Mina dagar just nu är fyllda av sol, bad (va seriöst över 20 grader i vattnet idag), fikar, hänger med hundarna OCH kämpar som fan för att göra förändringar som leder mig framåt mot mina mål. Går i terapi två dagar i veckan. Det tar all kraft jag har att bryta mönster och jobba med mig själv. Att möta ångesten och sina rädslor är sjukt tufft och energikrävande. Har gjort stora förändringar denna vecka vilket jag fick beröm för av terapeuten idag. Har svårt att känna mig stolt men det kanske kommer tids nog... Är så förbannat less på mitt såkallade liv att jag nästan gör vad som helst för att komma ur det. Visst är det min trygghet men tänk så mycket jag gått miste om pga denna jävla sjukdom som nästan tagit mitt liv vid flera tillfällen. Jag vet vad som krävs av mig för att komma vidare. Det är inte EN sak som behöver ändras utan i princip ALLT! Det kommer ta tid och vara ett helvete men då får det va så. Hoppas att det ska leda till något bättre ❤
Nu är det final i "lets dance" och godis som gäller för mig 😊 Är mycket mer sugen på saltlakrits nu när det är så varmt ute än när det är höst och vinter. Nån som håller med? Kanske kroppen behöver mer salt nu när en svettas mer? Ha en fin kväll 😘
Matilda Berlin

Ja, det kommer antagligen vara ett eget helvete för dig, men det kommer vara SÅ värt det den dagen du kämpat dig igenom det. Jag ÄLSKAR verkligen att läsa din motivation vännen! Det känns verkligen som att du fått ny inspiration och är "redo" för att verkligen kötta järnet och ge anorexin en riktig käftsmäll once for all. STOR KRAM finaste <3

Svar: Ja just nu finns motivation och kraft att mosa äs!! Men är arg o ledsen och ångestfylld konstant. Så tröttsamt. Men måste fortsätta framåt ändå. Orkar inte med det sjuka livet längre. Varken psykiskt el fysiskt. STOR KRAM ⚘⚘
Ida

Emma Engström

Så härligt att vattnet är så varmt som det faktiskt är! 😃

Svar: Ja verkligen! Men beror på var man badar. Långgrunt igår o då va det typ ljummet 😀
Ida

emma

kämpa på!

Svar: I will 😀
Ida

Anonym

Hej!

Jag är i en lite liknande situation som dig och försöker bryta destruktiva mönster. Du får jättegärna (om du vill, kan och orkar) dela med dig om vad du försöker bryta och tips på hur du tar dig ur dem.

Ha en superskön helg!

Svar: Vill inte skriva ut alla mina beteenden men skriv ned allt destruktivt du gör mot dig själv och fråga dig om det leder dig mot dina mål. Om du vill/kan leva så resten av ditt liv. Om inte så sätt upp små mål och även belöningar när du utmanat dig. Man måste vilja förändra sin situation själv annars hjälper inga råd i världen. Den inre motivationen är a och o. Vad har du för drömmar och mål? Hur vill du att ditt liv ska vara? DU bestämmer. Sen måste man stå ut i ångesten och rädslan. Våga prova nåt nytt. Det går alltid att återvända. Lycka till! Stor kram
Ida

Anonym

Hej!

Jag är i en lite liknande situation som dig och försöker bryta destruktiva mönster. Du får jättegärna (om du vill, kan och orkar) dela med dig om vad du försöker bryta och tips på hur du tar dig ur dem.

Ha en superskön helg!

ISA

Oj, gud så skönt att ha terapi så pass "ofta". Eller, förstår att det är sjukt utmattande och jobbigt (är helt slut psykiskt efter 45 min hos min, haha), men det är ju verkligen det BÄSTA man kan göra. Har utvecklats mer av 2 år hos honom är 7 år hos sk terapeuter på olika ätstörningsenheter ;) Du får inte känna dig tråkig eller konstigt som blir trött och inte orkar göra spec mycket mer resten av dagen. Tillåt dig att ha den här perioden nu där det är 100% fokus på DITT mående, sen kan du leva. Fullt ut. Kram <3

Svar: Ja det behövs verkligen! Brukar gå en gång i veckan men för att få extra stöd nu när jag gör massa förändringar så ses vi två gånger i veckan under en period. Klarar det inte annars. Gud va underbart att du utvecklats så mycket Isa!! Ätstörningsvården är inte hjälpsam för mig. Önskar jag insett det tidigare...
Nä jag får acceptera att va trött, arg, ledsen och ångestfylld en period. Ingen rolig människa alls. Hoppas det ger utdelning senare. Kram 😘
Ida

Alltoviktigt

Oj så tufft med så mycket terapi men bra att de satsar på dig. Lakrits är gott året runt

Svar: Ja verkligen tufft! Haha ja det är sant 😀
Ida

Anonym

Det är väl jättebra att du vill ta tag i ditt liv och skapa dig en framtid. Har du slutat på ditt jobb?❤

Svar: Hon ringer när de behöver personal men va längesen nu.
Ida

Anonym

Tänkte på har du nån utbildning att falla tillbaka på i grunden? Sjuksköterska, ekonom eller annat?

Svar: Nej. Läst ett år till hälsopedagog på folkhögskola men det väger inte så tungt.
Ida

Johanna Ahlsten

Terapi kan verkligen suga musten ur en, men det är så värt det! Heja dig! Du kommer bli frisk ❤️

Svar: Ja verkligen! Hoppas jag kommer må bättre med tiden ❤
Ida

Ida

Håller med Isa, man kommer verkligen framåt med en bra terapeut, och det låter som om du hittat en sådan. Efter jag var färdig hos min terapeut efter 5 år,så hade jag hittat både vem jag är, vad jag kan och vad jag vill! Du är så jäkla bra helt enkelt, vi kämpar ihop ❤. Kram Mia

Anonym: Det handlar inte om att "Ta tag i sitt liv". Så nedlåtande att säga så. Alla har vi varit med om olika saker, vi har olika förutsättningar osv. Om det hade varit så lätt att "Ta tag i sitt liv" eller "Rycka upp sig" så tror jag att ALLA som mår/har mått dåligt skulle ha gjort det direkt. Detta är inte ett liv man "väljer" som du verkar tro.

Skit i sådana här kommentarer Ida, du är bättre än så ❤.

Svar: Wow va härligt att du fick så bra hjälp och kom så långt 😀 Jag är nöjd med terapeuten men ingen jag höjer till skyarna då det mesta hon säger är sånt jag redan vet. Nej att ta tag i sitt liv låter så enkelt. Är inte som att jag skitit i mitt liv tidigare liksom. Kämpat som fan i många år.
Stor kram 😘😘
Ida

Anonym

Vad jobbigt du verkar ha och jag hoppas att det vänder snart. Fina bilder! ☺

Svar: Tack ♡
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Att förändra sitt liv och sitt tankesätt tar verkligen så mycket krafter... Känner samma sak för det finns inte mycket energi över till annat :/ Heja dig <3 Kram!

Svar: Nej det tar mycket energi och annat får stå efter. Kämpa på 😘
Ida

Anonym

Alltid detta påpekande och vilja att alltid tolka allt som det värsta. Min kommentar ar meningen att vara positiv. Att ida tar små steg i rätt riktning och formar sitt liv efter sina drömmar. All kärlek

Mia

Ha, ha förlåt Ida men min telefon bokstaverade ditt namn, istället för mitt. Kram Mia

Mathilda

Man älskar ju fika! Blev sugen nu <3 Ha en fin vecka. kram

Svar: Ja fika är bäst 😁
Ida

Evelina

Det där såg gott ut! :D

Svar: Va det också :)
Ida

Amandaa

Ser helt underbart ut <3

Svar: Tack snälla!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress