Tjoho! Sitter i mamma trädgård och äter rabarberpaj med vaniljsås. Fortfarnade sååå frustrerad över matchen igår!! SÅ störande att de skulle göra mål när det bara va sekunder kvar av matchen!
Funderar på min blogg en del. Att sluta blogga eller sluta skriva om mitt mående. Det tycks alltid bli missförstånd. Jag kanske är dålig på att uttrycka mig på rätt sätt. Vill få fram en sak men orden finns inte och då uppfattas allt fel. Sen kanske jag svarar kort och det ses som otrevligt (vilket jag inte vill uppfattas som för är allt annat än otrevlig). Ska inte bry mig om dryga kommentarer av folk som inte känner mig egentligen. Det som betyder nåt är ju vad mina nära anser ❤ Och dom älskar mig och tycker jag kämpar på bra. Ni läsare får kanske en skev bild av mig och mitt liv. Såklart ni får då jag bara visar en flis av helheten och oftast skriver då jag mår mindre bra och känner mig ensam. Att känna sig ensam behöver inte betyda att en är otacksam för de nära en har. Jag är SÅ tacksam över att ha min mamma så nära och över att syrran och Otto finns ❤ Men trots det så är det okej att känna sig ensam. Jag vill ju ha ett eget liv vilket är sunt och något jag strävar mot. Kanske skulle jag må bättre av att sluta blogga? Eller bara blogga om ytliga saker? Vet inte. Funderar. Kanske bäst att va mindre öppen för min egen skull. Till alla er som peppar mig vill jag bara säga TACK ❤ Ni betyder mycket!!
Helena

Gör det som är bäst för dig Ida. Vill du blogga om måendet så gör det. Vill du blogga om mer ytliga saker så delar du dem. Vill du visa fina bilder du knäppt så kör på det. Och känner du att inget i bloggväg ger Dig något, då behöver du inte blogga. Ta hand om och var snäll emot dig själv ❤️

Svar: Det ger mig saker att blogga men tar också. Svårt att veta vad som gynnar mig just nu. Kram ❤
Ida

Emma Engström

Det kan vara skönt med en paus för att "andas" lite, men du ska göra det för sin skull och mående! <3

Svar: Ja absolut! En detox kanske. Stor kram 🌹
Ida

Camilla

Jag är också frustrerad över matchen, att dom fick in ett mål sådär när det bara var ynka minuter kvar. Jag satsa pengar för första gången i mitt liv på 3-1 till Tyskland så ett mål ifrån. Angående bloggandet så ska du göra precis som du själv känner för och strunta i alla andra ❤️ Kramar

Svar: Åh va nära du va! 😀 Jag tar tyvärr åt mig en del av negativa kommentarer o misstag som lätt sker via text. Vill att bloggen ska ge mer än den tar. Får se hur jag gör. Kram 🌹
Ida

Mia

Gör det som känns rätt för dig Vännen ❤. Som du säger finns det alltid folk som kommer att missförstå, göra sina egna tolkningar osv. Det är slitsamt att behöva förklara sig hela tiden, fast man vet att det inte är som de tror/antar. Vill bara att du ska veta att du minst av allt är dryg! Du är en jättefin person och du låter oss ta del av bitar ur ditt liv, det är jag tacksam för. Vad du än väljer så gör det för din skull. Kram Mia 🌸

Svar: Tack så jättemycket 🌹 Exakt det som är så trötrsamt, att behöva försvara mig själv och förklara hela tiden. Orkar inte! Folk som inte känner mig kommer med påhopp och säger sånt som verkligen inte stämmer. Suck! Sen finns guldklimpar som du ❤ Kram
Ida

Helena

Jag skulle verkligen sakna dina inlägg. Dina ord träffar mig ofta rakt i hjärtat och jag känner igen mig så mycket. Ibland skriver du om det som jag själv inte kan formulera. Sen har jag full förståelse för om du väljer att sluta eller ta en paus eller skriva om annat. Det är otroligt smärtsamt att få skit när man delar med sig av tunga saker. Du behöver göra det som blir bäst för dig!
Finns här oavsett ❤️ Kramar

Svar: Åh tack för dina ord ❤ De värmer som alltid! Jag orkar inte förklara och försvara mig. Blir så trött på folk som tror sig veta allt om mig o vad som är bäst för mig när de egentligen inte vet ett skvatt! Sen finns fina människor som peppar och dessa (du tex) skulle jag sakna 🌹 Stor kram
Ida

Nathalie

Jag skulle sakna dig massor, men jag förstår dina tankar. Jag tycker ofta att folk är väldigt hårda och dömande mot dig här i kommentarerna. Mår man dåligt behöver man inte det utan det gör ju saken nästan värre. Du ska inte behöva förklara dig hela tiden, folk känner dig inte genom en blogg. Rätt sjukt att ens tro att man gör det!
Hoppas du kommer fram till det som känns bäst för dig <3
Kram <3

Svar: Söt du är ❤ Ja jag tycker också det. Hårdare mot mig än på andra bloggar. Vet inte om jag uttrycker mig klumpigt el nåt? Eller om de bara vill sabba för mig? Ska inte ta åt mig men blir ändå påverkad.
Stor kram och tack för att du förstår 🌹
Ida

Linda

Åh nej det är din blogg och du bestämmer ditt innehåll. Låt trollen vara och dom borde låta dig vara med!
Svar: Ja, det är så himla gott med örtvatten. Testa nån gång vettja!

Svar: Ja det är sant men blir så less på de som bara tycks missförstå mig och trycka ner mig. Ja jag ska verkligen testa:) Kram
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh så gott <3 Vad tråkigt med alla missförstånd. Jag tycker du ska fortsätta blogga om det du känner för om du mår bra av det. Folk kommer alltid missförstå tyvärr, men de ska inte få vinna <3

Svar: Jag gillar att blogga men pallar inte med alla negativa kommentarer där folk tror sig känna mig o veta mitt bästa. Orkar inte försvara mig hela tiden. Men ska försöka att inte lägga energi på dessa. Kram ❤
Ida

Matilda Berlin

Det vore verkligen SÅ himla tråkigt om du slutade blogga!! Men kan absolut förstå dig! Att hela iden behöva försvara sig själv tar säkert enormt på krafterna, och dom behöver du på annat håll. Men får jag välja (av personliga och själviska anledningar) så ska du verkligen inte sluta <33

Svar: Ja jag behöver verkligen lägga energin på annat! Tänker inte svara på sådana kommentarer i fortsättningen. Orkar inte. Så kul att du vill att jag ska fortsätta blogga ❤ Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress