Tänker bara på scenen när Ove i Solsidan kommer med mandelkubb till "Felix" (va heter han i serien?) 😂 Jag älskar mandelkubb och förknippar det med sommar och barndom 😍 Farmor bjöd alltid på hembakta mandelkubbar när vi var i deras husvagn på campingen om somrarna som barn. Så nostalgiskt! Tänk va mycket minnen och känslor ett bakverk eller doft kan skapa. Har ni någon maträtt/fika som tar er tillbaka till barndomen? Jag slängde ihop en plåt med kubbar i eftermiddags. Bra att ha när en ska till stranden eller fika hemma för den delen 😋
Ikväll mår jag inte så bra. Gör jag sällan iof. Känner bara så starkt att jag saknar någon (kärlek), saknar vänner, saknar en mening med att vandra på denna jord. Behöver skapa mig en mening. För hur mörkt blir inte livet annars? Känner att jag VILL men att jag behöver lite mer stöd. Blir frustrerad på mig själv. Det hade varit lättare om jag haft vänner att umgås med i min "recovery". Hade kunnat ha lite kul på vägen. Några att käka middagar med, fika med, ta en promenad med. Någon/några att ta mig ut med. För det är inte lätt att ta sig ut när en är ensam. Vill gå på konserter och käka middag på restaurang men inte ensam! Jag behöver ta mig ut men blir fan ännu mer nere av att tex gå ut och äta ensam (lunch är ok men inte middag). Att se alla andra gäng eller par gör att jag känner mig ÄNNU mer ensam och utanför. Som en udda filur. Hatar denna ofrivilliga ensamhet!
Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh vad gott :) Usch vad tråkigt att du inte mår så bra just nu... Kram <3

Svar: Mmm mums!! Kram
Ida

Camilla

Förstår att det är deppigt att behöva göra allt själv, vissa saker är mer ok att göra själv än andra. Får du inte jobba något på caféet? Kramar

Svar: Ja det är såå trist och ledsamt. Nej jobbar inte mer där. Hon slutade höra av sig 😞
Ida

Emma Engström

Mandelkubbar påminner en verkligen om barndomen! :D

Svar: Ja verkligen 😋
Ida

Anonym

Du hade verkligen behövt något att hänga upp dina dagar på. Även om jag jobbar heltid på ett jobb jag egentligen inte orkar så är det tusen gånger bättre än o gå hemma. Jag äter för att det är det som är normalt att göra när man jobbar. Faller hårt ner i samma tankar som du när jag bara går hemma. Hade aldrig klarat att bli frisk på det sättet.
Hur gick det med cafét?

Svar: Ja absolut! Alla människor behöver nån form av sysselsättning. Att bli frisk av att bara gå ensam hemma är sjukt svårt 😔 Jobbar inte på cafét längre
Ida

Avtryck

Vackra fina människa vill jag bara säga när jag ser din headerbild! Hoppas det är okej att jag skriver det annars får du hojta till :-) Min spontana reaktion. Kram till dig

Svar: Självklart får du skriva så 😊 Tack!!! 🌹 kram
Ida

Avtryck

Mandelkubben ser goda ut btw! :-)

Svar: Tack 😀
Ida

Isabel Wedholm

Jag tänker inte säga att jag förstår din känsla och situation av ensamhet för det gör jag inte men jag vill säga att den känslan är något du inte förtjänar att känna. Du verkar verkligen vara en så himla genuin, snäll och härlig person Ida! Det vill jag att du ska veta. Och om du någon gång kommer till Stockholm så skulle jag mer än gärna träffa dig och bjuda dig på Pom & Flora, någon trevlig uteservering eller liknande<3 Massa kramar!

Svar: Fina du ❤ Blir så glad av din kommentar 😍 Va snäll du är som erbjuder dig att bjuda mig på Pom o Flora 😀 Ett favoritställe jag vill till!! Vore jättekul att ses! Vet bara inte hur jag ska ha råd med resorna 😔 Är ju 40 mil enkel tur... Åh va jag önskar jag bodde närmare eller hade ett jobb så jag hade råd att resa. Tack för din omtanke 😘😘
Ida

Hej!

Bor i stan och vill gärna hitta på något. Mejla mig om du vill, men förstår om det känns konstigt. ( Läser din blogg mycket för de fantastiska bilderna.)
Vänligen S

Svar: Hej! Va kul att du vill ses 😀 Och kul att du gillar mina bilder (borde bli bättre på att lägga upp fler) Kram!!
Ida

Carolinn

Du är inte helt ensam, vi finns här. :) men förstår din ledsamhet. Det är inte kul. Tips! Ladda ner appen Jodel. Där kan man anonymt chatta med folk i sin närhet. Kram!

Svar: Tack ❤ Nej det är inte samma, har ingen att göra saker med. Ska kolla in den appen 😀 Tack för tipset! Kram
Ida

Nathalie

Den där ofrivilliga ensamheten är hemsk! Det är svårt när man är vuxen och ensam för de flesta har ju sitt och det är svårt att träffa nya vänner tycker jag. Har du testat appen GoFriendly? Det är en app som Tinder fast för vänner. Kram <3

Svar: Ja den är fruktansvärd! Folk som inte varit i samma sits kan omöjligt förstå HUR jobbigt det är. Jättesvårt finna nya vänner som vuxen o dessutom sjukskriven. Nej har du den appen? Kram ❤
Ida

Anna

Instämmer med #4, men tror du fastnat i ett ekorrhjul som tyvärr varat flera år. Men jag tycker verkligen du borde ta dig till stockholm och låta isabel bjuda ut dig. Se nya omgivningar och ha kul☺ så snällt av henne ❤ nu har du liksom chansen, ta den denna gång! Låt inte det sväva förbi dig så du återigen är kvar i samma situation. Och #7 vill ju också umgås, så ta chansen nu ida!

Svar: Ja jag har fastnat. Hur ska jag ta mig till Sthlm tänker du? Kostar väldigt mycket pengar med biljetter tyvärr. Är 40 mil enkel riktning 😏 Skulle GÄRNA åka dit och möta Isabelle 😍 Men om pengarna inte finns blir det svårt :(
Ida

Anna

Ohh nu vill jag bara ruska om dig och se detta som en investering. Precis som när du går till kiropraktorn eller fikar ute. En bussresa från lidköping till sthlm tur och retur kostar totalt 600. Be om hjälp från din mamma eller syster om du absolut inte har råd. Detta är ju verkligen en superchans

Svar: Ska kolla upp priser. 😊
Ida

Anonym

MTR har billiga tågresor till Stockholm :-) De stannar i Skövde och Herrljunga :-)

Svar: Tack för tipset!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress