Godmorgon lördag! Idag är det sista dagen innan det blir sommartid :-) Känns galet att ens nämna sommartid då det fortfarande är snö ute och nästa vecka ska det tydligen bli minusgrader igen :-( Suck! Men våren är på väg iaf :-)
Idag skulle jag åkt iväg på en grej men jag har sovit kasst pga av att grannen hade fest och att jag var väldigt stressad/orolig så kunde inte koppla av. Vaknade tidigt när klockan ringde och hade grov ångest. Tårarna började rinna och paniken kom. Tryck i bröstet. Fick ställa in mina planer. Försökte lugna ner mig igen. La mig i sängen och andades djupt och försökte tänka logiska tankar och se allt ur ett helikopterperspektiv. Började fylla i ett papper jag fick av min terapeut i dbt:n igår vilket gjorde att ångesten lättade något. Har nu ätit frukost och städat. Jag är ändå stolt över att jag inte låter mina känslor påverka maten längre. Trots ångest och nedvärderande tankar om mig själv så äter jag. Vet ju att inget blir bättre av att dra ned på maten. Börjat öva lite på mindfulness, det är verkligen något som alla mår bra av. Sjukt svårt i början. Gjorde en övning på dbt:n igår och jag började gråta för det va så jävla jobbigt. Märks hur mycket jag har inom mig som inte fått komma ut tidigare. Så fort jag kopplar av, andas djupt, är här och nu och känner in min kropp så kommer tårarna. Antar att det är bra. Har satt upp en del mål som jag ska jobba mot under helgen. Vi ska ses redan på tisdag igen för att det inte ska vara så långt emellan sessionerna nu i början. Det är väldigt jobbigt. Många saker att arbeta med som är påfrestande och ångestframkallande. Men jag VILL framåt. SKA framåt. Min terapeut sa att hon verkligen ser i mina ögon att jag vill <3 Kändes så skönt att höra! Att någon tror på min förmåga. Jag kommer förmodligen alltid ha vissa tankar med mig men jag kan komma väldigt långt och leva ett bra liv trots det. Jag kommer kunna hantera dessa tankar och känslor som dyker upp på ett konstruktivt sätt. Inte låta de styra mig och mitt liv och mina val i livet. Tankar är just bara tankar. Inte nödvändigtvis en sanning. Låt tankarna komma men spinn inte vidare på dem. Vattna dem inte. Har en lång väg att vandra men har börjat min resa och börjat ta steg i rätt riktning vilket är en bra början. Man ska inte förminska sina framsteg även om de ses som små för omgivningen. Jag struntar i vad andra anser faktiskt. Detta är MIN resa och allas resor ser olika ut. De går och SKA inte jämföras. Alla har vi olika bagage och brottas med olika svårigheter. Vissa resor tar längre tid och andra kortare. Men lägg ingen värdering i det. Acceptera just DIN resa.
Kanske tycker ni att jag svamlar en massa men hoppas att någon orkar läsa och kanske kan få sig en tankeställare eller lite inspiration till att börja göra förändringar i ditt liv som leder dig mot DINA mål. Ta hand om dig och va snäll mot dig själv. Ingen annan än du själv kan rädd dig. Love <3 <3
Anonym

Tiden bara rinner iväg så snabbt det går🏃 har hellre vintertid så man får sova en timme längre. Gör faktiskt mycket när det är fullt upp med saker hela dagarna. Menmen, härligt med helg i alla fall. Alltid uppskattat 🌞❤

Mia

Dbt hjälpte mig jättemycket när jag gick där, men ja ont gör det. Men bättre blir det ♡. Kram Mia

Svar: Skönt att höra att det hjälpte dig :-) Tufft är det verkligen.. Kram
Ida

Matilda Berlin

Inget svammel alls, utan tvärtom hur klokt som helst!! Och jag kan lova att jag tror på dig med! Så stark som du är vännen!! KÄMPA <33

Svar: Du är så snäll <3 Tack!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress