Spenderat helgen ihop med Otto. Passade honom i lördags eftermiddag och kväll då syrran och hennes kille skulle på bio och restaurang. Det gick jättebra vilket va såå skönt!! Vi busade och läste saga och åt. Varnar för en massa bilder på sötungen men kan inte låta bli att fota honom 😍
På söndagen åkte vi pulka vilket han börjat gilla den senaste tiden 😊 Hade gärna åkt jag med haha! Sen bjöds jag på potatisgratäng och kyckling innan jag körde hemåt. Stannade dock till på stan för en ensamfika. Kände att jag behövde det.
Annars är min ångest på hög nivå typ konstant vilket är väldigt jobbigt. Gråter mycket och känner mycket. Hoppas det lägger sig med tiden för det tär enormt på mitt humör och på min energi. Avslutade söndagen med ett varmt bad i mitt badkar. Enda sättet för mig att bli lugn. Somnade nästan. Det är att ta hand om sig själv. Göra sånt som man mår bra av som att ta en god fika på stan eller krypa ned i ett varmt bad ❤ Vad gör ni för att vara snälla mot er själva? Vad gör ni om ni har hemsk ångest? Att vara destruktiv som jag varit förr hjälper ju inte alls. Varför slå på sig själv när man redan mår piss liksom? Does'nt make sense!
Lina

Fint av din syrra att bjuda in dig som en del i hennes familj❤ sånt är värdefullt❤

Svar: Vi är ju familj. Vi ses nästan varje vecka. Inget speciellt / märkvärdigt att hälsa på varandra. Men absolut trevligt 😊
Ida

Camilla

Så söt han är lilla Otto :) det är kul att få vara barnvakt ibland. Jag ska vara det till Agnes om två helger. Du kämpar på så bra Ida, du är stark! Jag har precis börja jobba på att ta hand om mig själv, så kallade selfcompassion. Det är svårt efter alla år man har vänt ryggen åt sig själv istället för att ta hand om sig. Jag tycker om att ta en lång dusch, lägga en ansiktsmask, ta fotbad, måla naglarna, meditera, läsa mm. Det får mig lugn. Kramar

Svar: Ja det är kul :-) Men blir roligare då han blir äldre och vi kan prata och göra saker som spela spel eller annat tillsammans. Kul att du ska va barnvakt snart :-) Vad hittar ni på? Ja precis, selfcompassion, det är sååå viktigt att öva på att vara snäll mot sig själv. Känns ofta konstigt i början men vi får öva <3 Måla naglarna gillar jag med, skulle vilja fixa dom på salong :-) Kram
Ida

Mia

Höll på sätta kaffet i halsen när jag läste mannen i mitt liv😊 tänkte va nu då, har du en hemlig pojkvän där bakom skärmen😊 blev lite besviken då det hade vart kul om du hittat en själsfrände att dela livet med, men lilleman är ju go han me❤

Svar: Haha, Otto är min man ;-)
Ida

Matilda Berlin

Hihihi! Men alltså åhhh vilken sötnos!!! Helt klart mannen i ditt liv <33

Svar: Ja han är såå söt :-)
Ida

Camilla

Vi brukar vara ute en stund i någon lekpark. Nu kanske det blir att åka pulka när det är snö. Annars måla, läsa bok eller titta på film. Vad brukar ni göra? Skulle också vilja fixa naglarna på salong men det är så dyrt med allt sånt ;/ kramar

Svar: Kul 😃 Vi kan inte göra så mycket än då han fortfarande är så liten. Sitter mest och leker med klossar och sånt. Sen springer han runt på upptäcktsfärd inomhus. Kul att riva sönder tidningar och rota i blomkrukor o sånt 😂
Ida

Jasmine

Helgen tillsammans med ett sådant charmtroll får det säkert att värma i hjärtat. :)

Ledsamt att läsa att du inte mår så bra just nu. Ångest är jobbigt och inte alltid så lätt att hantera. Att du har hittat sätt som får dig att må bättre, som att ta ett varmt bad eller fika på stan, är ju jättebra. Mer av sånt! Själv brukar jag dricka mer te än vanligt, skriva ocensurerat eller umgås med personer som gör mig glad. Men vissa känslor är näst intill övermäktiga att hantera.

(Sent) Svar: Tack för dina ord. Känslorna är nu åter på insidan, men visst känns dem - jag är ju känslomänniska.

Kram

Svar: Ja 😊 Ja ångesten är hemsk! Att dricka varmt te kan lugna och även att skriva av sig. Har ingen att umgås med tyvärr. Kramar
Ida

Carro

Härlig helg med familjemys och godmat😊 har en egen småtting nu men innan passade jag ofta min brorsas 6åriga tjej när tid fanns. Var rätt mysigt faktiskt. Brukade ofta gå på bio, fika ute, gå på lekland och så de klassiska förståss typ spel. Och givetvis det mest populära nämligen baka kakor 😊

Svar: Va kul ni verkar ha haft ihop 😃 Nu är ju Otto bara 1.5 år så vi kan inte göra så mycket sånt ännu. Ser fram emot det ☺
Ida

Sandra SG

åh så härliga bilder! :D

Svar: Tack 😃
Ida

Joy Westerberg

Åh, hoppas din ångest blir bättre snart! Det är verkligen så viktigt att göra saker man mår bra av när ångesten är där och spökar. ❤️ Jag brukar försöka meditera när min ångest är som värst, måla och hålla på med växterna här hemma även om motivationen i sämre perioder försvinner totalt!

Svar: Jag kan verkligen inte meditera när jag har ångest. Måste sysselsätta mig med nåt. Men skönt du funnit ett sätt som fungerar för dig 😊 måla är superbra vid ångest o även växter men jag har inga haha 😂
Ida

Anonym

Kul😊 vet inte hur gammal du är men om du nu inte kan eller kommer få egna barn så kanske du kan jobba som dagmamma?

Svar: Jag är 32 år. Ja visst kan jag jobba med barn men vill ha en egen familj ☺
Ida

Pauline Hurtig

så mysigt :D

Svar: Ja 😊
Ida

alma

Så gullig han är!

Svar: Ja verkligen ☺
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress