7 juli 2018

Kraschlandat

Allmänt

Dagen har hittills gått i ångestens tecken. Hjärtklappning och yrseln vill inte ge med sig. Har mått dåligt ända sedan jag kom hem från kusten. Vet inte varför men kanske blev det för mycket på en gång för mig? Allt kom ifatt mig när jag kom hem. Allt jag tryckt undan under resan för att jag inte ville förstöra mammas resa. Tryckte undan allt jobbigt och höll skenet uppe. Det fungerar verkligen inte. Kraschlandar när jag kommer hem istället. Skulle behöva vara hemma och bara vila men lovat att vara barnvakt åt Otto ikväll/natt då syrran och hennes sambo ska på fest. Är mysigt att träffa Otto och jag älskar honom MEN det tar energi att passa honom och han är svår att få i säng och brukar inte somna förrän 21. Återigen en kväll då mina rutiner bryts vilket är bra på ett sätt men väldigt jobbigt också. Att äta med en snart 2 åring innebär inte lugn och ro kan jag meddela. Ser det som en bra övning men känns extra jobbigt idag pga redan hög ångest. Hoppas jag klarar detta och att han lyckas somna och inte vakna i natt och skrika. Jag är expert på att oroa mig i förväg, vilket inte är gynnsamt. Ska försöka ta det som det kommer.
Har precis käkat och tagit en fika. Ska dammsuga och sen dra mig mot Skövde. Wish me luck! Hoppas kunna se lite på fotbollen men tror det blir svårt då Otto helst vill vara i full fart eller ute 😉 Heja Sverige iaf 💛💙
Camilla

Så blir det också ofta för mig att jag kraschlandar när har kommer hem ifrån semester. Man vill inte förstöra för andra och håller upp en fasad att allt ska vara bra. Hoppas att det går bra med Otto,du får vila när du kommer hem.
Kraam <3

Svar: Precis så. Håller upp en fasad för vill att allt ska va så bra men innerst inne är det jättejobbigt. Kram ❤
Ida

Anonym

Känner igen mig! Borta är allt bra och väl hemma så kommer precis allt! Barn är bra på att lindra ångest. Hoppas ni får en mysig eftermiddag! Kram

Svar: Ja man trillar tillbaka när man kommer hem :/ Det blev en mysig kväll 😍
Ida

Anonym

Du borde läsa igenom dina senaste månaders och årens inlägg. Du skriver alltid att nu ska jag prioritera mig själv må bra osv men ändå så blir det att du gör eller inte gör saker som gagnar dig vännen. Önskar varje gång jag kikar in här att du ska ha normaliserat ditt liv och när du hade skaffat ett extrajobb tänkte jag att nu händer det!! Men förstår jag rätt om du sa upp dig? Jag hoppas du lyssnar till dina råd och ser till att vila ordentligt och äta upp dig så livet återkommer❤💖 kroppen läker och du får energi till att göra sånt som kvinnor i din ålder ska göra. Kramar

Svar: Menar du att jag inte skulle åkt till kusten eller passat min systerson? Jag har inte alls sagt upp mig! Vet inte var du fått det ifrån. Kram
Ida

Anonym

Undrar också vad som hände med ditt extrajobb... trist att du verkar sagt bort den sysselsättningen

Svar: Jag har inte sagt upp mig alls!!
Ida

Men du....

Varför exploderar du när folk frågar snällt? Frågorna ovan var inte alls otrevliga. De kan ju inte veta vad som händer exakt i ditt liv.

Svar: Jag har inte exploderat 😊
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress