Jag trodde inte att biverkningarna skulle komma så fort som de gjort denna gång. Brukar dröja iaf sex dagar efter att jag ändrat dosen på medicinen men sedan igår har jag varit sjukt trött och ångestfylld. Vet ju vad det beror på så känns ändå som en lättnad på det viset. Men jobbigt såklart. Är yr och så trött att jag mest bara orkar sitta i soffan eller sova. Sov elva timmar i natt. Nu gäller det att stå ut och tänka framåt. Att det kommer bli bättre. Att det inte alltid kommer att känna så här. Be strong Ida! Tar ju ett tag innan medicinen är ur kroppen, det går inte så fort. Jag kan fan inte fatta att jag är HELT FRI från mediciner nu. Minns inte senast jag va det. Galet stort för mig!
De dagar jag va i Skövde så hängde jag inte på nätet i princip. Läste inga bloggar eller bloggade själv. På ett sätt var det väldigt skönt. Samtidigt som jag blev stressad över alla blogginlägg jag behövde ta igen att läsa sen. Även stressad över att folk skulle tycka att jag bloggar för sällan. Men jag bloggar ju för min skull och vill inte att det ska vara ett stressmoment. Jag märkte att det va väldigt skönt att inte klicka in sig på bloggar och instagram. Att liksom vara i nuet, i verkligheten utanför sociala medier. För det är ju faktiskt där som livet sker. Inte på skärmen. Det är så lätt att fastna i denna värld. Tro att allt man läser och ser på sociala medier är sanning och verklighet. Så lätt att jämföra sig med andras liv och då bli ledsen över att en själv inte alls lever så lyckligt, fint och bra som alla andra tycks göra. Jag behöver fokusera på mig själv och min resa just nu. Det är tufft på flera plan och allt orkar jag inte skriva om här. Men det är så mycket mer än ni kan ana. Dbt:n kommer ta mycket tid, även behandlingen för min kroniska värk i rygg/bäcken/baksida lår som jag lider fruktansvärt av, att stärka mig själv efter utsättningen av medicinen tar energi, sen en massa annat jag inte orkar gå in på nu. Vill blogga för att jag gillar att skriva och mår bra av att uttrycka mig och självklart älskar jag när jag får stöd och pepp och respons från er läsare. DET ÄR GULD <3 Jag kommer fortsätta blogga som det känns just nu men det får bli när det blir. Orkar inte stressa över om det blir flera dagar eller veckor utan inlägg. Fokus just nu ligger på MIG och att jag ska må så bra som möjligt.
Har två roliga saker på gång men vågar inte skriva om det ännu då jag inte vet om det blir av till 100%. Men kommer skriva om det längre fram ;-) Önskar er en fin söndag och va snälla mot er själva! Gör något fint mot dig själv idag. Ta hand om dig som du tar hand om din bästa vän eller husdjur. DU är viktig <3 Kramar Ida
ninna

DU är viktig inte jag. Vad spännande med hemlighet blev nyfiken. Grattis för medicinrehaben käns säkert bra. Ja det blir bättre med tiden, individuellt dock men oftast 2-4veckor. SKöt om dig. Hur firar du allahjärtansdag?

Svar: Varför skulle inte DU va viktig? Firar inte alla <3 dag alls.
Ida

Nathalie

Vad spännande med hemligheten <3 Väntar med spänning här!
Förstår vad du menar med att bli stressad när man inte hinner läsa de bloggar man vill och "hamnar efter". Egentligen spelar det ju ingen roll, men det känns lite som ett tvång nästan för mig att läsa så när jag sätter mig ner för att läsa blir det ingen trevlig stund utan mer att jag hetsläser o_O Hur man beter sig ibland, haha.
Kram <3

Svar: Haha, jag får se hur det blir. Kommer skriva om det längre fram :-) Ja visst kan det kännas som ett tvång att läsa alla bloggar, så sjukt! Ibland vill jag bara sluta blogga och sluta läsa alla bloggar. Men sen saknar jag det hahah :-)
Ida

Netti Starby

Vad jobbigt med biverkningarna och hoppas att det snart blir bättre. Så spännande med hemligheter och nu blev jag nyfiken :-D Kramis

Svar: Ja jag hoppas de går över snart . Kram <3
Ida

Amanda

Men åh fina fina du, hoppas du snart mår bättre! kramar<3

Svar: Tack för omtanken :-) Kramar
Ida

Maria

Heja dig som nu har fixat att sluta med medicinen <3 Ta nu hand om dig ordentligt!
Så fina bilder i de senaste inläggen och bilden i detta är helt magisk!!

Svar: Tack! Kram fina du!
Ida

Lina

Ja man måste ju leva och bättre att fokusera på dig så kan må bättre och kanske också få det som många andra har som barn hus mm. Du är ju i den åldern där man skaffar minnen för livet och det gör man ju inte genom att bara läsa bloggar och konstatera vad man inte har i sitt liv. Nä stäng ner och lev.

Svar: Ja jag ska försöka fokusera på att göra sånt som jag mår bra av <3 Skaffar minnen gör man iof hela livet och inte endast i min ålder :-)
Ida

Jonna Elb

Åh vilken fin bild <3 Heja dig <3

Svar: Tack så jättemycket :-)
Ida

Linn

Jag tycker att det låter så himla rätt och förnuftigt att "stänga av" och bara vara i nuet istället. Tänker några gånger över hur konstigt det är att vi har koll på vad som händer runt omkring oss hela hela tiden. Och när man så bestämmer sig för att stänga av lite grann och inte vara online så kan man nästan inte utan dålig samvete. Så tror pauser då och då är väldigt bra...

Svar: Ja det är viktigt att inse att sociala medier inte är "verkligheten". Finns ett liv utanför. Ska försöka vara mindre på nätet och börja läsa mer tex :-) Kram
Ida

Matilda Berlin

DU är så grym! Fokusera på DIG och tänk hur mycket det här kommer ge dig och hur stark du är som gör det! Du är BÄST vännen <33

Svar: TACK <3<3
Ida

Mia

Är på 2 sätt tror jag. Antingen är man en bloggare som har ett intressant liv typ träffar folk har myskvällar roliga intressen reser delar med sig av sin matlagning och bjudningar osv och då är det ju superskoj att uppdatera oftare pga det är intressant men även för bloggaren som ju kanske vill komma ihåg allt skoj. Men om bloggaren inte gör nått sätskilt utan varje dag är som de tidigare så känns det mest sorgligt. Då bör man nog fundera vad man vill med sitt liv och minska datatiden och lägga den på den riktiga världen.

Svar: Så du tycker jag ska sluta blogga?
Ida

Mia

Nej nej det har jag aldrig skrivit. Den tolkningen gjorde du själv.tror du suger åt dig av minsta lilla och tolkar allt som att det är vänt mot dig, men det har du skrivit att du ofta gör.. Men känner man sig träffad så lev hellre det verkliga livet och skapa minnen och lägg en god grund för ålderdomen än att vara fast i internet världen så pass att man missar livet. När man är gammal sen så är det nog mer kul att tänka på minnen och skratta mm och få besök av barnbarnen ❤ alla timmar man spenderat på attt läsa om olika bloggares liv tror jag inte man minns så bra.

Svar: Ja det tolkade jag själv. Jag har liksom inget "liv" just nu då jag inte har nån att skratta eller resa med eller skapa minnen med. Jag gillar att blogga och vissa bloggar ger mig motivation, samma med instagram. Kan inte säga att jag är fast, är ett val jag gör. Nej bloggar minns man inte på ålderdomen direkt haha. Är ju minnen som är viktiga. Familj, vänner mm <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress