Nu kommer jag att spy ur mig massa galla för jag har ingen annan stans att göra det på. Och nej jag har noll lust att ens försöka vara positiv just nu för detta har fan varit några av de värsta dagarna i hela mitt liv. Jag har gråtit av smärta och illamående, har spytt och haft diarrè samtidigt, värk i hela kroppen, frusit och svettats om vartannat och känt mig så jävla ensam och ynklig. Har saknat någon som baddat min panna, någon som hållit om mig och sagt att allt kommer bli bra, någon som serverat mig blåbärssoppa vid sängen och någon som stoppat om mig när jag frusit. Mamma har lämnat kassar med soppa utanför dörren och är tacksam för det men saknat den där känslomässiga närheten. Inte bara den praktiska biten. Går in på dag fyra nu. Det känns bättre men långt ifrån bra. Jag orkar sitta upp nu och har orkat duscha. Även ätit två stora portioner med ris och fiskpinnar för det är det enda som jag är sugen på. Mår illa efteråt och magen bullrar och känner mig spyfärdig.
Längtar SÅ efter att kunna äta igen utan att må illa. Längtar efter att få aptiten tillbaka. Längtar efter att få min ork tillbaka. Just nu orkar jag verkligen ingenting för benen viker sig på mig. Vill bara gå och lägga mig och sova och vakna pigg och kry imorgon men så lär det inte bli... Hoppas ni har en trevligare fredagskväll än jag har <3
Anonym

Stackare! Vet hur det känns. Jag var med om ngt liknande för några år sedan och då var jag sjuk i fem veckor! Var hos läkaren som, efter att ha fått svar på avföringsprov, sa att ja hade fått i mig en turistbakterie (trots att jag hade varit hemma...).
Jag levde typ på chips, juice och glass de veckorna då jag inte lyckades behålla ngt i kroppen.
Du kanske har blivit matförgiftad? :-(
I vilket fall som helst så önskar jag att du känner dig bättre snart. Glöm inte att dricka så att njurarna inte tar stryk. Drick resorb om du har det. Kram!

Svar: Fy fan! 5 veckor är ju en evighet 😦 Det börjar kännas bättre nu så va nog en "vanlig" maginfluensa. Har inte resorb men får nog köpa imorgon. Tack! Kram!
Ida

Anna

Stackare!
Jag skulle dock inte äta fiskpinnar om ja va du :s drick resorb vätskeersättning och ät mosade bananer och kokt ägg, men självklart små portioner.

Hoppas du mår bättre snart!

Anna

Stackare!
Jag skulle dock inte äta fiskpinnar om ja va du :s drick resorb vätskeersättning och ät mosade bananer och kokt ägg, men självklart små portioner.

Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Asså först igår jag åt fast mat. De två första dagarna drack jag bara buljong och soppa samt banan. Tål ej ägg. Fiskpinnar va supergott 😊 tack känns lite bättre nu
Ida

Ida

Men du, hoppas du krya på dig! <3

Svar: Ja det börjar bli bättre men är segt... Kram <3
Ida

Matilda Berlin

Men fyyy! Vännen då!! Skickar massor av kramar <33

Svar: Tack fina <3<3 Kramar!!
Ida

ninna

bra att du ändå får något ätit och hålls i magen. läkare? orolig över hur det går med vikten?

Maria

Vad skönt att du känner dig bättre :)
Fortsatt Krya på Dig!
Kram

Svar: Ja det är skönt att det börjar gå åt rätt håll men orkar fortfarande inte gå utanför dörren. Kram
Ida

Anonym

Ojjj klarade magen av 2 portioner fiskpinnar? (Har inget med ÄS att göra utan bara med magsjuka.) då går det ju på rätt håll i alla fall. Bra!!

Svar: Jag mådde illa efteråt men fick behålla det. Hade aldrig gått de två första dagarna. Ja det känns bättre nu :-)
Ida

Pauline Hurtig

åh :( krya på dig!

Svar: Tack snälla!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress