dejtingappar och sånt tror jag inte alls bra. Många är som du skriver ute efter bara en sak. Ett ex på det är min kompis som har använt sig av tinder mm under många år och har aldrig haft något längre förhållande, har bara träffat massa konstiga killar. Sen sluta hon leta och sen en månad tillbaka är hon lyckligt kär i sin kompis killes bästa vän. Du är ju ute på lite socialt iallafall då du jobbar ibland och är hundvakt. Kramar

Svar: Problemet är att jag mest är hemma och här träffar jag ingen. Har tinder o andra dejtingappar men måste ju ut o dejta också vilket jag är kass på... kram
Ida

Maria

Den mannen jag träffar nu träffade jag för första gången på Pianobaren på Stadt, och det är tjugo år sedan. Men under dessa tjugo år har det varit av och på många gånger. Tycker jättemycket om honom men kommer aldrig att flytta ihop med honom. Det är bra som det är med att vi ses då och då när det passar båda :)

Svar: Skönt att ni har funnit varandra och har ett förhållande som passar er 😍
Ida

C

Tror att du måste jobba bort dina problem först och bli vän med dig själv. Att ha mycket problem och sakna jobb avskräcker tyvärr potentiella sambos även om det inte ska va så. Många skaffar ju barn i 25 års åldern så ju äldre man blir desto svårare att hitta barnfria killar som önskar egna små räkor..

Svar: Jobbar med mig själv. Men man kan träffa nån även om man inte mår toppen.
Ida

Netti Starby

Just nu känner jag exakt likadant men är sjukt trött på karlar. Jag letar inte men tror på ödet så därför skiter jag i att tänka på karlar. Du träffar någon när du minst anar det! <3 Kramis

Svar: Ja jag också! Var finns de fina och vettiga männen? Lägger fan ner. Kram 😘
Ida

Celine

Han är ju finare än vilken pojkvän som helst <3

Svar: Eller hur 😍
Ida

Matilda Berlin

Åhh! Jag kan verkligen förstå det! Jag lyckades springa på min genom en gemensam vän på gymmet. Fun fac, Richards första ord till mig var faktiskt en förolämpning, haha! Men tydligen funkade det för 4 år har vi haft tillsammans =)
Var ska man börja? Så svårt! Jag har hört att tinder ska vara något för er singlar, haha (SKÄMTAR!) ;) Det kommer när det kommer ska du se! <33

Svar: Jag får börja gymma 😅 Har faktiskt skaffat tinder haha!!!
Ida

Johanna Ahlsten

Ang ”C”s kommentar... Väldigt många skaffar barn när de är äldre än 25. Snarare känns 25 väldigt ungt idag. Och du har rätt Ida: Man kan definitivt träffa någon även fast man inte mår perfekt (vem gör det egentligen? Alla bär väl på sitt)

Svar: Ja 25 år känns väldigt ungt i dagens samhälle. Många skaffar ju barn när de är 35+. Att bara ge upp att finna kärleken för att jag inte mår så bra känns väldigt deprimerande. Vet de som funnit en partner fast de mått skit. Sen mår jag ju inte dåligt jämt. Jag är mer än min sjukdom. Kram
Ida

Carro Thuleman

Självklart kan du träffa någon även om man inte mår på topp! Det gjorde jag och han drog mig upp ur det hål jag var i och se nu; vi har gått igenom så mkt tillsammans och känner varandra utan och innan och här ju tom en bebis. Lyckligare än nånsin. Du kommer träffa någon, du är vacker inifrån och ut. Låt det komma när det kommer, plötsligt så står han där ❤

Svar: Hur träffades ni? Va du väldigt sjuk då? Jag vet att jag skulle kunna träffa nån men är liksom bara hemma ensam jämt och då träffar jag ingen. Har dejtingappar men inte orkat med att dejta...
Ida

Carro

Vi träffades genom vänner ioförsig. Men jag var väldigt djupt påväg ner i mitt återfall då igen, var väldigt öppen och ärlig,vi pratade mycket och han var som en klippa i stormen. Han läste på och hjälpte mig så gott han kunde. Kärleken gjorde att jag insåg hur bra livet kunde bli om jag bara kämpade på riktigt. Dejtingappar är lite läskiga, blir ju ofta att man bara skriver men aldrig ses 😁 önskar jag kunde hjälpa dig på nåt vis 😃

Svar: Så fint av honom. Jag tycker många backar när jag berättar hur det ligger till. Ja man behöver ha vänner att umgås med eller jobb/skola för att ens KUNNA träffa en ev partner. Det saknar jag. Precis som du skriver så blir det mest chatt o sällan dejt på såna appar:/ Tack va gulligt av dig 😘
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress