Jag mår inte bra. Sedan i tisdags eftermiddag har jag känt mig väldigt konstig. En frånvarokänsla (typ helt borta), benen bär mig inte utan de viker sig, yrsel, extrem trötthet/utmattning, hjärtklappning mm. Även frusit och gråtit. Vet inte vad detta är? Blir rädd och gråter då ännu mer. Googlar och ser att jag har symptom på allt från MS, ALS och kronisk trötthetssydrom ME. Blir LIVRÄDD!!! Så rädd att det aldrig ska bli bra. Att jag aldrig ska bli pigg igen. Känner bara att jag är helt slut både fysiskt och psykiskt. Läskigt att vara så yr och inte orka resa sig från sängen typ. Blir ännu värre av att va ensam hemma. Tankarna får fritt spelrum. Tvingade mig att följa med till syrran m familj igår på fika och mys med Otto. Kanske borde stannat hemma för är ÄNNU tröttare och svagare idag men ville inte va ensam. Mysigt att få träffa Otto en stund iaf ❤
Nu blir det kaffe och glass i mammas trädgård! Hoppas må bättre snart. Kram på er 😘
Anonym

Jag har samma symptom som dig och det visade sig att jag har en autoimmun sjukdom. Jag har läst lite och läst att man kan ha känslighet mot histaminer som ger exakt de symptomen, nu vet jag inte om det är det du har. Men tydligen är det väldigt vanligt och något vården inte tänker på, så kanske kan vara värt att kolla upp?

Svar: Vad för autoimmun sjukdom? Hur kollar man det?
Ida

Helena

Min första tanke är att det kanske beror på att du gjort lite mer än ”vanligt” och att kroppen och knoppen då reagerar med enorm trötthet som följd av det. Jag kan tex få feber om jag gör för mycket (sånt som är för mycket för mig alltså).
Sen håller jag med Anonym om att du kanske kan be vården kolla upp det kroppsliga för att se om det är någonting annat? Om inte det är något fysiskt ”fel” kanske det känns något lugnare? Tänker på dig!!! Kramar ❤️❤️❤️

Svar: Fast jag har inte gjort mer än vanligt. Yrseln kom från ingenstans och sedan i tisdags är jag så otroligt trött o svag o yr att jag inte orkar nåt. Blir så rädd o får katastroftankar och ångest. På vårdcentralen kollade de ekg o tog ett stick i fingret sen fick jag gå hem. Känns inte som de tar mig på allvar. Tack för omtanken fina du 😘
Ida

Matilda Berlin

Man ska aldrig googla sina symptom, haha! Det slutar alltid med att man har cancer, MS eller liknande. Lovar att det bara är ett vanligt virus eller nåt annat ofarligt. Ät något extra gott (med bra energi i), sätt på en Disneyfilm och kryp upp i soffan en stund =) STOR Kram vännen <33

Svar: Nåt virus är det inte. Läkaren hittade inget fel. Får återkomma om det håller i sig. Så läskigt att må såhär :( Kram
Ida

Camilla

Jag mår exakt lika som dig just nu, men jag tror det beror på att jag kört på och gjort för mycket i en veckas tid, stress och press. Jag vet ju att du äter som du ska så det är ju inte det som är felet, försök att lyssna på kroppen så mycket som det bara går. Många kramar

Svar: Viker sig dina ben? Yrsel? Så trött att du somnar ståendes typ? Jag blir så rädd. Rädd att det är nåt allvarligt fel 😢
Ida

Camilla

Jag är väldigt yr, utmattad, trött och ont i kroppen. Mina ben viker sig inte. Kan du ringa 1177 och rådfråga om du känner dig orolig? Tycker dom kan vara bra och prata med. Dom kan ibland säga att man ska söka vård. Kraam

Svar: Va på vårdcentralen idag och de hittade inget fel men tog bara ett stick i fingret och ekg o lite annat. Kanske är det utmattning o stress. Hoppas det går över snart. Hemskt att må såhär. Kram
Ida

Mia

Ibland är det bara för mycket, och man tar ut sig helt, och måste vila ett tag. Vi har ju inte varit bussiga mot våra kroppar, och då tror jag att det kanske tar tid att återhämta sig ❤❤. Kram Mia

Svar: Ja det kanske är så. Läkaren hittade ingen förklaring till min yrsel o muskelsvaghet. Stor kram
Ida

Maria

Att du mår så här är inte bra. Jag tycker du ska gå till doktorn och kolla upp detta. Sköt om dig och var rädd om dig! Kram

Svar: Varit hos läkaren idag men hon hittade inget fel så fick åka hem igen. Inga prover togs mer än ett stick i fingret:(
Ida

Anonym

Att googla sjukdomar är ju bland det värsta man kan göra. Gå till läkaren om du är så rädd.
Kram

Svar: Varit hos läkaren men blev inte lugnare av det tyvärr
Ida

Nathalie

Jag känner ju liknande det du beskriver. Är så trött, vinglig och orkar knappt ta mig för någonting. Som att vara fången i sin egen kropp :( Jag hoppas att du bara fått nåt virus. Massa kramar <3

Svar: Fruktansvärt är det! Nåt virus var det inte. Va på vårdcentralen idag men blev hemskickad igen för de hitta inget fel... kram
Ida

Anonym

Har du kollat dina sköldkörtel?

Svar: Ja
Ida

Jen

Gått till naturläkare någon gång? Och kollat obalanser i kroppen. De säger mycket mer än ett blodprov. Allt såg normalt ut på vc med men när jag gjorde en hälsoundersökning hos en biopat såg man att min tarm och mina binjurar var påfrestade, att jag hade mineralbrist, för högt kalcium och försurad kropp. Samt påverkad ämnesomsättning vilket inte syntes på vanligt blodprov. Ett tips bara! Kram :)

Svar: Tack för tipset! Men tror inte jag har råd :( Är ganska dyrt har jag hört. Vad gjorde du åt dina "problem"? Kram :)
Ida

Camilla

Det är väl som vanlig att de inte hittar något :/ jag kan tro att det beror på din utmattning så se till att vila upp dig. Jag gör det så mycket det bara går. Kraam

Svar: Jag vet inte vad detta beror på. Somnar sittandes och känns som jag åkt karusell tusen varv. Vilar o sover hela tiden men blir inte bättre..
Ida

Hannas krypin

Men fy vad obehagligt! Jag har också konstaterat att jag inte ska googla symtom. Det slutar alltid med att jag tror att jag är allvarligt sjuk. Hoppas att det snart släpper. Det är inte värmen då förresten, dricker du ordentligt? Jag har konstaterat nu när det är så varmt att det går åt mer vatten än jag tidigare trott. Jag dricker hela tiden men känner trots det av både huvudvärk och extra trötthet,

Svar: Nej man ska inte googla!! Men kan inte låta bli... Jag dricker mycket för varit uttorkad förut så tänker extra mycket på det nu. Detta är nåt annat, vad vet ingen 😞
Ida

Anonym

Det är nog inget farligt utan bara att det blivit för mycket psykiskt så kroppen som säger ifrån. Precis som de andra skriver så du nog utmattad. Bara vila och ät ordentligt. 💕

Svar: Jag vet inte. Värst är denna yrsel. Fruktansvärt! Vilar och sover mest hela tiden och äter ordentligt o dricker. Inte blivit bättre :/
Ida

Anonym

Näringsdrycker e nog en smart grej för dig under en period. Då blir man inte så svag:)

Svar: Nej detta har inget med mitt näringsintag att göra!
Ida

Carola

Usch vad jobbigt. Kan det vara värmen tror du? Jag brukar undvika att googla, det gör också att jag tror att jag har alla sjukdomar som finns. Har du varit i kontakt med HC? Hoppas att du snart känner dig bättre. Massa kramar <3 <3

Svar: Nej jag tror inte det är värmen. Har druckit bra o duschat/badat kallt varje dag. Hållt mig i skuggan nu det senaste. Väldigt dumt att googla, jag vet... Blir LIVRÄDD! HC? Jag har varit på vårdcentralen men de fann inget fel. Stor kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress