10 mars 2018

Dagens tips!

Allmänt

Godmorgon finisar! Hoppas ni har en skön start på denna lördag. Själv har jag ätit en lång frukost framför nyhetsmorgon som vanligt. Älskar lugna morgnar då en kan sitta och äta länge utan stress, lösa korsord, se på teve, bläddra i en tidning och fylla på kaffekoppen om och om igen. Det är en bra start på dagen för mig :-) Jag älskar mat och önskar att jag kunde lägga mer pengar på mat. Äta, fika och frukostera ute på mysiga ställen i stan. Eller köpa hem favoritgranolan, köpa bröd/bullar från bageriet som ligger i samma hus som jag bor i, fylla alla burkar jag har här hemma med så mycket nötter och fröer jag vill, köpa den lagrade, dyra osten som lockar i kyldisken i affären eller frossa i lax som jag älskar. Nu köper jag mycket nötter och ost ändå men hade velat köpa mer utan att få ångest över priset.
Ett par gånger har jag beställt varor på MATSMART. Vill verkligen rekommendera er det. En kan få massa livsmedel för en liten peng. Alla dessa varor nedan kostar endast TIO spänn styck! Galet bra :-) Har ni beställt varor därifrån någon gång? Om inte så gör det :-) Man tjänar massor på det! Dessutom finns mycket glutenfritt och ekologiskt att välja på.
Netti Starby

Vad gott det ser ut och jag föredrar också lugna morgon utan stress :-D Kramis

Svar: Ja det är guld 😃 Kram
Ida

ninna

helt samma förstår dig väl med pengar ekonomi SA kul vore köpa eko kosketin superfood proteinbars massage hudvård rida men främst slippa oron. restaurang cafe bryr int om.kunnan vara spontan.inte räkna.är dessa produkter såna du köpt eller vill köpa?aldrig prova matköp via nätet.men tycker oxå pengar gör inte lycka Bra mat får man oxå billigt.

Svar: Ja att slippa oro vore så skönt!! Att kunna köpa det man vill och behöver. Massage vore såå skönt ☺ Men svindyrt! Jag har köpt på nätet förut. Väldigt bra.
Ida

Olivia

Va gullig du är 😍 låter som min gammelmormor som brukar lägga upp dagarna exakt så där😊 det ska vara korsord, tv pch kaffe dagarna i ändå. Det räcker fint för lilla mig brukar hon säga varje gång man ringer ❤

Svar: Ja så ska det väl vara när man är gammal men inte när man är 32 😦 Men försöker att njuta av det lilla i vardagen ☺
Ida

Anonym

Instämmer. Är student men drabbas i perioder av utbrändhet vilket försvårar min redan strama ekonomi...antar att jag följer många bloggar som du också gör då jag sett att du kommenterar där. Men många bloggare verkar ha obegränsat med pengar att handla mat för. Är det inte lunch och fika ute varje dag så är det dyra specialprodukter av dyra märken som pauluns vegoprodukter bageribröd mm okej om det var det enda man köpte men de liksom åker utomlands mm.undrar hur de har råd? Själv bakar jag mycket eget bröd då jag orkar och fryser. Mjöl jäst och olja är det enda som behövs och sparar mycket på det då jag tycker om bröd väldigt mycket. Älskar nudelsoppa också och det kostar ca 5 kr och går att piffa upp med lite frysta grönsaker. Annars mycket bönor linser och typ pyttipanna eller panerad fisk på lidl som har bra priser. Lidl har också billigt fikabröd och choklad dom få ggr man kan köpa sånt.

Svar: Ja jag fattar inte hur folk har råd 😲 Okej om man har ett jobb men om man är sjukskriven / arbetslös / lever på aktivitetsersättning så går det inte ihop. Kanske får de hjälp av sina föräldrar? Att baka eget är både gott och billigt 😊 Köper ofta choklad på Lidl 😃
Ida

Matilda Berlin

Älskar Matsmart! Min sambo hittade riskakorna till pangpris och beställde typ hem 20 förpackningar, haha! Nu väller dom ut om man öppnar skåpet! Kram finaste du och ha en underbar Söndag <33

Svar: Ja det är såå bra!! Man kan verkligen göra kap där 😃 Då har ni riskakor ett tag 😉 Kram fina du!
Ida

Anonym

Jag brukar handla där då och då. Tycker de blivit dyrare med tiden då basvaror som ris pasta makaroner osv är lika pris som lidl och willys. Men dressingar chips och fikabröd och drickor är bra oftast . klickade hem beasås och lite andra såser samt granolor och choklad 😊 sen hittade jag bob hallon lakrits saft😊😊 den är så så god❤❤

Svar: Ja vissa livsmedel är lika billigt på willys tex men ibland kan man göra riktiga fynd 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress