3 februari 2018

Uppåt väggarna

Allmänt

Tjenixen! Idag har jag verkligen tagit det lugnt och bara umgåtts med mig själv. Välbehövligt då jag varit sjukt stressad i veckan pga att jag behövt hjälpa mamma med precis ALLT (duscha, klä sig, handla, laga mat, rasta hundarna osv) plus att jag haft Newton. Jag har varit så stressad att jag gråtit varje dag och slängt i mig maten även fast jag haft tid att äta. Har även ätit mycket mer sötsaker (nån mer som gör det när ni är stressade?). Många småkakor har det blivit i veckan, kan inte sluta äta av dom små rackarna ;-) Har även andra saker privat som stressar mig. Ska till gynekologen på måndag för en ytterligare undersökning och det oroar mig. Men börjar bli van vid att ligga i den där mysiga gynstolen och sära på benen... hehe!
Sitter och kikar på tapeter just nu och jag behöver er hjälp. Har ni tips på snygga tapeter som ska passa i en etta på 30 kvm? Har just nu nån vit/grå historia som är så sjukt tråkig. Har inte gjort om något sedan jag flyttade hit för fyra år sedan. Känner nu att jag behöver något nytt och fräscht men har sån beslutsångest. Ska jag ha en färg som typ gammelrosa eller en mönstrad tapet? Är så sugen på att våga vara lite wild and crazy men tänk om jag ångrar mig? Har inte råd att göra om allt liksom. Har ni tips på nån affär där det finns fina tapeter till vettiga priser? Tips mottages! Ska jag ha en vägg som är stormönstrad och resten enfärgad? Eller är det ute nu? Är helt vilsen, haha :-)
Camilla

Skönt med en lugn dag efter all stress. Jag tycker att rusta har fina och billiga tapeter. Ska du göra det själv eller anlita firma? Gynekologen är aldrig rolig att besöka. Har varit dit många gånger jag med på sistone och på måndag ska jag på mammografi, alltid är det något. Kramar

Svar: Ja Rusta kan ha fina ibland 😊 Nej jag kan inte tapetsera utan får anlita nån. Tyvärr 😕 Lycka till på mammografin 😙
Ida

Linnéa

lycka till hos gynekologen, aldrig kul att besöka men hoppas det går bra:)

Svar: Tack snälla!
Ida

Milla

Ta det lugnt, allt ordnar sig. Och du, att äta flera småkakor är ju inget konstigt. Så gör alla och inte mår vi dåligt av det😊 tvärtom det är balsam för själen❤

Svar: Mena inte att det är konstigt att äta småkakor. Inte enbart ätit dessa småkakor utan betydligt mer sötsaker men blir så när jag är stressad men inte hela världen 😊
Ida

Jonna

Skönt med lugn dag! <3

Svar: Verkligen 😊
Ida

Matilda Berlin

Men åh! Ser verkligen fram emot att se vad du väljer för något till väggarna sen!! Är själv helt värdelös på det och har bara vita väggar just nu, hehe.... Så go wild and crazy säger jag =) Kram <33

Svar: Ja det vore kul att våga annat än vitt men får se 😉 kram
Ida

A

Om du blir sådär stressad av att hjälpa din mamma under några dagar så är det nog inte så smart att fundera på barn då ett barn skulle kräva detta plus mycket mer dygnets alla 24 timmar i flera år.

Svar: Men herregud! Lägg ner! Inte samma sak för mitt barn bor hos mig så slipper köra fram och tillbaka flera gånger om dagen plus att jag då inte har tre hundar att ta hand om också. Tråkigt att vissa är så negativa och tror sig veta allt om hur jag fungerar bara för att jag skrev att jag blev stressad denna vecka. Dessutom va det många fler saker än mamma som stressade mig som jag inte skrev om. Vet vad det innebär att ha barn själv. Har inte skrivit att jag ska skaffa barn NU heller så tagga ner! Jag kommer inte ändra min uppfattning oavsett. Kram på re!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress