Hej! Jag vaknar upp med en massa pepp inom mig. Energi som jag inte är van vid att ha, inte fysisk energi utan mer en inre energi. Ett driv. Är glad om det håller i en timma haha :-) Jag vill så gärna ha en fin vår/sommar. Jag vill orka göra saker. Jag vill ta hand om mig själv. Vill bli starkare fysiskt. Förut har jag bara ätit för att jag "måste upp i vikt" vilket inte varit någon motivation för mig. Jag behöver ett MÅL med min viktuppgång. Jag har mål. Jag ska kämpa för det för det kan bli verklighet. Men det krävs energi, beslutsamhet, envishet, styrka och mod för att ta mig dit. Jag vet att jag har alla de egenskaperna. Har börjat göra en del förändringar vilket är tufft men nödvändigt för att nå mina mål.
Jag har även börjat få en längtan efter att resa. Har inte känt det på länge då jag mest tyckt det verkar jobbigt. Visst är det en enorm utmaning för mig fortfarande att flyga, bryta mina rutiner mm men jag VILL utvecklas. Skulle vilja besöka Kroatien och Krka som är ett naturreservat med ett magiskt vattenfall. Skulle även vilja resa till Island för att uppleva dess magnifika natur. Ser även fram emot att åka till Göteborg i vår för att träffa en vän jag inte sett på väldigt länge. Fika och snacka och strosa runt. Vill köpa en cykel så jag kan cykla i sommar som jag älskar. Vill köpa en kamera så jag kan fånga när våren slår ut. Vill så mycket!
Vill även tatuera mig, tapetsera om här hemma och köpa mig en helt ny garderob. Har bara kläder som är sjukt många år gamla och som inte är kvinnliga alls. Är ju faktiskt 32 år och inte 13 år. En ny, kvinnligare stil skulle få mig att må lite bättre. Vill ha en nystart. Vill lämna den sjuka världen och stämpel jag levt med så länge.
Jag försöker se på min kropp med andra ögon. Se det den kan GÖRA istället för hur den ser ut. Jag kommer aldrig få en "drömkropp" vad det nu är. Jag har inga breda höfter, putande rumpa och fylliga bröst. Jag har en platt rumpa, små bröst och en rak kroppsform. Min benstomme ser ut så. Jag tänker inte lägga massa energi och tid på att få en platt mage och putrumpa. Jag vill lägga min tid på annat och vara nöjd med det. Vill uppleva saker. Orkar inte tänka på hur min kropp ser ut längre. FUCK IT! Är sååå trött på det!!! Trött på att hata min kropp. Jag orkar inte mer, på allvar. Detta självhat tar SÅ mycket energi och tid från mig. Energi och tid jag kan lägga på betydligt roligare och viktigare saker. Jag menar inte att jag ska strunta i min kropp men vill se på den på ett annat sätt. Vill att den ska bli starkare så jag orkar bära saker/barn utan värk, orka cykla, orka resa. Skit samma om magen är mjuk istället för platt och hård. Vad är viktigast i livet?
Rain

Vad roligt att få läsa om denna positiva energi från dig:) Allt du skriver låter så vettigt och att du har drömmar och mål som du inte harhaft på länge. Som du skriver så kanske det inte håller i sig så länge men bara att du har fått känna på denna glädje är ett steg i rätt riktning:) Om eller när den försvinner tycker jag att du ska gå tillbaka och läsa det här inlägget igen. Flera gånger om det så krävs. Det kanske inte ändrar på något direkt när du mår dåligt men i alla fall vet du att det finns där inne hos dig någonstans och att du kan känna så igen:)

Svar: Tack :-) Ja det är skönt att veta att jag KAN känna så här. Att det finns där inom mig någonstans. <3
Ida

Sofia

Du borde resa runt och ta fantastiska bilder och kunna leva på det med din talang 😍

Svar: Åh det vore såå underbart!!! Men väldigt dyrt att resa tyvärr :-( Så kul att du gillar mina foton <3
Ida

ninna

Allt är möjligt och du är inte för gammal(är lika gammal som du)Håll denna drivkraft och börja redan idag. Lycka till.

Svar: Nej man är inte äldre än man gör sig ;-) Tack!
Ida

Isa Bylund

Åh Ida vad glad jag blev över att läsa detta! När den där peppen kommer, då jävlar är man oslagbar!! Men det är helt ärligt de tankarna och ens drömmar som gör att man KAN bli frisk, den största motivationen är ju att tänka på allt man vill göra med livet men inte kan just nu pga sig själv. Gör moodboards, börja spåna, skriv vad du måste uppnå för att nå dit! Åh är helt med dig i detta peppryck <3<3

Svar: Eller hur? :-) ALLT är möjligt då! Så jävla grym känsla att man styr sitt eget liv :-D Har man inga mål/drömmar så blir det svårt att ta sig framåt i livet. Att endast äta för att överleva är liksom ingen motivation. Samtidigt är jag så rädd för allt. Rädd att resa, flytta, börja jobba, plugga mm. Pallar inte stress och krav :-( Men ska verkligen försöka. Moodboards och att skriva listor är SÅ bra :-) Nu ska vi fan framåt Isa, ta för oss av livet <3
Ida

Camilla

Så härligt att läsa att du har funnit peppen och drivet :) du är en riktig kämpe! Kramar

Svar: Ja för en dag iaf haha :-) Tack!! Kram
Ida

Nathalie

Härligt Ida ❤️ Du kommer uppleva dina mål och drömmar, det vet jag! Stor kram

Svar: Hoppas det <3 Stor kram
Ida

Maria

Visst är det härligt när man känner att man har en massa energi inombords :) Kroatien har jag varit i två gånger. Åkte med bussresa dit. Varit i Rovinj och Porec, jättefina platser. Ny kamera ska jag ge mig själv i födelsedagspresent. Har siktat in mig på en Nikon Coolpix A900, den är liten och smidig och har en bra zoom. Cykla vill jag också kunna göra när våren och sommaren kommer, men får se hur det blir med det. Kanske går det, kanske inte...

Svar: Va härligt att du rest en del :-) Jag har dock svårt med bussresor då man sitter mycket och det klarar inte min rygg tyvärr men är samtidigt LIVRÄDD att flyga :-( Så vet inte hur jag ska ta mig iväg haha! Åh får spana in den kameran, vet inte vilken jag ska köpa, vill ha en liten också. Hoppas vi kan cykla i vår båda två :-)
Ida

Anonym

Toppen med alla nya mål. Du är verkligen en kämpe. Har din terapi nu också kommit igång? Kram

Svar: Tack så jättemycket!! Nej den har inte börjat ännu :-( Ska dit i februari. Kram
Ida

Matilda Berlin

Men alltså GUUU vad underbart!! Gör mig verkligen så himla glad att läsa!! Du är GRYM tjejen och du ska helt klart göra allt för just DIG <33

Svar: Men åå tack fina du <3 Du är så snäll!!!
Ida

Maria

Gå in på Cyberphoto, deras hemsida är superbra. Alla kameror är bra beskrivna med text och bild. Dessutom är dom väldigt trevliga att prata med också. Jag köpte mina objektiv till min systemkamera därifrån, och gjorde det över telefon, Fick många bra råd och tips från deras personal. De har bra priser också :)

Svar: Tack för tipset!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress