8 januari 2018

Dogwalker

Allmänt

Gokväll! Igår var jag på en "testrunda" med Newton som är en fyraårig Pumi. Skulle se om han ville gå med mig och att vi kom överrens och så. Allt gick verkligen toppen! Så go hund som påminner mycket om Turbo i sättet :) Jag fick tummen upp av både Newton och ägarna så på onsdag och torsdag denna vecka ska jag börja jobba som "dogwalker". Låter mycket mer fancy att säga dogwalker än hundrastare haha 😂 Veckan därpå ska jag nog rasta honom mån-fre 😊 Ser fram emot det. Blir inga långa turer men iaf 30 min. De tyckte 20 min räckte men tycker så synd om honom som behöver va ensam så länge så lovat vara ute en halvtimme ☺ Så sugen på egen hund men vet hur mycket tid det tar. Kostar även en hel del. Samt att man blir låst. Pumin ska vara en allergivänlig ras men ingen ras är helt safe. Utomhus går det bra dock ☺
Nån som såg "farmen" igår förresten? En klasskompis till mig på Livslinjen, hennes syster är med i år. Många jobbiga människor deltog i år haha! Kommer nog bli en hel del konflikter... Puss på er och tack för ert stöd. Betyder oerhört mycket ska ni veta ❤ Jag kämpar vidare med nedtrappningen och alla biverkningar.
Camilla

Kul att du har blivit dogwalker ☺️ Jag svara på en annons idag angående hundrastning. Har inte hört nått än så vi får se. Det är så tomt efter Hugo så skulle vilja ha en att gå ut med. Sen kommer vi köpa en ny hund men just nu passar det inte när jag ska börja på mhe.
Jag såg på farmen, herregud vilken mix av människor 😂 blir nog en hel del intriger.
Kramar

Svar: Förstår att det känns tomt ❤ Hoppas du får nåt svar snart. Haha ja en del speciella människor där haha!
Ida

Alltoviktigt

Kul med en pumi, inte en ras man ser ofta. Gratis är det verkligen inte med hund men så länge de är friska är det inte så farligt

Svar: Nej den är ovanlig. Men så söt!
Ida

Mia

Härligt att du skaffat dig en liten sysselsättning ❤ när jag var liten tjej brukade jag rasta min grannes terrier efter skolan. Minns det som igår❤

Svar: Ja det är så kul 😍
Ida

Matilda Berlin

Men åhhh vad underbart ! Heja dig!! Så himla kul med dogwalkingen =) Kram <3

Svar: Ja superkul 😃
Ida

Maria

Har ingen aning om vad pumi är för hundras, ska googla för jag är nyfiken :) Så kul att allt gick bra och vilken underbar bild du tagit.

Svar: Den är ovanlig i Sverige. Finns bara 500 stycken!
Ida

Mia

Åååh Pumi som är så fina, vilken bra ide med dogwalking! Frisk luft, någon att gosa med, och ett sätt att skapa nya kontakter. Kram Mia

Svar: Ja det känns toppen!! Kram
Ida

Amanda

Men åååh så mysigt!! <3

Svar: Verkligen 😊
Ida

ninna

toppen att du hittat glädje Fran dogwalker arbete hoppas det fortsätter gör du mäntä Turer i veckan?.mina föräldrar är allergiska meni har en Yorkshire terrier även pudel lär SKA vara allergivänlig.hudar kostar o binder nog men GER även mycket glädje sällskap och hälsa

Svar: Ja det är så kul 😃 Vet inte riktigt hur ofta det kommer bli.
Ida

Anonym

Upplever att många som läser din blogg känner sig ensamma och saknar möra vänner. Vite det inte en idé att styra upp DN träff?

Svar: Absolut vore det kul men svårt kanske då alla bor långt ifrån varandra 😕 Jag själv har inte råd att resa iväg tyvärr men man kan alltid kolla intresset för en träff 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress