Just nu är min tillvaro här på bloggen lite frånvarande kanske. Även aktiviteten på andra sociala medier. Jag orkar helt enkelt inte. Är inne i en mycket tuff period och mår väldigt dåligt. Allt detta pga en för snabb nedtrappning av min medicin. Jag litade på läkarens ordination men det skulle jag INTE ha gjort. Har ändå trappat ned långsammare än läkaren rekommenderade mig. Han ansåg att jag skulle trappa ned med 10mg var fjortonde dag vilket är PÅ TOK för snabbt. Jag lider av hemska biverkningar. Mår så illa att jag vill spy, hemsk yrsel, gråter varje dag, ångest, mörka tankar, sjuk trötthet mm. Har gått med i en grupp på Facebook där jag får stöd av andra som gått igenom samma sak eller som har erfarenhet och kunskap inom detta ämne. Kroppen har abstinens. Jag skakar och svettas och har mardrömmar. Känner inte igen mig själv vilket är skrämmande. Kontaktade min samtalsterapeut i Vänersborg för stöd och fick då endast till svar att hon kunde be läkaren skriva ut Venlafaxin eller Cymbalta till mig om jag ville. Blir SÅ förbannad!! Jag vill inte ha mer mediciner! Jag vill bli AV med medicinerna. Vill bli lyssnad på, vill bli mött med empati, och respekt. Det är så jävla enkelt för vården att skriva ut piller till höger och vänster men nån uppföljning får jag inte och ingen att prata med heller. Piller löser inga problem. De kan mildra vissa symptom men skapar å andra sidan massa biverkningar. Jag vill bli "clean" och efter det optimera chanserna för min hjärna att återhämta sig med hjälp av örtmedicin, kosttillskott, bioidentiska hormoner och bra kost. Är så trött på mediciner! Jag talar av egen erfarenhet nu, vissa kanske har överlevt tack vare mediciner och det är fantastiskt. Men JAG vill inte vara beroende av psykofarmaka längre.
Har varit tvungen att ställa in det mesta denna vecka pga mitt mående. Även kvällens planer på bio. Hoppas kunna följa med till syrran imorgon och fira hennes födelsedag men får ta en timme i taget nu.
Vill avsluta med att skänka en tanke till Johannes Brost familj <3 Ännu en fantastisk skådespelare och person har försvunnit från jordelivet idag pga den hemska cancer han led av :-( R.I.P Johannes Brost <3
Camilla

Fy så tufft du har det vännen :( att du står ut visar hur otroligt stark du är ❤️ Tänker på dig! Många kramar

Svar: Tusen tack för ditt stöd ❤ ❤ Jag SKA stå ut!! Massa kramar ❤
Ida

Anonym

Jag tror din trovärdighet sjunker lite när du på grund av din anorexi, envisas hålla fast vid din undervikt.
Kan vara så de tänker.

Svar: Öh va?? Tänker inte ens svara på denna korkade kommentar!
Ida

Helena

Äh, strunta i anonyms kommentar. Jag tycker du är helt otrolig som vågar prova den här vägen och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer klara det!
Försök att bara låta dig och kroppen vara nu när det är som värst. Plocka bort dina krav på dig själv om att du måste träffa eller göra nåt. Låt det ta den tid det tar och fasa inte ut den sista tabletten för tidigt. Jag tror på dig ❤️❤️❤️

Svar: Tusen tack 😍 Dina kommentarer hjälper mig alltid ❤❤ Försöker tillåta mig att bara va och ta hand om mig. Tusen tack för att du finns 😘
Ida

Mia

Uttrappningar är hemska, vet av egen erfarenhet men ja, det går ju över, fast inte så snabbt som man vill tyvärr. Men fortsätt att kämpa som du gör för det blir bättre.
Kram Mia

Svar: Ja usch! Nä det tar ju sin tid... Tack och kramar
Ida

Anonym

Är nyfiken på vilka kosttillskott och örtmediciner du kommer att använda. Vill du dela med dig? Kämpa på

Svar: Vet inte riktigt ännu men vill prova saframyl och 5htp bla.
Ida

Isabel Wedholm

Du är stark Ida! Lyssna på dig själv, din kropp och dina egna behov - Jämför dig inte med någon annan. Du har genomgått mycket och jag, likt majoriteten här, vet att det här är en fas du också kommer klara. Det kanske inte känns som det just nu, för stunden, men det kommer du förr eller senare för du har ett inre driv och är en riktigt klok kvinna med insikt. Och som sagt är det en period i sig, det kommer därför inte vara såhär för alltid! Jag kan inte relatera till just det här men ville bara skicka lite styrkekramar<3

Svar: Asså TACK! ❤❤ Din kommentar värmde verkligen Isabel! Jag är stark för annars hade jag inte varit där jag är idag men ibland känns allt bara hopplöst. Tack igen och massa kramar
Ida

Maria

Abstinensbesvär är ingen höjdare, har själv haft det vid ett tillfälle. Inte lika kraftigt som du har men det var inget kul undr den veckan det pågick. Kämpa på nu, och ta en dag i taget. Det kommer bli bra och låt det ta den tid det tar. Tänker på dig. STOR Kram

Svar: Nej det är inte kul alls :( Men försöker ta en dag i taget. Stor kram
Ida

Felicia

Blir så ledsen att läsa att du ska behöva må såhär fina Ida, men du är stark och kommer ta dig igenom detta! Jag och många andra tror på dig. Bedrövlig vilket bemötande du fick av din gamla terapeut när du ber om stöd och hjälp, blir så frustrerad och förstår inte hur de tänker.. Sänder massor med tankar och styrkekramar <3 Ta hand om dig!

Svar: Åh tack snälla du 😍 Ja jag blev såå besviken på hennes bemötande!
Ida

Lars Gustafsson

Jag hoppas du kan bli av med medicinerna. Men nedtrappning nödvändig. Så bra du vänt dig till en Facebook grupp men samma problem håller tummarna för att du ska må bättre min vän👍👍💖

Svar: Ja det gäller att ha tålamod och orka stå ut. Så skönt med den gruppen som förstår vad jag går igenom. Kram
Ida

MADDISENJ.SE

Usch vad jobbigt det där låter. Hoppas verkligen du får må bättre snart!

Svar: Ja det är sjukt tufft. Tack det hoppas jag med! Kram
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

gud så fruktansvärt bemötande när man ringer om stöd kring en förfärlig nedtrappning och rådet blir annan medicin. Nej fy, man förlorar typ hoppet. All lycka <3

Svar: Ja eller hur? :( Tack för stödet liksom... Tack ❤
Ida

Anonym

Ähh kör på. Instämmer med dig att lösningen är samtal INTE mediciner. De förstör mer än man tror. Ändrar om hjärnans känsliga substanser och får en avtrubbad. Enkel Quick fix att skriva ut men man dövar bara problemen som sedan kvarstår. Du gör rätt.

Svar: Nej piller är ALDRIG lösningen. Sabbar verkligen! Usch!
Ida

Tisa

Det känns som om alla kändisar dör i cancer :(

Usch, jag lider med dig :( Jag tog bort en medicin och satt in två andra för några månader sedan. Jag hade sådan ångest att jag knappt tog mig ur sängen,det kändes som att hjärtat slog i hundra även liggande i sängen, kröp på golvet och kunde knappt äta. Jag har aldrig haft så mycket ångest för saker som jag har nu, vilket även triggat igång panikångest.

Hur länge har du haft det sådär fina du?
KRAM

Svar: Ja många som dött det senaste :-(
Fy fan för sån ångest!! Det är fruktansvärt!! Lider med dig :-(

Jag har trappat ned under någon/några månader så mått piss i perioder men värst är veckan efter att jag sänkt. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress